פוטו-ריאליזם תוך עשור? מנכ"ל חברת Epic טוען כי במהלך 10 השנים הקרובות הגבול בין מציאות לבין הגרפיקה במשחקים הולך להיטשטש. רק שצריך לעבור כמה מכשולים טכנולוגיים בדרך
טים סוויני, מייסד והמנכ"ל חברת Epic, מפתחת סדרות משחקי היריות Unreal ו- Gears of War, ושגם אחראית על המנוע הפופולרי בעולם (אנריל), מאמין כי גרפיקת המשחקים תהיה כל-כך מציאותית תוך 10 שנים מהיום, כך שלא נוכל לעמוד על ההבדלים בין השתיים. אבל, צריך קודם להתגבר על מכשולים טכנולוגיים.
פוטו-ריאליזם במשחקים, כבר בעוד עשור? |
בראיונות שקיים בוועידת המפתחים השנתית Develop, בה הוענק לו תואר של כבוד "Develop Legend award", סוויני טוען כי יש עדיין תחומים הדורשים מחקר מתמשך לפני שהגרפיקה אפילו תתתקרב למציאות ולרמה פוטו-ריאליסטית:
"זה פשוט מעביר את האתגר של גרפיקה לבעיות שאנחנו לא יודעים איך לפתור, כמו לדמות אינטליגנציה אנושית, אנימציה, דיבור, שפתיים וסינכרון. יש עדיין הרבה תחומים שדורשים מחקר מתמשך, כנראה למשך שארית חיינו לפני שנתקרב למציאות. […] זה מרגיש כאילו אנחנו עוברים את 25 השנים האחרונות של היסטוריית המשחקים בקצב של ארבע שנים בכל שנה".
המנוע החדש של החברה, Unreal Engine 4, הוצג בכנס מפתחי המשחקים GDC שהתקיים בסן פרנסיסקו, לפני 4 חודשים. החברה שחררה סרטון מרשים בשם 'Infiltrator' שמדגים את היכולות הגרפיות של המנוע החדש שלה, Unreal Engine 4. הדמו רץ על מחשב "ממוצע" עם כרטיס Nvidia GTX 680.
ב-2009, התראיין סוויני לאתר gamasutra ושם טען את אותה הטענה בדיוק, שיקח למחשבים משהו כמו 10-15 שנה להגיע לרמת פוטו-ריאליזם בזמן אמת.
ב-GamePro תוכלו להתעדכן בחדשות גיימינג יומיומיות.
טים סוויני היקר
גרפיקה היא אחלה דבר, אבל אני רוצה את אגדת Unreal Tournament חיה ונושמת.
לא היתה כתבה דומה לפני 10 שנים ? 😉
DOOM 4!!
אני חושב שDOOM 4 הולך להיות גרפיקה פוטו-ריאליסטית הוא קרוב לזה
"בקצב של ארבע שנים בכל שנה" — 8 שנים בגלל הקוסולות כל פעם
אם נחפש ממש טוב, נמצא כתבה דומה מלפני עשור…
ולאו דווקא מ HW.
רק חבל שהמשחקיות הולכת ודועכת אל מול cut-scenes "מפוצצת" ומיותרות.
איזה שטויות
מבחינת הפיקסלים אולי, אבל פיקסלים זה רק חלק מאוד קטן מכל מה שצריך כדי שזה ייראה מציאותי. אז הם יוכלו לעשות בניין שייראה אמיתי, או קטע מבויים. אבל המראה של המשחקיות לא ישתנה הרבה, כי יש גם את הקטע של הדמיית התנועה (שלא השתפרה בצורה משמעותית כבר 5 שנים) ואת הקטע של הבינה המלאכותית (שלא השתפרה בכלל כבר מעל ל10 שנים)
נכון קשה
קשה היום לעשות משחקים וכרטיסים שעובדים טוב ביחד שתוף הפעולה ביניהם לוקה בחסר לא מספיק כולם רוצים שהייה להם את הכי חזק ובסוף כלום לא עובד כמו שצריך במקום לשדרג בלי תמורה בלי הבדל רציני למשל הזיכרון עדיין DDR5 ואפילו שהייה DDR100 זה לא ישנה גם המעבד אתו סיפור
לפי דעתי העתיד היום זה כרטסי מסך מבוססי SSD מעבד זכרונות וכונן אחסון בגודל קטן וגדול נפח ומהיר ביותר במקום שבבי זיכרון כך אפשר לבחור איזה כרטיס רוצים ואיזה גודל כונן SSD היה בוא זה היה הכי מהיר הכי יציב ולא מוגבל חום ורעש ולא צריך קירור מפלצתי היום הטכנולוגיה חומרתית בכרטיסים מוגבלים יש הרבה חום וצריכת חשמל מוגזם ולכן כול טכנולוגיה חומרתית תהיה בעתיד בעייתית מאוד
תחשבו היום כל טלפון חכם יש בוא שבבי SSD גם מעבד וגם שבב גרפי SSD עז מה ההבדל
תחום מדהים
בטעות המלצתי על תגובתו של ALÞHA, אז הנה דעתי : ה cut scenes הן חלק בלתי נפרד ממשחקים ולדעתי אפילו מעשירים את החוויה לאין שיעור, לדוגמה SC2, החבר'ה בבליזארד עשו עבודה מטורפת. מקווה שמכאן אפשר רק לעלות.
אתם כולכם סקפטיים
או חובבי קונסולות… אחת משתי הסיבות שגיימינג לא מתקדם לשום מקום.
קחו בחשבון שCGI הגיע כבר לרמה מאוד מאוד קרובה לפוטו-ריאליזם. כמו שנאמר לפני, הבעיה היא לא ממש הגרפיקה או החומרה התומכת – טכנית היא כבר קיימת, המכניקות מסביב לוקות בחסר – אם זה בתנועה ואם זה באין-טילגנציה ממוחשבת. למרות שיותר מהכל אין מקוריות היום בשום דבר… תודה הוליווד!
תגובה ל-7
אתה מוכן לחזור על זה בעברית?