מציאות רבודה – עתיד הפרסום על פי גוגל

5 תגובות

נראה ש-Ingress, משחק המציאות הרבודה של , בדרך להפוך לשק כבד מאוד של כסף – ענקית המחשוב מארה"ב חתמה על חוזה פרסום עם ענקית בתי המרקחת האמריקאית Duane Reade

על Ingress כבר כתבנו, והוא משחק המציאות הרבודה הראשון של . המשחק הוא בעיקרון MMO (ר"ת Massive Multiplayer Online), עם זאת המפתחים לא השתמשו במילים אלה ספציפית כדי לתאר את המשחק. הוא אמנם לא MMO במונח המסורתי של המילה, אך בהחלט יש בו אלמנטים מובהקים של מולטיפלייר.

המשחק בעצם מתבסס על שליטה מוחלטת במוח האדם, אתם בוחרים צד – ה-"התנגדות" או "הנאורים" ונלחמים כדי לאסוף אנרגיה (Exotic Matter הוא שמה בישראל) מהקבוצה השנייה. עם ה-EX תוכלו לגנוב, לשפר או ליצור פורטלים בנקודות ציון מפורסמות בערים ברחבי העולם. המטרה היא ליצור כמה שיותר שטחים של הקבוצה שלך, כמה שיותר גדולים על ידי שיתוף פעולה וכמובן – תקיפת אזורים שבשליטת האויב. המנצח יוכרז בתום 12-18 חודשים של משחק.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


אך הקטע העסיסי באמת הוא שגוגל הצליחה להשתמש באותו משחק כדי לפרסם מוצרים ושירותים. כרגע משתפת פעולה רק עם שלוש חברות: Zipcar (השכרת רכב), Jamba Juice (רשת חנויות מיץ) והתוספת האחרונה – Duane Reade, בתי מרקחת. איך הפרסום עובד אתם שואלים את עצמכם? ובכן, על השחקן להיכנס לתוך החנות, למצוא את הקוד ולסרוק אותו. את הקוד, כל שחקן יכול לסרוק רק פעם אחת בלבד ויספק לאותו שחקן עזר או כלי מסוים בתוך המשחק.

התפתחות הפרסום במהלך השנים האחרונות הואצה משמעותית, מפרטי לבוש ושריות חטיפים במשחקי מחשב (Metal Gear Solid: Peace Walker) עד לפרסום במשחקי , נראה שפרסום ווירטואלי הוא השלב הבא בהתפתחות הפוקימון של חברות השיווק.

מה אתם חושבים? השלב הבא בפרסום? או שמא סתם עוד גימיק שייעלם מן העולם בעוד מספר שנים? שתפו אותנו בתגובות!