חקירה של מגזין WIRED חושפת כי ענקית המשחקים אקטיויז'ן מכרה מיקרו-רכישה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית במשחק Call of Duty: Modern Warfare 3, מה שמעלה שאלות על השימוש בטכנולוגיה זו בתעשיית המשחקים ועל עתיד העובדים בתחום
לפי הדיווח, אקטיויז'ן מכרה מיקרו-רכישה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית עבור Call of Duty: Modern Warfare 3 בסוף שנת 2023. המיקרו-רכישה הספציפית לא זוהתה בשמה, אך היא קושרה לחבילת Yokai's Wrath שיצאה בדצמבר 2023. החבילה נמכרה תמורת 1,500 נקודות COD, שערכן המשוער הוא כ-15 דולר.

החקירה של WIRED חושפת תמונה מדאיגה של תעשייה שכבר נמצאת תחת לחץ, ועכשיו מתמודדת עם האתגרים שמציבה הבינה המלאכותית. בשנת 2023 בלבד, כ-10,500 עובדים בתעשיית המשחקים פוטרו, ובשנת 2024 המצב רק החמיר עם פיטורים של כ-11,000 עובדים נוספים.
מקורות אנונימיים בתוך אקטיויז'ן חשפו כי החברה החלה לקדם את השימוש בבינה מלאכותית כבר באביב 2023. מיכאל ואנס, מנהל הטכנולוגיות הראשי דאז, שלח מיילים פנימיים שהביעו התלהבות מהפוטנציאל של הטכנולוגיה. בהמשך, החברה אישרה שימוש בכלי בינה מלאכותית כמו Midjourney ו-Stable Diffusion ליצירת אמנות קונספט.
עובד לשעבר באקטיביז'ן, שביקש להישאר אנונימי, סיפר ל-WIRED: "הרגשתי שאנחנו זורקים את האנושיות שלנו". הוא טען כי החברה הבטיחה תחילה שבינה מלאכותית תשמש רק לקונספטים פנימיים, אך בסופו של דבר השתמשה בה ליצירת מיקרו-רכישות למכירה.
בינואר 2024, מיקרוסופט, שרכשה את אקטיביז'ן בליזארד בעסקה של 69 מיליארד דולר, פיטרה 1,900 עובדים מאקטיביז'ן בליזארד ו-Xbox. המחלקות שנפגעו קשות כללו אמני 2D. "הרבה אמני 2D פוטרו", אמר העובד לשעבר. "אמני קונספט שנשארו נאלצו להשתמש בבינה מלאכותית לסיוע בעבודתם".
הדיווח של WIRED מצביע על מגמה מדאיגה בתעשייה: חברות משחקים גדולות משתמשות בבינה מלאכותית לא רק להחליף עובדים באופן ישיר, אלא גם לצמצם עלויות, להגביר פרודוקטיביות ולפצות על אובדן כוח אדם לאחר פיטורים. התהליך מורכב ומבוסס על החלטות מנהלים שאינן שקופות לעובדים.
מומחים בתעשייה מעריכים כי אמני קונספט, מעצבים גרפיים, אמני נכסים ומאיירים הם אלה שנפגעו ביותר עד כה מהשימוש בבינה מלאכותית. הטכנולוגיה מסוגלת לייצר תמונות דו-ממדיות שמנהלים בסטודיות תחת לחץ תקציבי עשויים לראות כ"טובות מספיק", מונח שהפך לקוד עבור תוצרי בינה מלאכותית שאינם מאיימים על אמנות מעולה, אך כן מאיימים על פרנסתם של אמנים.
רייצ'ל קרוס, אמנית קונספט לשעבר ב-Riot Games, סיפרה כי רבים מחבריה לתעשייה ראו את משרותיהם הופכות לתפקידי אימון של בינה מלאכותית או ניקוי תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית – "ואז הם פוטרו". היא הוסיפה כי כעת נפוץ לראות מודעות דרושים למשרות אמנות קונספט הדורשות מהמועמדים להשתמש בכלי בינה מלאכותית.
למרות זאת, יש תקווה. העובדים בתעשייה מתחילים להתאגד בתגובה לאיום הבינה המלאכותית. כריסי פלמת', מארגנת באיגוד IATSE, מצביעה על המאמצים שעשו תסריטאי הוליווד להבטיח הגנות מפני שימוש בבינה מלאכותית בחוזה שלהם עם אולפני הטלוויזיה והקולנוע הגדולים. "השימוש בבינה מלאכותית תלוי בתסריטאים ולא באולפנים", אומרת פלמת'. "אני חושבת שזו מטרת בסיס מצוינת עבור עובדי משחקים".

בסופו של דבר, העתיד של תעשיית המשחקים ומידת ההשפעה של הבינה המלאכותית עליה עשויים להיות תלויים במידה רבה בתגובתם של העובדים עצמם – המפתחים, האמנים, המעצבים והמתכנתים שיוצרים את המשחקים בפועל. השאלה היא עד כמה הם יתנגדו או ידרשו שליטה על השימוש במערכות בינה מלאכותית.
כפי שסיכמה זאת ויולט, מפתחת משחקים ותיקה: "בינה מלאכותית אינה רעה כשלעצמה. היא רעה כשהמטרה הסופית היא למקסם רווחים. בינה מלאכותית יכולה להיות מועילה מאוד לפתרון בעיות מורכבות בעולם, או לעשות דברים שאף אחד לא רוצה לעשות – דברים שלא לוקחים את העבודה של מישהו".
נראה כי השימוש בבינה מלאכותית בתעשיית המשחקים הוא מגמה שתמשיך להתפתח, ויהיה מעניין לראות כיצד החברות והעובדים יתמודדו עם האתגרים והאפשרויות שהיא מביאה איתה.