יוצר המשחק מיינקראפט (minecraft), מרקוס "נוץ'" פרסון, חשף סדרה של רעיונות איתם הוא משחק, אשר יוטמעו בסימולציית הרפתקאות החלל הקרבה שלו 0x10^C
לא עבר הרבה זמן מאז הצגנו לכם הצצה אל המשחק הקרב של נוץ', 0x10^C, וכבר פרטים חדשים מתחילים לטפטף אלינו לאחר שנוץ' בראיון ל- PC Gamer חשף כמה מהרעיונות השאפתניים שלו למשחק.
אחד מההיבטים היחודיים ביותר של המשחק הוא שניתן לתכנת את המוח של ספינת החלל שלכם, מחשב 16 ביט – אף על פי שרעיון זה נשמע מסובך מאוד לחלקינו, נוץ' הבטיח שהמשחק יהיה נגיש גם למתחילים.
"אני מנסה לתכנן משחק שבו אתה לא חייב לדעת לתכנת, אבל אתה יכול לשתף את הקוד", אמר נוץ'. "אם יש לך חבר שבנה אלגוריתם מגניב לעגינה, אתה יכול לשים אותו על דיסק פלופי (תקליטון בעברית תקנית) בתוך תחומי המשחק ולהכניס אותו לתוך המחשב שלך".
תוכלו לתכנת את מוח החללית, מחשב 16 ביט |
עגינה תהיה מנגנון שלם במשחק, המשחק יהיה ענקי ותוכלו לעוף ולנחות על פלנטות. השליטה שלכם על ספינת החלל תהיה מפורטת ואפילו המפגע הקטן ביותר יצריך תיקון. כצפוי, דברים יתקלקלו, והרבה. ככה זה כשאנשים נמצאים בחלל בתוך חתיכת מתכת ענקית.
"אני ממש רוצה שדברים יתקלקלו", אמר המפתח טוביאס מאולסטם (סליחה, Tobias Möllstam, יותר טוב?). "אבל אני חושב שהצלחנו לבסס פילוסופיה שבה דברים יכולים להתקלקל ואנחנו לא הולכים לשפוט יותר מדי. כמו שאתה תריץ משהו ב- 120 אחוזים וזה יעלה באש, אבל אתה תצליח בקושי. זה קצת נדוש, אבל אני אוהב את זה. העובדה שיש לך ספינת חלל ניתנת לתכנות ומותאמת אישית אומרת שיש הרבה יותר השקעה, והמשחק צריך לשקף את זה ולאפשר לך להשתמש בה לזמן רב".
"המטרה היא שזה ירגיש מעט כמו פיירפליי (Firefly)", הסביר נוץ'. "אתה יכול לנסות לנחות על פלנטה אבל אתה מפקשש, ובמקום שהחללית פשוט תתפוצץ, כמו שהיה קורה בחיים האמיתיים, ציוד הנחיתה נשבר. אז אתה צריך לנסות לתקן זאת בכך שתמצא משאבים. במקום שההרפתקה תהיה לעוף מפה לשם, היא תהיה: קבעתי את היעד, לעזאזל, פגעתי באסטרואיד קטן ומכשיר ההסוואה התקלקל".
"הרעיון הוא שאם מחולל כוח המשיכה קורס ואתה מאיץ, אתה נדחף אחורה. אם אתה נפגע ממשהו הכל יכול לקפוץ פתאום. יש לך כבלים, יש לך חלקים שניתלים מלמעלה, כך תוכל לראות אפקטים פיזיקליים ללא כוח משיכה".
בנוסף, נוץ' ציין שחייזרים יוסיפו לאישיות של החללית, והמשחק יתמקד יותר ב"איך זה להיות בתוך ספינה" מאשר פשוט לצפות בה מבחוץ.
במקום אחר, (במילים אחרות, לא בראיון ל- PC Gamer), נוץ' אישר שהוא יוסיף מצב מרובה משתמשים למשחק "ברגע שהוא יהיה כייפי". "ברגע זה, המשחק לא כולל מצב מרובה משתתפים בכלל. אני עדיין מנסה למצוא את המנגנון של המשחק" הוא הסביר. "שום דבר במשחק לא כיף נכון לרגע זה. אני עדיין צריך להבין מה יהיה מנגנון כיפי למשחק בכל זה. עם מיינקראפט חיכיתי יותר מדי זמן להוסיף מצב מרובה משתמשים אז זאת הייתה טרחה רבה".
0x10^C אם כן, הוא עוף מוזר במובנים רבים, אבל משחק הרפתקאות – סימולציית-חלל – בזמן-אמת בהחלט נשמע מעניין ואנחנו מקווים שהוא יצליח.
בינתיים תוכלו להינות מסרטון משחקיות נוסף, המראה את פנים ספינת החלל:
אנחנו מאוד נלהבים לדעת כל מה שנוץ' מתכנן לנו במוחו הקודח, גם אתם? שתפו אותנו בתגובות ובפורום המשחקים!
STFU and take my money!