הניסוי הפומבי מסתיים: להתראות, קינקט

מיקרוסופט אישרה כי הפסיקה לייצר את תוסף הקונסולה הייחודי שלה, שבע שנים אחרי שהוצג – אך סביר להניח שאין לכם סיבה להצטער על כך

אחרי שנים של שהייה בחוסר ודאות ועם תמיכה מעשית מינימלית, ניתן סוף כל סוף להכריז רשמית – Kinect, תוסף חישת המרחב של מיקרוסופט עבור קונסולות ה-Xbox שלה, מת.

ענקית הטכנולוגיה אישרה כי הפסיקה את הייצור של היחידה החיצונית המתקדמת (לשעבר) שהחלה את דרכה בשבירת שיאי ביקוש והתדרדרה במהירות אחרי שלא הצליחה למצוא לעצמה יישום מנצח אמיתי בעולם הגיימינג – לאחר מכירות של כ-35 מיליון יחידות בשבע השנים שחלפו מאז ההשקה הרשמית.

ההימור הטכנולוגי של מיקרוסופט מסיים את דרכו

בתור אביזר שהיה אמור "להמציא מחדש" את עולם המשחקים, אין וויכוח כי הקינקט נחל כשלון צורם – אך באותה מידה לא ניתן להתעלם מהאפקט הגדול והחשוב שיצר במגוון תחומי שימוש מקוריים ו'רציניים' יותר, בתור אחד מהמכשירים ההמוניים הראשונים בעולם כולו שידע לספק יכולות עקיבה אחר תנועות הגוף במרחב נתון.

אומנים, חוקרים ואפילו רופאים התבססו על הטכנולוגיה הישראלית שבבסיס המכשיר בכדי לקבל יכולות חדשניות ביחס לתקופה – ובהחלט ניתן לטעון כי זה היה המהלך המקדים שבזכותו אנחנו רואים כיום משקפי מציאות מדומה ומשקפי מציאות משולבת מסוגים שונים עם יכולות חישה פנימיות וחיצוניות מתקדמות ושימושיות שכן מוכיחה עצמה גם במשחקים.

גירסת ה-Xbox One של הקינקט הציעה עיצוב מלוטש ונאה יותר – אך זה לא עזר לה להפוך למוצר המוני ושימושי

האם סופו של הקינקט מבשר על כניסה עתידית של קונסולת ה-Xbox One למירוץ ה-VR, שהפך לטרנד הבולט החדש בשוק, או שיש סיכוי לכך שנראה יורש ישיר, הקינקט 2, שיוצג לו אי שם בעתיד הקרוב? בינתיים אפשר רק לנחש – ואתם מוזמנים לעשות זאת ביחד איתנו בתגובות.

האם גם העתיד של מיקרוסופט הוא במשקפי המציאות המדומה והרבודה, שכבר יכילו יכולות חישה דומות לאלו של קינקט בתוכם (או כחלק חיצוני עבורם)? נחיה ונראה