אמריקאי, מקסיקני וכלב נכנסים למלחמה
כמו בכל משחק, גם הפעם הדמוקרטיה והעולם החופ.. סליחה, ארה"ב, מאוימת על ידי אויב ששם לעצמו מטרה להשתלט על העולם כי… טוב, זו העלילה ומי אתם שתתווכחו איתה?
הפעם, זו פדרציה שהתגבשה בדרום אמריקה לאחר שהמזרח התיכון נהרס מפצצות גרעיניות. אותה פדרציה החלה להשתלט על העולם אט אט, תוך כדי שימוש בנשק יום הדין האמריקאי – מערכת טילים בשם ODIN, שגורמת למעין רעידות אדמה קיצוניות בעוצמתן. המשחק מתחיל בעיצומה של ההתקפה, אך רובו מתרחש עשר שנים לאחר מכן, לאחר שארה"ב והפדרציה נלחמו למצב של תיקו בין הכוחות. כמו תמיד, בלי להיכנס ליותר מדי ספוילרים – אל תצפו לעלילה עמוקה במיוחד, או סוף מפתיע ומרתק. למרות העלילה הרדודה, נראה כי עיצוב השלבים השתפר, לא משמעותית אך הניסיון של IW לשנות מעט את הסטנדרט ניכר. אם כי העיצוב עדיין בוסרי – העיצוב של השלבים מפריע מדי פעם לקצב של המשחק ולפעמים הרגשתי שהוא גורם לאובדן התחושה של "נוסחת COD".
לא חסרים רגעים אפיים בעלילה, זה בטוח |
שחקנים מרהיבים, פסקול בינוני
אם לומר את האמת, לא ציפיתי לכתוב רשמים שליליים על הפסקול של Ghosts, משחקי Call Of Duty תמיד הצטיידו במוסיקה מצוינת, בדיבובים מהמעלה הראשונה וצלילי נשקים שהיו, טוב, לא גרועים במיוחד. הפעם, המוסיקה שתלווה אתכם במהלך העלילה היא אולי הפסקול הכי ג'נרי וחסר טעם שעבדכם הנאמן הקשיב לו. לא רק שהיא נכשלת ביצירת מתח או בניית אווירה, היא נשמעת כמו מוסיקה מסרטי מתח סוג ב'. בקיצור – אל תצפו לעיבודים מדהימים או מוסיקה אפית מדי. לזכותם של השחקנים ייאמר כי מבחינתי, הם הצילו את הפסקול – הדיבוב נעשה כמו שצריך ומבוצע באמינות ובהחלט מצליח לבנות אווירה בקטעי המעבר, איפה שהמוסיקה נכשלת.
מרובה משתתפים, מרובה חייזרים
לבסוף, התווספו שני מצבי משחק חדשים חוץ מהעלילה: מצב ה-Squads ומצב ה-Extinction.
מצב ה-Squads הוא שום דבר מיוחד. אם לומר את האמת, אני לא רואה שום הצדקה להפרדה שלו למצב "עצמאי". בקצרה? בנו יחידה של ארבעה שחקנים, שחקו מול בוטים או יחידות אחרות ו…זהו. המשחקיות עצמה לא נוראית, אך איני רואה בה שום דבר מעניין או איזשהו "קרס" שיחזיק שחקנים מרותקים לשם ליותר משעתיים-שלוש.
מצב ה-Extinction לעומת זאת, הצליח לכבוש את ליבי כמעט מיד. בעיקרון, זה אותו מצב זומבים עם טוויסטים – אתם צריכים להרוס כוורות אוייב שפזורות על המפה, תוך כדי תהיו חופשיים להסתובב במפה כמעט לחלוטין (יש אזורים שנפתחים רק לאחר ש"ניקיתם" את המפה מכוורות). אהבתי את מצב ה-Extinction מכיוון שהוא מכריח אתכם לשתף פעולה עם חבריכם לקבוצה. העיקרון הוא שלכל שחקן יש תוספות, אותן הוא פותח תוך התקדמות בסולם הדרגות – משגרי רימונים נייחים, עמדות מרגמה, תוספת שיריון לכל חברי הקבוצה, תחמושת מיוחדת ועוד תוספות רבות יוודאו שהמשחק שלכם יהיה מגוון כל פעם מחדש. יותר מזה – התוספות מעודדות תיאום עם השחקנים ולמרות שזה לא קורה ברוב המקרים (הקהילה לצערנו, היא עדיין אותה קהילה), אין שום דבר שיותר מספק מקו הגנתי של עמדות ירי ומרגמות שחברי הקבוצה שלכם הרימו ברגע אחד של שיתוף פעולה.
כיוון הרוח מעודד מתמיד
זה ניכר, אם כי בזלזול רב, שאקטיוויז'ן ו-Infinity Ward מעוניינות בשינוי כלשהו בסדרה. המנוע החדש מראה על רצון בשינוי טכני מהותי ומובהק, כזה שכבר מגיע לידי ביטוי: כפי שכתבתי, עיצוב השלבים השתפר, המפות נהיו גדולות יותר, מעניינות יותר והרבה פחות מוגבלות. מצב ה-Extinction מראה על פטירת מצב ה-Co Op הכיפי, אך מיושן וחסר החזון ולבסוף: העלילה, שסוף סוף סוגרת את העלילה הבנאלית, הג'נרית והזוועתית של סדרת MW ומתחילה אחת חדשה.
עם זאת, רצון לשנות זה טוב ויפה, אך עם כמות הכסף שהושקעה בסדרה הייתי מצפה למוצר קצת איכותי יותר – סדרת Bad Company היוותה שינוי משמעותי עבור Battlefield ובכל זאת, המשחק היה איכותי הרבה יותר וניכרת העובדה כי הושקע מאמץ רב. פה לעומת זאת, העלילה עודנה קיטשית ורוכבת על גל ה"כל העולם נגד הדמוקרטיה האמריקנית". יותר מזה – המנוע הוא כאמור, אסון טכני. המולטיפלייר המרכזי (לא מצב ה-Extinction) הוא אותו הדבר כמעט לחלוטין, חוץ ממצבי משחק חדשים ושינוי מערכת ההתקדמות זה נשאר לחלוטי אותו הדבר. כך שעם כל הכבוד לרצון לשנות, זה עוד לא מספיק, בטח ובטח כשזה מגיע בעטיפה כזו.
Ghosts ללא ספק הראה של-Infinity Ward יש עוד תרגילים בשרוול, אפילו אם הם לא הכי בשלים. המנוע הוא אסון טכני מהמעלה הראשונה, העלילה משנה קצת את הרקע אך היא אותו הדבר שלמדנו לשנוא מהמשחקים הקודמים. לעומת זאת, מצב ה-Extinction ועיצוב השלבים שהשתפר מעט מראים על התבגרות בחשיבה של IW. בסופו של דבר, יחד עם Ghosts והשמועות על משחק פעולה בגוף שלישי שיגיע אחריו, בהחלט נראה שהסדרה מתחילה לחזור לדרך המלך.
מה אתם חושבים? Ghosts לא חידש מספיק והוא גרר את הסדרה יותר למטה? או שמא אקטיוויז'ן הצליחה להחזיר את סדרת הדגל שלה למקום הראוי לה? שתפו אותנו בתגובות!
ל COD הסינגל הטוב ביותר, BF המולטי הטוב ביותר.
אני לא בטוח שמי שאף פעם לא חיבב קוד (סינגל) יכול לכתוב עליו…
סדרת MW לטעמי זה הסינגל פלייר הטוב בכל הזמנים! (המולטי, אהההה ככה ככה.)
מנוע חדש?!?!?!
מאיפה הבאתם שGHOST זה מנוע חדש???? מנוע משופר חבר'ה…
למגיב #5, גם BF4 בדיוק אותו הדבר..
אין דבר כזה יותר מנוע חדש..
כולה מתיחת פנים שדרוגים ויזואליים
ואותה הפיזיקה המחור%נת של BF3.
שום מנוע חדש!
לכל אורך הכתבה מצוין כי יש מנוע חדש, זה פשוט טעות. זה עדיין אותו מנוע זקן, שפשוט עבר שיפוצים ומתיחת פנים. זו הסיבה שהגרפיקה נראית לא מי יודע מה – מתאימה למשחקים מלפני מספר שנים.
בקיצור אין על באטלפילד !!
המשחק לא סופר את קול אוף דיווי המטופש וחסר הגרפיקה!!
בבאטלפילד מרגישים בסרט פול אייץ די !! מפחיד !!
ביקורת אופטימית מדי
המשחק לא טוב. בגלל שאנחנו בישראל אנחנו מקבלים פינג לא טוב ויורים באוויר חצי מהזמן, המנוע הגרפי גרוע וזוחל למרות שהמשחק נראה כמו BAD COMPANY 2.
אחרי המשחק הזה החלטתי שאני לא קונה יותר COD אלא אם כן יש שרתים אמיתיים כמו ב-COD4,שיפור אמיתי בכל הפרמטרים וביקורות חיוביות מקיר לקיר.
ולכל חובבי באטלפילד: באטלפילד לעולם לא יכול להחליף את COD, מדובר על שני משחקים שונים לגמרי…זאת לא אותה חוויה בכלל.
למגיב 7
כנראה שלא שיחקת ב- BF4 כי אין לך מושג על מה לדבר. כל המנוע עבר שיפורים רציניים מהגרפיקה ועד למשחקיות , הוסיפו Levoltion , יש Commander mode וכו' וכו' וכו'.
BF4 לקח אותו בקלות
למרות שהקמפיין של BF4 הרבה יותר קצר (מדי לטעמי) מאשר COD, לדעתי COD נכשלו בעניין הגרפיקה והביצועים.
מחשב המריץ על ULTRA במסך 2560X1440 את המשחק BF4 בלי בעיה ואותו דבר על COD רק שהוא נתקע לפעמים – זה כישלון.
במיוחד כשרואים שהכרטיס מסך בקושי ב-USAGE של 60% לעומת 90% ב-BF4.
המשחקים הקודמים עבדו נפלא ויותר מעניינים.