צליל
במשחק כמו Deadlight, צליל הוא דבר חשוב ביותר. הוא צריך להיות מדויק, חזק, ומקפיץ. במשחק כזה רוצים להפחיד אותך. במשחק יש מוסיקת רקע חרישית רוב הזמן שמשתנה למשהו קצבי יותר כאשר אתה נתקל באויבים, או מגיע לאיזור מסוכן. האפקטים טובים ומשקפים את המלכודות והזומבים כך שאתה תרגיש בלחץ כאשר זומבים מתרכזים ליד הדלת ומתחילים להרעיש בזמן שהם מנסים לשבור אותה ולהגיע אליך.
גם כאשר אתה רוצה להסיח את דעת הזומבים, או לקרוא לעזרה, השימוש בסאונד עובד טוב וחשוב למשחק, כדי להזיז את הזומבים מצד אחד של המסך לצד השני בכדי לאפשר לך להגיע למקום בטוח.
ביצועים
אין שום בעיה מבחינת מהירות המשחק או קצב הפריימים. המשחק אמנם עובד על מנוע אנריל משופר, אבל הוא עדיין משחק דו מימדי המשוחק מהצד. אין עומס מיוחד על המעבד והכרטיס הגרפי, וכל מחשב מחמש השנים האחרונות צריך להיות מסוגל להריץ אותו בצורה טובה. גם זמני הטעינות אינם ארוכים מדי.
משחקיות
המשחק מזכיר משחקי פלטפורמה רבים החל ובעיקר את הנסיך הפרסי המקורי, אך משלב עלילה המתפרשת לאורך מכתבים וקטעי יומן שהגיבור מוצא לאורך מסעו. קשה להכניס עומק למשחק ליניארי ודו מימדי, אך בהחלט מנסים.
השליטה יכולה להתבצע באמצעות בקר GAMEPAD (המשחק תוכנן עבור שליטה עם בקר זה), או באמצעות מקלדת ועכבר, כאשר ניתן לשנות את מקשי השליטה במקלדת בהתאם להעדפת השחקן. ניתן לראות שהמשחק הוא ייבוא מקונסולות, ואכן המשחק יצא קודם כל ל-XBOX360.
במגבלות אלה, השליטה היא דיי נוחה, אם כי צריך להסתגל לשילובי המקשים שנדרשים לפעמים כדי לקפוץ בין קירות או לשבור דלת בבעיטה כאשר הזומבים מתקרבים לחסל אותך ואתה לא זוכר את השילוב הנדרש.
צריך לזכור שזהו משחק פלטפורמה, אפל, אבל פלטפורמה. מה שאומר שאין כאן חופש אמיתי, והמשחק מבוסס על ריצה, קפיצה, בעיטות, יריות, ופתרון פאזלים והכול מהצד. ורוב הזמן לכיוון אחד (ימינה).
המשחק מזכיר משחק אחר מהזמן האחרון, Limbo, שהוא גם משחק אפל, וגם פלטפורמה עם פאזלים.
עם כל זאת, יש מקרים שבהם האירועים המתוסרטים מראים את האופי הליניארי של המשחק והבאגים של הייבוא מהקונסולה ביתר שאת, כאשר לדוגמא זומבים ניסו לשבור דלת המובילה לחדר, ואני יריתי עליהם מחדר אחר עד שכל אלה הנמצאים על יד הדלת מתו, הדלת המשיכה "להישבר" למרות שלא הייתה כל פעילות אמיתית לידה.
המשחק אינו סלחני לטעויות, והשמירות בו הן אוטומטיות, כך שאם אתה נהרג וטוען נקודת שמירה, ייתכן שתתחיל שני מסכים מאחור. זוהי גם תכונה אופיינית למשחקי קונסולות.
אורך/חיי המשחק
למשחק אין ערך מיוחד למשחקיות חוזרת. ברגע שסיימת שלב, אין לך מה לחזור עליו כי אין עוד מה לגלות.
ניתן לסיים את המשחק ביומיים שלושה או עד שבוע אם משחקים בו מעט כל יום.
סיכום
הטוב:
- גרפיקה יפה בשילוב מודלים תלת מימדיים על מסכים נעים בשכבות אנימציה רבות
- סאונד טוב עם אפקטים במקומות הנכונים
- עלילה המנסה לשאוב אותך ולתת לך קצת ערך מוסף עם הקונספירציה ברקע.
- לוקח את הדברים הטובים ממשחקים דוגמת הנסיך הפרסי ו-Limbo ומוסיף עליהם
- ניתן למשחק גם על מחשבים חלשים יחסית
הרע:
- משחק דו מימדי בעולם תלת מימדי – חסר את הפירוט ומטבעו מוגבל
- חסר ערך משחקיות חוזרת – ברגע שסיימת, סיימת, ואין לך סיבה לחזור.
- אורך חיים קצר
- עוד פעם זומבים?
- עוד פעם עולם פוסט-אפוקליפטי??
לסיכום, Deadlight הוא משחק כיפי להעברת זמן בתקופות מתות בין משחקים טובים יותר, אך למען האמת, לטעמי הוא מתאים יותר לפלטפורמות ניידות כמו טלפונים או טאבלטים מאשר למחשבים אישיים. אין בו ערך מוסף אמיתי או משהו שיתפוס אותך חזק מספיק בכדי להפוך ללהיט אמיתי.
משחק יבש ולא כיפי
הוא לא מתקרב בכלל למשחקים כמו bionic commando rearmed ו-shank