גוגל שינתה את המדיניות המקוונת שלה במטרה ליצור פרסומות מותאמות שעוקבות אחריכם בכל מקום ברשת – ויש לכם את היכולת לבטל זאת
אתר ProPublica חשף בשבוע שעבר כי ענקית התוכנה שינתה את מדיניות הפרטיות שלה כבר בחודש יוני האחרון, וכי אף אחד לא שם לב לשינוי מאז.
ענקית התוכנה רכשה את רשת הפרסומות הדיגיטליות DoubleClick לפני כעשור, והבטיחה בזמנו כי פרטיות המשתמשים תעמוד בראש מעייניה. לאורך העשור, המדיניות שלה אכן שיקפה כי היא מקפידה להפריד בין מסד הנתונים של DoubleClick ובין המידע האישי שגוגל אספה על המשתמשים בשירותיה.
בחודש יוני, כך נחשף, החברה עדכנה את המדיניות והסירה את ההתייחסות להפרדה בין מסדי הנתונים. לפי ההסכם החדש, הרגלי הגלישה של המשתמשים עשויים להיות מוצלבים עם הנתונים שאספה. חשבונות גוגל חדשים נדרשים לקבל על עצמם את המדיניות החדשה. חשבונות קיימים קיבלו התראה עליה וניתנה להם האפשרות להחליט האם להסכים לה.
דוברת מטעם גוגל הצהירה כי מערכת הפרסומות של החברה פותחה לפני עידן הטלפונים החכמים, והשינוי במדיניות נועד לשמור על רלוונטיות. חשוב לציין כי משתמשים שבחרו להצטרף לתכנית הפרסומות החדשה יכולים לחזור בהם מהחלטתם. אם ברצונכם לעשות כן, גשו ל-Activity Controls בהגדרות החשבון שלכם והסירו את הסימון מהאפשרות " Include Chrome browsing history and activity from websites and apps that use Google services".