למדו את הלקח? משחק ה-Need for Speed הבא לא ידרוש חיבור רשת קבוע • HWzone
גיימינג

למדו את הלקח? משחק ה-Need for Speed הבא לא ידרוש חיבור רשת קבוע

אחרי האכזבה מהפרק שהושק לפני שנה וחצי, בחברת מתכוננים להשקה של כותר מירוצים חדש עוד השנה, אשר יציע גישה מרוככת להגנות מפני פיראטיות

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


Need for Speed היא אחת מסדרות המשחקים המפוארות ביותר בהיסטוריה של התחום, עם מכירות כוללות של מעל ל-150 מיליון עותקים ב-23 השנים מאז נוסדה ועשרות כותרים שונים שנושאים את שמה – ועם כל זאת, לא ניתן להכחיש שההווה של המותג הזה הוא אפרורי בהחלט.

שינויים תכופים בצוותים האחראים על הפיתוח, שינויים בסגנון ובגישה בין כותר לכותר, תחרות מוגברת מצד כותרי מירוצים חדשים וגם עייפות כללית שנגרמה מהשקה של משחק חדש בכל שנה הביאו לנפילה משמעותית מאוד בפופולריות של NFS הישנה והטובה – וגם החלטה על מעבר לשיטת השקות דו-שנתיות לא עזרה לעצירת המפולת, כש- מודל 2015 שהושק לאחר המתנה ארוכה למדי התקבל בסופו של דבר בקרירות גם אצל המבקרים וגם אצל חלק מהשחקנים, שלא ממש עטו בהמוניהם על החנויות בכדי לרכוש אותו.

ניתן לחשוב על עוד שלל סיבות לירידה של NFS מהגדולה שלה בעשור הקודם, אך נראה כי ב- כבר החליטו מה הייתה הטעות המרכזית שאותה ביצעו – ומצהירים עתה רשמית כי המשחק החדש בסדרה שנמצא בדרכו אלינו לא יכלול דרישה לחיבור תמידי לרשת ולשרתיה הייעודיים של החברה בכדי לפעול.

זו הודעה שרבים מאלו שרכשו את האחרון נתקלו בה, ולפעמים גם הרבה יותר מפעם אחת

לפעמים נשמעים הסברים אודות התועלת לחוויית המשחק שמגיעה תודות לזה, אך בפועל דרישה לחיבור קבוע לרשת בכותרים, גם במצבי משחק מקומיים לשחקן יחיד, מהווה את אחד ממנגנוני הגנת התוכן האפקטיביים ביותר בסביבה, שסייע לכמה וכמה כותרים להישאר מחוץ לאתרי השיתוף הפיראטיים בהצלחה במשך שנים. עם זאת, לא קשה להבין מדוע השחקנים עצמם שרכשו את הכותר במיטב כספם מתנגדים נחרצות לשיטה זו, שלמעשה מונעת גישה לכותר בכל מקום בו אין גישה זמינה לאינטרנט, ואף מביאה לניתוק מהמשחק בכל פעם שישנה הפסקת שירות מקוון, גם אם זה קרה לכמה שניות בלבד.

Need for Speed של שנת 2015 היה אחד מאותם כותרים שהצריך חיבור לרשת בכל זמן נתון, גם כשהשחקן בסך הכל רצה לחוות את המצב העלילתי המרכזי לשחקן יחיד, ולמרות שזה אכן מנע את פריצתו והפצתו הבלתי חוקית, זה כנראה לא הוסיף לו נקודות זכות אצל רוב קהילת הגיימינג ובסופו של דבר פגע משמעותית בהצלחתו – משהו שנשמע די הגיוני בהתחשב בהצהרה המוקדמת על כך שבפרק הבא כבר לא נזדקק לחיבור קבוע לשרת מרוחק, עוד לפני שיש מידע מעשי כלשהו אודותיו. סיבה למסיבה עבור המתנגדים ל- הדרקוני הזה? נחיה ונראה.

אנחנו באמת לא יודעים להעריך האם מנגנון ה- הוא זה שהכשיל את המשחק – אבל אנחנו בכל זאת שמחים מאוד על ההחלטה של EA לצמצם אותו, למען הסר ספק. עכשיו נשאר רק לקוות שהתוכן עצמו בפרק הבא בסדרה יהיה מעניין, מאתגר וייחודי מספיק

EA כבר הכריזה כי הכותר החדש בסדרה יושק בשנה הנוכחית, ככל הנראה באיזור חודשי אוקטובר-נובמבר בתקווה להנות מתקופת הקניות הגדולה והחמה ביותר בעולם המערבי, ואנחנו מחזיקים אצבעות לכך שיושק הן לקונסולות והן למחשבים האישיים, ובמקביל – ללא הפרש של כמה וכמה חודשים כפי שקרה בפעם הקודמת. חשיפה ראשונה שלו אמורה להגיע הרבה יותר מוקדם מכך, אגב: ככל הנראה כבר במהלך אירוע ה-EA Play בתחילת החודש הבא, שם יצטרפו אליו גם Star Wars Battlefront 2, 18 ועוד מוצרים שהחברה מתכננת להביא אלינו השנה.

מה הגישה והסגנון שיהיו המתאימים ביותר עבור החדש לדעתכם – מירוצי רחוב בלתי חוקיים, מירוצי מסלולים מקצועניים או שאולי עוד כותר בסגנון "שוטרים וגנבים"? בואו לשתף אותנו בתגובות.


תגיות

3 תגובות

  1. הגיע הזמן שהם יבינו את זה, סתם קניתי את הסדרות האחרונות ובכלל לא ניכנסתי כי כל הזמן היה לי בעיות של רשת

כתיבת תגובה

Back to top button
Close