סיגייט, יצרנית הכוננים הקשיחים הגדולה בעולם, מודיעה על קיצוץ משמעותי בתקופת האחריות שהיא מעניקה לכוננים קשיחים מתוצרתה. הגזרה תפגע בשלל הדגמים מבית החברה.
החברה ציינה כי החל מהשלישי לינואר 2009, האחריות של הכוננים הקשיחים מסדרת ברקודה 7200 (Barracuda), סדרת Diamondmax המיועדים למערכות השולחניות, סדרת הניידים Momentus לדגמיה השונים, כונני ה-DB35 ,LD25 וסדרת כונני ה-Pipeline HD ו-Pipeline HD Pro המיועדים לשוק מכשירי האלקטרוניקה הבידורית, תתקצץ מתקופת אחריות של 5 שנים, לתקופה של 3 שנים בלבד.
החברה לא חשפה את הסיבה הרשמית לקיצוץ משך האחריות במוצריה, אך אפשר להבין כי בעקבות פרסומי הדוח הרבעוני של החברה, המצביעים על ירידה קלה במכירות (שנובעת בעיקר מהמיתון הכולל בעולם כיום), החברה יוצאת במספר מהלכים לשיפור מעמדה הכלכלי בעתיד, ולכן עשתה את הצעד הנ"ל. כמו כן, פרסה החברה כי אין סיבה שההודעה על קיצוץ האחריות תפגע בלקוחותיה, שכן מבדיקות שערכה נמצא כי 95 אחוזים מכלל ההחזרות של הכוננים הקשיחים מתוצרתה מתבצעים במשך 3 השנים הראשונות.
רבים חושבים כי קיצוץ בתקופת האחריות מעיד בהכרח על פגיעה באיכותה מוצר, אך סיגייט מיהרה להסיר ספק, והוסיפה כי איכות מוצריה ואמינותם לא תפגע בשום דרך. כמו כן, קיצוץ בתקופת האחריות יכול להשפיע גם בצד החיובי, שכן החברה תעדכן את דגמיה השונים באופן תכוף יותר. זאת על מנת שתוכל להתמודד עם שאר היצרניות, אך כמובן שמעל לכל ספק, הורדת האחריות תועיל לחברה במישור הפיננסי.
מלבד הסדרות והדגמים שציינו מוקדם יותר, שאר הדגמים יישארו ללא פגיעה בתקופת האחריות, מה גם שכוננים קשיחים שנרכשו עד התאריך המפורסם, ימשיכו ליהנות מתקופת אחריות של 5 שנים. חשוב לציין כי עד כה, ובשונה משאר החברות, רק חברת סיגייט הייתה זאת שנתנה תקופת אחריות ממושכת שכזו לכלל מוצריה, כאשר הדבר נחשב ליתרון מובהק. בהודעה על הקטנת משך האחריות, היא בעצם מסירה יתרון זה.
זה לא מדויק
האחריות שהיא נתנה בשנתיים האחרונות הייתה דיי בולשיט.
מה לא מדויק פה?
גם אם בשנתיים האחרונות האחריות היתה חלקית זה עדיין יותר ממה ששאר היצרניות נתנו.
אפשר לתבוע אותם
מי שקנה את הכונן שלהם קיבל איתו אחריות לשנתיים, הם לא יכולים להפר התחייבות.
ל3
לא ניתן לתבוע אותם.
מקריאה של הפסקא האחרונה עולה כי החברה תמשיך לספק את כל חמש שנות האחריות לכל כונן אשר ירכש עד התאריך בו היא מפסיקה את אחריות חמש השנים.
להבא תקרא את הפסקא האחרונה,זה לא כזה קשה.
מיגוש, לתשומת ליבך.
מיגוש יקר, אני מניח שבלהט הקריאה, לא שמת לב לשורה "מה גם שכוננים קשיחים שנרכשו עד התאריך המפורסם, ימשיכו ליהנות מתקופת אחריות של 5 שנים.", המופיעה בפסקה האחרונה.
יומטוב 😉
למי אכפת?
גם ככה ה500 ג'יגה שקונים היום לא יהיו שווים כלום עוד 5 שנים..
מה זה משנה?הכוננים האלה,תיכף יהיו הסטורי
הסטוריה רחוקה כמו שהיום נראה לנו דיסקט הפלופי , עם מה שנראה ככניסה מואצת של כונני ה SSD
5 שנות אחריות – קשקוש
השנתיים הנוספות היוו זיכוי על סך מסויים משווי הדיסק לאותו היום …
ככה שגם ה5 שנות אחריות שלהם היו קשקוש מוחלט ולא מעניין אף אחד .
הם צריכים לקצץ לחצי שנה
זה בערך התקופה שההארד דיסקים שלהם מחזיקים לפני שהם מתים מוות מוחלט בו אי אפשר גם להציל כלום.
2 הארד דיסקים שלהם כבר הלכו לי תוך פלוס מינוס חצי שנה, והקריסה האחרונה העלימה לי חצי שנה של תמונות.
לתגובה 9 (אורי)
תכל'ס, רק את עצמך יש לך להאשים.. עם האחריות אתה מקבל דיסק חדש במקום ההרוס, ואם לא גיבית חצי שנה של חומר חשוב, יש לך רק את עצמך להאשים..
9 – זה בגלל שקנית בחנות מסוימת…
שהיא אחת משתי הרשתות הגדולות בארץ , וכידוע הן לא עובדות מול יבואן רשמי.
אל תאשים בזה את סיגייט.
עוד חברה שהולכת לצלול ולהעלם
סיגייט יצרה עד לפני כ-3 שנים, מוצרים מצויינים. כיום מוצריה פחות מבינוניים ומה שהחזיק להם את הראש מעל המים היה גימיק ה-5 שנים.
בדבר החשוב מכל בדיסקים קשיחים – באמינות, הם הכי גרועים כיום ולא חשוב בכלל מאיזה חנות קונים את המוצר.
לי אישית, עקב סוג העבודה, יש איתם נסיון רע מאוד בזמן האחרון ולכן עברתי לרכש מחברות אחרות, רק לא סיגייט.
סיגייט גרועים – כנסו
אני עובד במעבדה ואני מחליף כל כמה ימים דיסקים תקולים שחוזרים אחרי תקופה של חצי שנה – שנה גג!
לפני כמה ימים גם נשרף לי דיסק שלהם שפועל אולי שנה וחצי בלחץ. סעמק!
מצחיק שהם מודים שלרוב מתקלקל תוך 3 שנים.
עכשיו לא נקנה יותר HD שלהם, נחזור ל WD.
ההבדל המשמעותי היחיד הייתה תקופה האחריות של 5 שנים. עכשיו כבר הרבה יותר נוח לקנות WD.