ענקית התקשורת האמריקאית AT&T תבלע את תאגיד המדיה Time Warner, בעסקה עצומה בעלת שווי של 85 מיליארד דולר
עולם המדיה העולמי ממשיך בהתכנסותו, כשחברת AT&T, ספקית הטלפוניה הגדולה ביותר בארצות הברית וספקית הסלולר השנייה בגודלה במדינה – מכריזה על הגעה להסכים לרכישתה של חברת Time Warner, תאגיד המדיה והבידור השלישי בגודלו בעולם, בעבור תג מחיר עצום של כ-85.4 מיליארד דולר, שחציו ישולם במזומן וחציו באמצעות מניות AT&T.
המהלך הגדול הזה של AT&T בא כצעד נגדי משוער למהלכים גדולים אחרים שהתרחשו בתחום התקשורת האמריקאי בתקופה האחרונה, כגון רכישתה של חברת NBCUniversal בידי הענקית Comcast, רכישתה של Time Warner Cable בידי חברת Charter Communications וגם רכישותיה של המתחרה הישירה המרכזית Verizon, עם השלמת הרכישה של חברת AOL וההכרזה על הכוונה לרכוש את חברת Yahoo! (שנמצאת עתה בספק מסויים בשל פרשת גניבת המידע המאסיבית שנחשפה) – כאשר AT&T מעוניינת להצטרף גם היא לטרנד ולגישה החדשים, לפיהם שירותי התוכן המגוונים הם חלק בלתי נפרד משירותי תשתית התקשורת שמעניקות החברות הגדולות ביותר.
העסקה הגרנדיוזית הזו עתידה לעבור עוד משוכות רגולטוריות רבות לפני שתאושר ותהפוך לסופית ורשמית (המועמד לנשיאות דונלד טראמפ כבר הכריז, למשל, כי יפעל לביטולה אם ייבחר לתפקיד, במטרה למנוע את המשך ההתכנסות והמונופוליזציה בשוק), אך אם וכאשר זה יקרה AT&T תזכה לגישה בלעדית, או לכל הפחות מועדפת, לסרטי הקולנוע ותוכניות הטלוויזיה הרבות שמופקות באולפניה של Warner Bros., ובנוסף לתכני רשת HBO האהודה, תכניו של ערוץ החדשות והאקטואליה CNN, תכניה של רשת The CW וגם כל תכני העולם העלילתי של DC Comics (באטמן, סופרמן, ליגת הצדק ודומיהם) שנמצאים בבעלות האחים וורנר. כל זה ללא ספק יסייע לה לשמור על תחרותיות במסלולי התקשורת הניידים והנייחים אותם היא מציעה למאות מיליוני לקוחותיה ביבשת אמריקה.
עסקת הענק הזו לא צפויה להיות בעלת משמעות ישירה כלשהי לצרכן הישראלי, אך היא בהחלט עשויה לחזק את ההבנה של החברות המקומיות בחשיבות שביצירת פורטפוליו מדיה עשיר כחלק משלים מהצעותיהן בעידן המודרני – באופן דומה לניצנים שכבר ראינו עם שירותים כמו סלקום TV, ושירותי הטלוויזיה הניידים והאלחוטיים של ספקיות סלולר מתחרות. האם זה טוב או שזה דווקא רע? כנראה שבקרוב נגלה.