הרימייק המתקדם למשחק הפעולה משנת 2006 מתקרב להשקה על המחשבים האישיים, אך נראה שהוא יסבול מהרבה מגבלות בעייתיות מאוד מבית המפיצה מיקרוסופט
במהלך החודשיים הקרובים שחקני המחשבים האישיים עתידים לקבל עוד כותר מסקרן – גירסה מחודשת של משחק הפעולה המצליח Gears of War שנוצרה מחדש בהתבסס על תקן ה-DirectX 12, וזכתה לכינוי Ultimate Edition. דרישות מערכת ופרטים על המשחק, שהגיע בסוף השנה שעברה לקונסולות ה-Xbox One, עלה (ואז נעלם) לחנות האפליקציות הרשמית של מיקרוסופט – וחושף כמה נתונים לא ממש מעודדים.
דרישות המינימום עבור המשחק, אשר מותאמות ככל הנראה להרצה של הכותר ברזולוציית 720p, כוללות מעבד Core i5 של אינטל (בתדר 2.7GHz או יותר) או מעבד FX משושה ליבות של AMD, זכרון RAM בנפח של 8GB או יותר, מערכת חלונות 10 בגירסת 64 ביט עם עדכון 1511 או חדש יותר, כרטיס מסך מדגם GeForce GTX 650 Ti או מדגם Radeon R7 260X ונפח אחסון פנוי של 60GB לפחות בכונן ההתקנה.
הדרישות המומלצות של המשחק, אשר מוגדרות להפעלה שלו ברזולוציה של 1080p (לא ברור תחת אילו הגדרות גראפיות, אך אנחנו מניחים כי מדובר על המירביות או קרוב אליהן – גם כאן ואולי גם במקרה של דרישות המינימום, בהתחשב בכך שהן די קשוחות), מבקשות מעבד Core i5 מרובע ליבות של אינטל בתדר 3.5GHz או מעבד FX מתומן ליבות של AMD, זכרון RAM בנפח 16GB לפחות וכרטיס מסך מסוג GeForce GTX 970 או מסוג Radeon R9 290X.
לקינוח, קיימות גם "דרישות אידיאליות" להרצת Gears of War: Ultimate Edition ברזולוציית 4K – עם מעבד Core i7 מרובע ליבות של אינטל בתדר 4GHz ומעלה או מעבד FX מתומן ליבות בתדר דומה, כרטיס מסך מדגם GeForce GTX 980 Ti או מדגם Radeon R9 390X וכונן SSD עם 60GB של נפח אחסון להתקנת והרצת הכותר.
הדרישות של מיקרוסופט עשויות להעיד על כך שגירסה זו של Gears of War תהיה מתקדמת מאוד ברמה הויזואלית שלה ותדע למצות גם את החומרה העוצמתית ביותר שנמצאת בשוק, אך מנגד נראה כי יש גם כמה מגבלות שהמוני השחקנים המתעניינים כנראה לא ממש יעריכו – המשחק דורש אך ורק כרטיסי מסך תומכי תקן ה-DirectX 12 (כך שבדומה למשחק Quantum Break, גם כאן יש סיכוי תיאורטי שכרטיסי מסך מדורות ה-Southern Islands של AMD ומדורות ה-Fermi של NVIDIA, אשר תומכים ב-DX12 בצורה חלקית בלבד, לא ייתמכו), דורש אך ורק מערכות חלונות 10 בגירסת 64 ביט ועם העדכון הגדול שהושק בחודש נובמבר, ולקינוח המשחק יהיה זמין לרכישה והפעלה רק דרך חנות האפליקציות הייעודית של מיקרוסופט, ולא דרך פלטפורמת ה-Steam.
הסעיף האחרון הוא כנראה הבעייתי מכולם, שכן אין בו מגבלה טכנולוגית מעשית כלשהי – בניגוד ל-Rise of the Tomb Raider שהושק ב-Steam ובחנות של מיקרוסופט במקביל, הפעם נראה כי בענקית התוכנה רוצים "להכריח" את הצרכנים להשתמש בפלטפורמה העצמית שלהם, אשר לפי דיווחים של מתנסים ברחבי הרשת הרבה פחות יציבה וטובה מ-Steam (באופן לא ממש מפתיע), ומרגישה כמו חזרה לימים הרעים של פלטפורמת ה-Games for Windows Live הנודעת לשמצה.
מגבלות דומות צפויות לחול גם על הכותר המסקרן Quantum Break שמגיע מבית מיקרוסופט בחודש אפריל הקרוב – וככל הנראה על עוד מגוון של משחקים מהחברה אשר מתוכננים להגיע למחשבים האישיים במהלך החודשים הקרובים. עצוב לראות את מיקרוסופט מנסה לכפות הרגלים חדשים על הגיימרים, ולנו לא נותר אלא לקוות שבחברה יבינו את השגיאה שלהם ויאפשרו שימוש ב-Steam כאלטרנטיבה שוות ערך בהקדם האפשרי.
רגע שאני אבין, זה חידוש של המשחק הראשון המקורי?
אם כן, אז meh…
אני לא מבין את הבכי שכל הזמן משתמע מכתבות המשחקים באתר הזה לגבי דרישות מערכת? או שבוכים שלא מנצלים מעבדים מרובעי ליבה (ויותר), או שבוכים שהגראפיקה לא נראית טוב ואז כשיוצאים משחקים שמנצלים מחשבים מודרניים אתם טורחים ומתבכיינים על 8 גיגה זיכרון, על דרישה למעבד מרובע ליבות ולכרטיס מסך טוב כתנאי לפירוט גראפי טוב.
חלאס לבכות כבר. טוב מאוד שהתעשייה הזו מנצלת חומרה מודרנית סוף סוף ןבאותה נשימה דוחפת את שוק החומרה קדימה.
מאוד נכון ורטיגו.. הקידמה מבקשת חומרה חזקה יותר וכמובן ניצול נכון של אותה חומרה..
אין סיבה להתבכיין על חומרה שמתבקשת – בצדק כשהמשחק מביא תוצאות בהתאם..
אם אתם רוצים ממש , במקום להתבכיין על דרישות חומרה חזקות, אתם מוזמנים לשחק ב480P.
ולילה טוב.
לי אישית קשה להאמין שמחשב עם I3 מודרני וכרטיס כמו 7950/70 יתקשה עם המשחק, אפילו עם 4-6GB זיכרון..
נראה לי הם סתם מגזימים, נחייה ונראה.
בנוסף, אני לא חושב שיש כאן התבכיינות, ישנם משחקים כבדים מאוד, שמאפשרים גמישות בביצועים למחשבים מיושנים, לדעתי הם פשוט לא טרחו לעשות את ההתאמות האלה.
במקרה של המחק הספציפי הזה, עדיף כבר לשחק בגרסה הקודמת הישנה, מאשר לשחק בזאת עם ההגדרות הכי נמוכות וברזולוציה נמוכה 🙂
הדרישות לא כאלה גבוהות, מדובר בחומרה שכמה שנים טובות בשוק
^תתעלמו מהשורה האחרונה O_O כתבתי את זה לפני שראיתי 290X/970 חח ושכחתי למחוק.
טוב נו משחקים לא עושים רי-בראנדים כבר כמה שנים אז מה אתם מצפים..
כמובן שיש גם משחקים שפשוט בנויים בצורה גרועה\לא מיטבית. אותי מעניין מאוד איך ירוצו ב-DX12 צמד כרטיסים.
באופן כללי, הדרישות המומלצות מלבד ההגזמה בגזרת הראם נשמעות לי הגיוניות למדי, אפילו מעט עדינות מאחר וזה ברור למדי של-4K החומרה המומלצת לא בהכרח תיהיה אידיאלית אם הכוונה באידיאלי זה מיקסום הגדרות.
סביר שעוד כמה חודשים האיזון יחזור עם מאיצים גראפיים מתקדמים בהרבה.
OvO – אין קשר בין הדברים.
החברות שמוציאות משחקים, לא משחקות בהשערות.. הן עושות מחקר מקיף לדרישות החומרה.
הן מראש יוצרות הנחיות בסיסיות לחומרה וחומרה מתבקשת כשיש 4K או FHD.. זה לא השערות..
בדיוק כמו שזה לא השערה שאולי המשחק ימשיך יותר משלב אחד, ואולי תגיע לסיום המשחק..
ככה הן לא משערות אילו משאבי חומרה אתה צריך.
אם תשחק ב"משחק הישן" אתה תצטרך להסתפק בגרפיקה מאוד ישנה, אנימציות לא מחודשות ומכוונות,
אפקטים מאוד דלים, וכמובן תמונות לא באיכות או רזולוציה גבוהה על האובייקטים המשתנים.
וכמובן, אתה תוכל בלי קשר, אם תרצה להתפשר ככה על כל דבר אחר בחייך, אבל זאת כבר בחירה שלך.
החברות עושות מאוד נכון שהם מעשירות את המשחקים, ולא רק "מחדשים אותם" מלשון, התאמה רק לפלטפורמה כזאת או אחרת.. סתם שתדע …