סדרת Darksiders, שהכותר השני שלה ינחת באירופה בשבוע הבא, שואבת השראה מסיפורם של ארבעת פרשי האפוקליפסה המפורסמים. בגרסת Darksiders, לעומת זאת, "מגפה" ו"רעב" שנראו ע"י יוחנן מוחלפים ב"זעם" וב"ריב", ויוצרים רביעייה – War, Death, Strife, Fury. הרעיון הוא כזה: בכל אחד ממשחקי הסדרה, השחקן נכנס לנעלי אחד הפרשים, במטרה להשיב את הסדר על כנו ולהחזיר את האיזון לעולם. במשחק הראשון עקבנו אחר "מלחמה" ואחר הסוס שלו, "הרס" (Ruin), שהגיחו לעולם בתחילתה של "מלחמת הסוף" – המלחמה הנצחית בין גן-עדן לגיהנום. גילינו במהרה שמלחמת הסוף לא הייתה אמורה לפרוץ עוד, ו"מלחמה" שלנו נשלח על ידי חברי "המועצה" לגלות מה בדיוק קרה שם.
Darksiders זכה לביקורות טובות, ששיבחו את משחקיות הפעולה שלו. נכון, הוא לא עשה שום דבר חדש, אבל החבר'ה ב-Vigil הצליחו לשלב בין רעיונות מעניינים שאנחנו כבר מכירים (למשל, מכשיר ליצירת פורטל), ולקבל תוצר מעניין בפני עצמו. עם ההתקדמות בעלילה, השחקן נחשף לכלים חדשים, וביניהם, איך לא, כלי נשק שונים ומשונים, שמוכיחים עצמם יעילים נגד, נו, יצורים שונים ומשונים.
את משחקיות הבסיס עוטף סגנון גראפי ציורי-משהו, מבית היוצר של ג'ו מאד (שמוכר בזכות עבודתו ב-Marvel), שהופך את Darksiders למשחק ייחודי למדי. המשחק המוגמר, למרות המגרעות שלו (קו עלילה אקראי-משהו וסצנות מרגיזות במקום מאתגרות), ללא ספק הצדיק את סך חלקיו. הוא אפילו זכה להשוואות ל-God of War ו-Zelda, וזו תמיד מחמאה.
מה חדש?
Darksiders II
ז'אנר: Hack 'n Slash / תפקידים
חברה מפתחת:Vigil Games
חברה מפיצה:THQ
פלטפורמות משחק: מחשב אישי, PS3, Xbox 360 ו-Wii U
דרישות מערכת מינימאליות:
מעבד: Core 2 Duo של אינטל או מעבד מקביל של AMD במהירות 2 Ghz
אם המשחק הראשון היה משחק פעולה טהור, אז Darksiders II ישים דגש דווקא על יסודות התפקידים שלו. אין זה אומר שתחדלו לכסח למפלצות את הצורה, אלא שעכשיו תוכלו לעשות זאת וגם להתאים אישית את הדמות שלכם. למשל, בזמן המשחק תמצאו הרבה מאוד סוגים שונים של חרמשים (זוכרים? אתם משחקים את מוות). כל אחד מהם שונה במעט ממשנהו – חזק יותר או מהיר יותר – והבחירה תהיה שלכם, בהתאם לסגנון המשחק שאתם אוהבים. הפעם, כך הובטח, יינתן דגש גם על עליה ברמות.
השלל שתמצאו במשחק השני רב ומגוון יותר: בין היתר, יוצעו לכם פטישי ענק (לחובבי הקרבות האיטיים), חלקי תלבושות כמו מגני ידיים, מגפיים ושרשראות, וכן – בהתאמה לרמת התקדמותכם בעלילה – חפצים קסומים וכלי נשק מכושפים. אלה חזקים במיוחד, וניזונים גם מנשק חלש יותר, שמחזק את כוחם עוד יותר. למעשה, מדובר במערכת של כלי נשק שמתחזקים יחד עם השחקן ולפי סגנון המשחק שלו. במילים האחרות: ה"מוות" של כל אחד יהיה שונה לחלוטין.
המשחק ידרוש מכם להכריע בין שני סגנונות משחק שונים – Harbinger ו-Necromancer. הראשון, Harbinger ("מבשר המוות", אם תרצו), מתמקד ביכולות קרב פנים אל פנים. הוא כולל קומבינציות חדשות של מהלכים – עם בלי והנשק. זוהי הגישה הישירה, דהיינו: להיכנס לקרב ולהתחיל להרביץ לכולם. Necromancer ("מעלה באוב", אם אתם עדיין רוצים), הוא סגנון המשחק ההפוך, הווה אומר: מתקפות ממרחק, שימוש בקסמי אש וברק, וכל מה שאתם מכירים ויודעים ממשחקים אחרים.
"מוות" תוכנן כדמות הרבה יותר זריזה וקלת תנועה מאשר "מלחמה", שכיכב במשחק הראשון. לכן, סביר יהיה להניח שהמשחק החדש יכלול הרבה קטעי פלטפורמה ופאזלים מעניינים. שלבו דמות תזזיתית עם סוס מהיר (העונה לשם "ייאוש") ועזרים שונים, ותקבלו – לפחות בתיאוריה – משחק מהיר ומעניין, שלא נותן לשחקן רגע מנוחה.
עולם שנשען על מיתולוגיה
את הביקורת הקשה ביותר, כנראה, ספג המשחק הראשון על קו העלילה שלו. המשחק העמיד את כולם בשורה אחת, והטענה הייתה שהמיתולוגיה שמתלווה אל הסיפור מעניינת מאוד, אבל כל קשר בין החלקים השונים שלו תלוש מהמציאות. האישיות האפורה של "מלחמה" ודאי לא שיפרה את המצב. הייתה זו דמות שטוחה, שאמנם מוכנה הייתה לעשות הכל כדי לגלות עוד על "מלחמת הסוף", אבל ה"כל" הזה הסתכם בעיקר בלחסל מפלצות. בשורה התחתונה, אף אחד שיצא ממשחק ב-Darksiders לא הבין על מה לכל הרוחות נלחמים.
Vigil מבטיחה לטפל בכל הבעיות, ומתחילה בדמות המרכזית. בכל הסרטונים ששוחררו עד כה (ומספרם גבוה למדי), אפשר לראות ש"מוות" נהנה גם הוא לחסל כל מה שזז, אבל בניגוד ל"מלחמה", גם מצליח להפעיל את התאים האפורים ולחשוב לפני מעשה. יש אף שקוראים לו טקטיקן ומניפולטור – ואכן, אפשר לראות שהוא זומם לא מעט תככים. נראה שהולך להיות מעניין מאוד לשלוט ב"מוות", ולראות מה קרה לעולם בו בני האדם כמעט נכחדו לחלוטין עקב מלחמה קולוסאלית של הגיהנום וגן העדן.
המשחקים במשחק הראשון ודאי התקשו לשכוח את השומר (The Watcher), שנקשר ל"מלחמה" כמעט כמו טפיל, בהנחייתה של "המועצה", כדי להבטיח את בריאותו ולדאוג שלא יבגוד בה. השומר היה דמות משעשעת וצינית, שצבעה את המשחק האפל-יחסית, ונחקק בזכרונותיהם של השחקנים (וביניהם אנוכי). Vigil הבטיחה שבמשחק השני נזכה לראות עוד דמויות כמו השומר, שיפיחו חיים בעולם של Darksiders. כמובן, נזכה גם להצצה אל הפרשים האחרים, שיזכו למשחקים משל עצמם בעתיד (כך, לפחות, אנו מקווים).
מוכנים למוות?
Darksiders II יגיע לאירופה ב-21 באוגוסט למחשב האישי, לאקסבוקס 360 ול-PS3 (גרסת Wii U נמצאת גם היא בפיתוח). אין ספק ש-Vigil קנתה לעצמה בסיס מעריצים רחב למדי – עכשיו נותר לחכות ולראות האם היא תצליח לפתח את עולם המשחק שבנתה. עושה רושם שהוא מוצלח מאוד: אם להאמין לשמועות, מתוכננות גם חוברות קומיקס ואדפטציות קולנועיות לסדרה.