אחרי מספר שנים של עליות כמעט ללא הפסקה, שלושת היצרניות הסיניות המובילות בעולם המכשירים החכמים נאלצות להתמודד עם האטה בצבירת הפופולריות
היקפי מכירות מרשימים במיוחד שנרשמו רבעון אחר רבעון עבור החברות Oppo, Vivo ובעיקר Huawei בשנה שעברה גרמו לנו לתהות האם יש סיכוי לכך שכבר בעתיד הנראה לעין תהיה זו חברה סינית שתשב על כס המלכות של שוק הסמארטפונים, לאחר שתדיח משם את סמסונג ואפל השולטות ביד רמה.
החזון הזה עדיין יכול להתגשם מתישהו בשנים הקרובות, אך כעת מסתמן שהדרך לשם תהיה קשה ומאתגרת יותר משתיארנו לעצמנו, וגם יותר משתיארה לעצמן שלישיית היצרניות הצעירות והצומחות הללו.
לפי האתר העסקי המוכר Digitimes, הביצועים המסחריים של החברות במסגרת המחצית הראשונה של 2017 לא ממש עומדים בציפיות הגבוהות שהן עצמן הציבו בתחילת השנה, ומביאים לצמצום התחזיות העצמיות, בכדי למנוע הפתעות לא נעימות בהמשך עבור המשקיעים השונים.
עבור Huawei, רבעון ראשון מוצלח מאוד עם מכירות של כמעט 35 מיליון מכשירים התחלף ברבעון שני מאכזב משהו עם מכירות חזויות של 30 מיליון מכשירים חכמים "בלבד", פחות מבאותו רבעון מקביל שנה קודם לכם לראשונה מזה כמה שנים – ועם פוטנציאל להמשך המגמה גם ברבעון השלישי של 2017, למרות ההשקעה הגדולה הן במשפחות ה-P וה-Mate והן במותג ה-Honor העממי.
במצב שכזה, נראה שלחברה יהיה לא קל בכלל לעמוד ביעד מכירות מוצהר של 160 עד 170 מיליון מכשירים לשנה הנוכחית במלואה – והיא תיאלץ להסתפק במשהו שקרוב יותר ל-139 מיליון הסמארטפונים שמכרה ב-2016.
עבור Vivo ו-Oppo, שהפתיעו את העולם כולו בשנה שעברה עם מכירות כבירות שהגיעו תודות לפופולריות גדולה במכירה דרך חנויות קמעונאיות ממשיות בארץ המוצא שלהם, שנת 2017 הייתה אמורה להיות קרש הקפיצה אל השווקים הבינלאומיים, אך נכון לעכשיו נראה שזה לא ממש מתקדם כמתוכנן, וגם שתי השחקניות הללו נאלצו לעדכן את בעלי העניין על קיצוץ משמעותי במכירות החזויות לשנת 2017, מרמה דמיונית כמעט של כ-150 מיליון מכשירים עבור כל אחת מהן למספר שקרוב יותר להיקפים שראינו מהן ב-2016: כ-99 מיליון סמארטפונים עבור Vivo וכ-77 מיליון עבור Oppo.
כל צמיחה בהשוואה לרבעון הקודם ולשנה הקודמת יהיו מבורכים עבור כל יצרנית באשר היא, אך האטה בקצב ההתקדמות ואי עמידה בהערכות ובציפיות בשוק אשר ממשיך לפרוח ולצמוח בקצב נאה עלולים להוות צעד מקדים ראשון לעצירה מוחלטת של ההתפתחות המסחרית, ואף להיפוך המגמה. בכל אופן, נראה שסמסונג ואפל עתידות לשמור על המקום הנוח שלהן בצמרת התחום בשנים הקרובות, בזמן שכל השאר ימשיכו בנסיונות למצוא את דרך המלך שלהן.