Daylight: המשחק הראשון שמבוסס על Unreal Engine 4

תגובה אחת

משחק האימה החדש, Daylight, זורק את הדמות הנשית הראשית שלו בבית משוגעים בלי ובלי מושג איך היא הגיעה לשם. עדיין רוצים לשחק?

משחקי אימה כבר יצאו לנו מכל המחילות והחורים. הם אמנם הדרך היעילה והמהירה ביותר לספק ריגוש לשחקנים, אבל כמו כל סם זול, העמידות נבנית עם הזמן, ורף הריגוש עולה ועולה עד שכבר קשה עד בלתי אפשרי לספק את החוויה הנדרשת של קצב הלב העולה, הזיעה הקרה וההרגשה שמישהו מתגנב ממש מאחוריכם…

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


וכמובן, כל הקלישאות שמשחקי אימה אוהבים כל כך, הן כבר.. משומשות ביותר. עוד בית רדוף רוחות? עוד ספינת חצי נטושה? יער שקט וחשוך?

אז מה מיוחד במשחק החדש מבית Zombie Studios? אחרי הכול, הוא משתמש ברעיונות לעוסים למדי, בריח עבש משהו, כאשר הוא מתרחש בבית משוגעים נטוש, הגיבורה חסרת השם מתעוררת בלי לדעת כיצד הגיעה לשם, וצריכה למצוא את דרכה החוצה בלי , ורק עם האור ממכשיר הטלפון הסלולרי שלה.

מכשיר הטלפון הנייד מכיל כמה מאוד שימושיות למשחק

טוב, אפשר לסלוח להם קצת. המשחק נוצר כאשר המפתח הראשי השתעשע עם המנוע החדיש של , הגרסה הרביעית של מנוע Unreal. והייחוד שבמשחק הוא השימוש בייצור תהליכי (Procedural Generation) שזה ביטוי מסובך לכך שחלקים ממפת המשחק לא נוצרים מראש, אלא נוצרים תוך כדי משחק, בצורה רנדומלית. כלומר, חדרים שביקרתם בהם בעבר, לא יהיו שם בפעם הבאה שתשחקו.

"שחקנים שונים יחוו את המשחק בצורות שונות לגמרי", מספר ג'ארד גריטזן (Jared Gerritzen), המנהל היצירתי של המשחק וראש הסטודיו, ומוסיף, "אתם למעשה חולדה בכלוב, אבל הכלוב הוא בית משוגעים והוא מפחיד ביותר. אתם צריכים למצוא את דרככם החוצה, וכל פעם שאתם עושים זאת, הכול שונה מסביבכם"

במהלך המשחק תאספו מסמכים ותיקים שיגוללו את מה שקרה בבית המשוגעים, והמכשיר הסלולרי של הגיבורה יתחיל להשמיע הקלטות מסתוריות מן העבר שגם הן יקדמו את הסיפור.

אור ישחק תפקיד חשוב ביותר במשחק, כי יותר מדי אור ימשוך אליכם תשומת לב בלתי רצויה, ופחות מדי יקשה עליכם למצוא את דרככם. אור ממקלות אור (Glow Sticks) ומצב מסוים בטלפון יאפשר לכם לראות את העקבות שהשארתם מאחוריכם ולמצוא את דרככם חזרה אם הלכתם לאיבוד, כמו גם לקרוא כתובות על הקירות שיעזרו לקדם את העלילה הלאה.

מקום כזה נחמד! לא תישארו לישון? יש אפילו כסאות בחדרים, וזכוכית בחלק מהחלונות!

המשחק קצר ביותר. כ-25 עד 30 דקות מרגע שבו מתחילים ועד שמסיימים אותו, אבל יכולת ההתחדשות שלו אמורה לגרום לכם לרצות לשחק אותו שוב ושוב, כדי לפתור את כל החידות שהעלילה מציעה.

המשחק פותח בשיתוף פעולה עם חברת Valve הידועה, שאיפשרה ל-Zombie Studios לעקוף את תהליכי האישור הנדרשים עבור הכנסת המשחק לחנות , כך שהמשחק יוכל להגיע לחנות הדיגיטלית מהר יותר ברגע שיהיה מוכן.

תאריך היציאה המדויק אינו ידוע עדיין, אך המשחק צפוי להגיע למחשב האישי בהמשך השנה ולעלות 20 דולר או פחות.

המשחק מזכיר לי מעט את סלנדר (Slender). משחק אינדי מפחיד למדי שנוצר בתקציב נמוך מאוד והפך למשחק פופולארי מאוד.

אם תחפשו ב-, ניתן לראות סרטונים רבים של אנשים שמשחקים בו ופשוט מתפלצים מרוב פחד. גם בסלנדר אין ברשותכם כלי , ורק פנס שאמור לעזור לכם למצוא רמזים בדרך לסיום המשחק.

האם מנוע המשחק המשוכלל והמפה המתחדשת יספיקו לקהל התובעני של היום? והאם משחק שאורכו המוצהר הוא חצי שעה יצדיק תשלום? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות!