אב מאשים את מיקרוסופט ברכישות שביצע בנו ב-Xbox Live
סאם גהרה, שגר בוולברהמפטון באנגליה עם משפחתו, לא שם לב שאלפי שקלים נעלמים מחשבון הבנק שלו בכל חודש, עד שהיה כבר מאוחר מדי. כשגילה שהוא נמצא במינוס, מיהר גם לגלות את הסיבה: בנו בן ה-12, ניק, הוריד בחצי השנה האחרונה תכנים משירות ה-Xbox Live של מיקרוסופט, שמגיעים לסכום כולל של 1,150 ליש"ט (קצת יותר מ-7,000 שקלים). בין הרכישות: תוספות תוכן ל-FIFA ול-Call of Duty.
האב סיפר לדיילי מייל: "ניק לא הבין שמדובר בכסף אמתי. באתרים אחרים, כמו iTunes או eBay, תמיד מבקשים סיסמה לפני שמאשרים רכישה. ב-Xbox Live, מספיק ללחוץ על כפתור והכסף שלך נעלם". הוא ממשיך: "יצרתי קשר עם מיקרוסופט לפני כחצי שנה, אבל הם עדיין טוענים שהם בודקים את הנושא. אשמח להתנצלות, אך אני יותר מעוניין לפתור את הבעיה הזו, כדי שילדים לא יוכלו עוד להשתמש בכרטיסי האשראי של הוריהם".
מיקרוסופט, מצדה, הבהירה ש"הלקוח יכול לצפות בחיוב המיועד כמה וכמה פעמים לפני האישור", ושישנה אפשרות ליצור "חשבונות ילדים", שאין להם גישה לרשת (אלא באישור ההורים).
הסיפור עדיין לא נגמר – אבל אפשר רק לקוות, עבור סאם ובנו ניק, שבמיקרוסופט יבינו את המצב ויבטלו את החיובים.