סוני מגיבה לעסקת הענק המתגבשת של מיקרוסופט עם רכישה חדשה משלה – צנועה הרבה יותר אך עם זאת חשובה ויוקרתית בזכות עצמה
רבים העריכו כי חברת סוני לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים בזמן שיריבתה המרכזית מיקרוסופט מתחילה לגבש את עסקת הרכישה הכי גדולה בתולדותיה, עם קרוב ל-70 מיליארד דולר שיוקדשו לרכישתה של חברת Activision Blizzard ולהפיכתם הצפויה של כמה ממותגי העל הגדולים ביותר של עולם הגיימינג לבלעדיים עבור עולם ה-Xbox – וכעת מגיעה ההכרזה על תגובתה (הצנועה הרבה יותר): רכישה של המפתחת האמריקאית הפופולרית Bungie Inc, שהייתה מזוהה במשך קרוב לעשור כנערת הפוסטר הזוהרת של המתחרה.
Bungie החלה את דרכה בתחילת שנות התשעים וזכתה להצלחה סבירה עם המשחקים Marathon, Myth ו-Oni – ואז הגיע Halo והביא איתו רכישה בידי מיקרוסופט (בעסקה עם שווי מוערך של עשרות מיליוני דולרים בודדים), אשר הפכה אותה לאחד מהשמות הכי חמים ומוכרים בתעשייה תודות לשרשרת של להיטי פעולה בכיכובו של מאסטר צ'יף. בשנת 2007 שתי החברות הגיעו להסכמה ו-Bungie יצאה לדרך עצמאית מחודשת שהובילה ללידתו של המותג Destiny במסגרת שיתוף פעולה עם Activision (כן, אותה אחת שבקרוב תהפוך בעצמה לחלק מהאימפריה של מיקרוסופט).
בשנת 2019 Bungie הודיעה כי קיבלה לידיה את מלוא הזכויות על Destiny 2 שאותו היא ממשיכה לפתח עד עצם היום הזה – וכעת יש לנו עסקת השתלטות שתיקח אותה אל המחנה הנגדי, הפעם בשווי גדול פי כמה וכמה של כ-3.6 מיליארד דולר שיהיה אחת מהעסקות הכי גדולות של החברה היפנית ב-75 שנות קיומה.
ל-Bungie אין את מנעד המותגים העשיר של Activision Blizzard וזה מסביר מדוע יש פער של פי 20 בשווי העסקאות הללו של מיקרוסופט וסוני, אך מדובר במפתחת גדולה, מנוסה ומוכשרת שתוכל לפתח מותגים חדשים ובלעדיים עבור עולם ה-PlayStation, עם המשכיות להעדפה של איכות על גבי כמות שמלווה את הפלטפורמות הללו כבר הרבה שנים עם ניגודיות לגישה של מיקרוסופט לגיימינג (ולא רק).
אחרי שלוש עסקאות ענקיות בתוך חודש בודד (כאשר מתחשבים גם ברכישתה של Zynga בידי Take-Two Interactive בעלות משוערת של 13.6 מיליארד דולר), כיצד עומד להיראות המשך שנת 2022 בתחום לדעתכם? בואו לנסות ולנבא בתגובות.