לאחרונה אנחנו חוזים בתחייתו של ז'אנר משחקים שנחשב למת ובאמצעות קיקסטארטר חוזר לחיים, מדובר כמובן על סימולטורי החלל. Strike Suit Zero ממשיך את המגמה הזאת ומציע גישה ארקיידית יותר לנושא
אחרי ההצלחה המדהימה של Star Citizen שהחזיר את הז'אנר למרכז במת הגיימינג מגיע Strike Suit Zero הצנוע יותר מבחינת תקציב אבל מרשים מאד במשחקיות שלו ובשלב מתקדם מאד בפיתוח שלו.
המשחק הולך להיות סימולטור חלל קרבי (בערך כמו Freespace 2 האהוב שמעריציו מייחלים להמשך כבר שנים) בו השחקן יוכל ייטול חלק בקרבות בקנה מידה גדול נגד אוייבים ממוחשבים עם אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת.
העלילה של המשחק שכרגע לא ידוע עליה הרבה (אבל המפתחים מבטיחים שתהיה מושקעת) עוסקת בקונפליקט שהתפתח למלחמת אזרחים בין מתיישבים חוץ-ארציים בעלי הגישה לטכנולוגיה מתקדמת לבין אלה שנשארו נאמנים לכדוה"א.
המשחק גורם לשחקן להרגיש כמו בורג קטן במערכה גדולה שלא הכל סובב סביבו כשבמקביל למשימות שהשחקן מבצע מתנהלים קרבות גדולים כחלק מהמלחמה הכוללת.
לדוגמא, באחת המשימות השחקן מתבקש להשמיד קבוצת מפציצים, אבל הם מצידם נמצאים שם במטרה להפציץ ספינת אם ויש להם כלים שמלווים אותם שמותקפים בעצמם וכך מתנהלת שם לחימה כאוטית לחלוטין שבה השחקן יכול רק להטות קלות את הקרב לצד אותו הוא מייצג (ולא להשמיד לבד את כל כוחות האוייב כמו שזה נעשה במשחקים אחרים…).
מה שמייחד את המשחק הזה ומבדיל אותו ממשחקים דומים בז'אנר הוא היכולת המיוחדת להפוך מחללית לחליפת קרב (שעל שמה נקרא המשחק) שהיא בעצם רובוט ענק שמסוגל לחמוק ביתר קלות מירי האוייבים ומצד שנים להשמיד אותם ביעילות הודות למקלעים העוצמתיים שלו.
יכולת זו נטענת באמצעות צבירת רצף של חיסולים והשימוש בה בתזמון הנכון הוא חלק מרכזי במשחק.
המשחק נמצא בשלבי הסיום של הפיתוח שלו ועתיד להיכנס לבטא סגורה (עבור אלה שתמכו במשחק דרך הקיקסטארטר) בדצמבר.
השחרור הסופי צפוי ב – 24.1.2013 כך שלא נותר עוד זמן רב לחכות.
אפשר רק לקוות שהחברות הגדולות יסיקו את המסקנות המתבקשות מכל ההצלחות של סימולטורי החלל ויבינו שיש קהל גדול שצמא לסוג המשחקים הזה ומשתלם להשקיע בפיתוח שלהם וכך הז'אנר יוכל לחזור להיות דומיננטי כמו בשנות ה -90.