יוצרי סדרת משחקי המירוצים הנפיצה והנהדרת מעוניינים להחזיר לחיינו את אחד ממצבי המשחק המיוחדים והמהנים ביותר שנוצרו במסגרתה
אי שם בשנת 2002, בימי השיא הטובים והעליזים של ה-PlayStation 2, הושק לו משחק המירוצים Burnout 2: Point of Impact ובו דגש על נסיעה במהירות גבוהה במיוחד וריסוק של המתחרים אל תוך קירות וכל אובייקט קשיח מזדמן אחר – וכמו כן גם מצב משחק חדש בשם Crash Mode, שבו המטרה היא לרסק מכונית אל תוך תנועה סואנת במטרה ליצור כמה שיותר נזק ולהרוויח כמה שיותר נקודות.
מצב משחק זה היה מרענן ומהנה במיוחד, והפך כמעט מיד לאחד מהאספקטים האהובים ביותר של סדרת המירוצים שנוצרה בידי סטודיו Criterion Games הבריטי (ועברה לידיה של המפיצה EA Games לאחר פשיטת הרגל של המפיצה המקורית Acclaim Entertainment), אשר ליווה אותה גם בשני הפרקים המוצלחים הבאים שלה – Burnout 3: Takedown ו-Burnout Revenge.
Criterion נרכשה בידי EA Games במהלך תקופה זו, וכשהשפעתו של מהלך זה החלה לתת אותותיה נעלם לו Crash Mode השטותי וההומוריסטי ופינה את מקומו לרעיונות אחרים שבאו לידי ביטוי במסגרת המשחק Burnout Paradise, שהפך גם לכותר המרכזי האחרון של המותג, כשהמפתחת הועברה לעסוק בפרוייקטים אחרים במסגרת המותג Need for Speed ולאחר מכן גם במסגרת כותרים אחרים של בעלת הבית החדשה. למעריצים לא נותר אלא להתגעגע לסדרת Burnout כולה ולמאפייניה ההרסניים.
מקימיו של סטודיו Criterion החליטו לעזוב אותו בתחילת שנת 2014 ולהתחיל מחדש בחברה קטנה העונה לשם Three Fields Entertainment על מנת להתמקד בפרוייקטים שבאמת מעניינים אותם – וכעת הם חושפים את המשחק השני שלהם, שכל כולו הוא מכתב אהבה לאותם ימים יפים בהם Burnout הייתה אחד מסדרות משחקי המירוצים הפופולריות ביותר בשוק. קוראים לזה Danger Zone, ומדובר למעשה בהקמה לתחייה של Crash Mode עם טכנולוגיה מודרנית, אך גישת 'אולד-סקול' אמיתית ממש כמו בתחילת העשור הקודם.
https://www.youtube.com/watch?v=-WC2sdU5vlI
ב-Danger Zone יהיה עליכם לעשות בדיוק את מה שעשיתם (או שלא עשיתם) במשחקי Burnout בעבר – לנהוג במכונית ולהתרסק במהירות שיא אל תוך רכבים אחרים על מנת ליצור את מידת הנזק הגדולה ביותר שאפשר להעלות על הדעת, עם ניקוד על כל התרחשות בשרשרת האירועים הפיזיקלית שאותה התחלתם. ישנן 'מטרות בונוס' חשובות שמעניקות ניקוד מוגדל, 'שידרוגים' שניתן לאסוף תוך כדי הנסיעה וההתרסקות ברחבי המפה ועוד מספר אלמנטים קטנים שנועדו להגדיל את האתגר הכללי ולתת סיבות טובות לנסות כל משימה שוב ושוב במטרה לקבל את התוצאה המירבית – כאשר בסך הכל מדובר כרגע ב-20 משימות שונות שהשחקנים נדרשים להשלים.
Danger Zone מבוסס על מנוע ה-Unreal Engine 4 ועל כן מצליח לספק פיצוצים מרשימים ויזואלית ונזק נאה לרכבים ולאלמנטים האחרים שפזורים בשלבים, גם כאשר איכות המודלים וההצלות אינה מרשימה יתר על המידה – מדובר בשדרוג גדול מאוד לעומת כל משחק Burnout בעבר, באופן טבעי, וכזה שבהחלט מצליח להעניק תחושה שהוא "הדור הבא" של אותו מצב Crash אהוד מלפני עשור וחצי.
דרישות המערכת הרשמיות של כוללות מעבד מרובע מבית אינטל או מעבד FX מתומן של AMD, זכרון RAM של 4 ג'יגה-בייט וגם כרטיס מסך מדגם GeForce GTX 750 Ti או מדגם Radeon R7 265, בעוד שהדרישות המומלצות כוללות מעבד Core i7 של אינטל או מעבד FX-9590 מ-AMD, זכרון דינאמי של 8 ג'יגה-בייט וכרטיס מסוג GTX 970 או מסוג Radeon R9 290 – בהחלט לא מעט עבור משחק שכזה.
אם כבר נדרשות להיות תלונות אודות Danger Zone, הן יהיו על כך שמספר השלבים הזמינים הוא מצומצם למדי ועל כך שכולם מתרחשים באותו האנגר וירטואלי אפרפר ומשעמם משהו, במקום מפות פתוחות שונות ורחבות ידיים (באופן יחסי) במשחקי Burnout. ברור לגמרי כי הכותר החדש הוא כותר עצמאי צנוע שנוצר במסגרת תקציב מוגבלת מאוד ונדרש לעגל פינות בכמה וכמה מאפיינים על מנת להפוך למציאות, ואנחנו רוצים להאמין כי הצלחה מסחרית תוכל לדרבן כאן יצירה של עדכונים, חבילות תוכן ואולי אף כותר המשך שיהיו גדולים, מרשימים וארוכים יותר. עד שזה יקרה, נשתדל להסתפק במה שיש, משום שלא קיימים הרבה כותרים מודרניים (אם בכלל) שמעוניינים או מסוגלים להציע חוויית משחק דומה.
Danger Zone יהיה זמין כבר בעוד כמה ימים, ב-30 במאי, עבור המחשבים האישיים דרך פלטפורמת ה-Steam והן עבור קונסולת ה-PlayStation 4 של סוני, במחיר מומלץ של 13 דולר שמותאם עבור היקף התוכן המצומצם שבו. האם יש לו סיכוי לרכב על גלי הנוסטלגיה אל ההצלחה? שתפו אותנו בתגובות.
יש משחק דו מימדי בשם Burnout Crash שמבוסס כמעט על אותו קונספט. אפשר אפילו לחבר אותו לקינקט ולקפוץ כל פעם שרוצים ליצור תגובת שרשרת.
הייתה לו גם גרסה לאייפון ולאייפד, אבל EA הסירה אותה מהחנות… טוב, בכל זאת היא EA…
בעוד שהדרישות המומלצות כוללות מעבד Core i7 של AMD? 😀
משחקים כאלו מושכים אותי בתנאי שהגראפיקה טובה.
Flatout היה ממש טוב, זה נראה סתם מושקע גרפית
טעות!
זה אפילו לא מושקע!
לא יודעת למה אבל בתמונות זה נראה חד ועשיר בפיקסאלים… אבל במציאות זה נראה לא טוב.