דיווחים חושפים כי סמסונג בוחנת מהלך מיתוג חדש לטלפונים החכמים שלה, בנוסף למותג האייקוני "Galaxy"
סמסונג מתכננת מהלך אסטרטגי חדש
על פי דיווחים מקוריאה, ענקית הטכנולוגיה סמסונג שוקלת לשנות את אסטרטגיית המיתוג לטלפונים החכמים שלה. הדיווח, שפורסם ב-E-Today, מגלה כי החברה מתחילה לבחון יוזמת מיתוג חדשה שתאפשר לה למכור סמארטפונים פרימיום תחת מותג שונה מ-"Galaxy".
הפרדה בין מוצרים פורצי דרך לסדרות הרגילות
הרעיון מאחורי המהלך הוא ליצור הבחנה ברורה בין מכשירי הדגל החדשניים והמתקדמים ביותר של סמסונג, לבין סדרות הסמארטפונים הסטנדרטיות יותר שלה. מנהלת סמסונג, לי יונג-הי, ציינה מוקדם יותר השנה כי "ל-Galaxy יש כל כך הרבה סדרות שאני מבינה שאנשים מצפים לשם חדש כאשר יש קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית". מיתוג נפרד למכשירי הפרימיום החדשניים ביותר יאפשר את ההפרדה הזו.

מותגי על בתעשיית הרכב כהשראה
הרעיון מושווה ליצרנית הרכב יונדאי, שיצרה את מותג העל Genesis למכוניות פרימיום שלה, כדי להבדיל אותן מדגמים סטנדרטיים יותר. הפרדה דומה בין מותגי על לקווי מוצר עממיים יותר יכולה לסייע לסמסונג למצב את עצמה מחדש בשוק.
האם זהו סוף עידן Galaxy?
השם "Galaxy" הפך לחלק אייקוני לא רק של סמסונג, אלא של שוק הסמארטפונים כולו. אולם, לנוכח השינויים בשוק והמאבק מול iPhone בארה"ב בפרט, אפשר להבין מדוע סמסונג בוחנת אפשרות מיתוג חדשה.
מהלך אסטרטגי זה יכול לסייע לחברה הקוריאנית לחדד את המיצוב שלה ולהתמודד טוב יותר עם האתגרים המשתנים בשוק הטלפונים החכמים התחרותי. נותר לראות האם ואיך תיושם אסטרטגיית המיתוג החדשה בפועל, ואיזה אפקט תהיה לה על ביצועי החברה בטווח הארוך.