דיוק צבעים לאחר כיול
כיול המסך מאפשר לנו לדעת עד כמה מדויק הוא יכול להיות בפוטנציה, אך השימוש בכיול שכזה מוגבל בעיקר לעריכה גראפית וסרטים (בתנאי שמשתמשים ב-VMR או נגן התומך בו). כמו כן, הכיול אינו משפיעים על משחקים או סרטים המשתמשים במשטח ה-Overlay, שהוא החוצץ בו משתמשים רוב נגנים לניגון הוידאו.
נזכיר שוב כי למסכי LCD ישנה נטייה להכחיל ברגע שמוצגים גוונים כהים. מכיוון שככל שעולה טמפרטורת הצבע (אשר נמדדת ב-Kelvin) הצבע כחול יותר, עברנו על כל אחד ממצבי הטמפרטורה אשר הציעו המסכים ובדקנו מי מהם מכחיל ומי שומר על צבע מאוזן לאורך רוב הדרך.
להלן תוצאות דיוק הצבעים של המסכים לאחר הכיול.
NEC MultiSync LCD1970NXp – כיול לשימושים רגילים
![]() |
![]() |
יחס ניגודיות – 649:1 |
טמפרטורת צבע אשר נמדדה בשלושה גוונים שונים
מצבי טמפרטורה זמינים ב-OSD של המסך | לבן | אפור | שחור |
5000K | 5050K | 5200K | 8800K |
7500K | 7100K | 7800K | 8400K |
8200K | 7700K | 8800K | 8700K |
9300K | 8200K | 9600K | 8700K |
sRGB | 6300K | 6900K | 8500K |
Native | 6550K | 7300K | 8500K |
המסך של NEC מגיע לתוצאות מספקות אך ניתן לראות שהעקומה מלאה בשינויים וכל אלה מורידים את כמות הגוונים שהמסך מסוגל להציג – ככל שהשינוי גדול יותר, כך גדלה גם הפוסטריזציה.
בסך הכל המסך שמר על טמפרטורת צבע בגבולות סבירים אם כי חלק מהנקודות הלבנות אינן מכוילות באופן מדויק למדי מלכתחילה, כגון הנקודה 9300K אשר נמדדת במציאות כד- 8200K בצבע הלבן.
ViewSonic VP930b – כיול לשימושים רגילים
![]() |
![]() |
יחס ניגודיות – 857:1 |
טמפרטורת צבע אשר נמדדה בשלושה גוונים שונים
מצבי טמפרטורה זמינים ב-OSD של המסך | לבן | אפור | שחור |
5000K | 5100K | 5200K | 6550K |
5400K | 5400K | 5700K | 6850K |
6500K | 6550K | 7450K | 7050K |
7500K | 7150K | 9000K | 7300K |
9300K | 8300K | 14000K | 7600K |
sRGB | 6421K | 7600K | 7250K |
המסך של ViewSonic מציג דיוק מצוין כאשר כל הצבעים ממוקמים מתחת ל-1. בעת הצפיה בעקומה ניתן לשים לב לשקיעה של הצבע הכחול ביחס לשאר הצבעים, דבר המעיד על הנטיה של המסך להציג צבעים כחולים מדי ישירות מהקופסא והדבר כמובן מוביל לצבע כחול בהיר ומדויק פחות. מרבית הנקודות הלבנות היו מכוילות בצורה טובה, מלבד 9300K אשר הציגה טמפרטורת צבע לבן של 8300K בלבד.
Eizo FlexScan S1931-SH – כיול לשימושים רגילים
![]() |
![]() |
יחס ניגודיות – 1051:1 |
טמפרטורת צבע אשר נמדדה בשלושה גוונים שונים
מצבי טמפרטורה זמינים ב-OSD של המסך | לבן | אפור | שחור |
OFF | 6100K | 10400K | 8850K |
5000K | 5150K | 5350K | 9650K |
6500K | 6450K | 6950K | 9650K |
9300K | 8950K | 10000K | 9650K |
כצפוי, מסך ה-S1931-SH של Eizo מציג תוצאות מדויקות ויחס ניגודיות מצוין ומציב את עצמו גבוה מעל המתחרים מבחינה זו.
בנוסף, המסך מצליח לשמור על גווני האפור מאוזנים בטווח של מספר מאות מעלות קלוין עד גווני האפור הכהים ביותר, שם האפור הופך להיות כחלחל למדי ללא קשר להגדרת הנקודה הלבנה של המסך. מלבד נקודת ה-9300K המסך מגיע עם נקודות מכוילות במידה טובה, אך ראוי לציין שגם נקודת ה-9300K במסך זה קרובה יותר באופן משמעותי לרמה המצופה מאשר במסכים הקודמים.
Samsung SyncMaster 971P – כיול לשימושים רגילים
![]() |
![]() |
יחס ניגודיות – 1175:1 |
טמפרטורת צבע אשר נמדדה בשלושה גוונים שונים
מצבי טמפרטורה זמינים ב-OSD של המסך | לבן | אפור | שחור |
Custom | 6400K | 6450K | 6974K |
Text | 6450K | 6650K | 7350K |
Internet | 6550K | 6550K | 6950K |
Game | 6450K | 6450K | 6950K |
Sport | 7550K | 7950K | 6700K |
Movie | 5800K | 5950K | 6250K |
בדומה לשאר המסכים שבדקנו, ניתן לראות שגם מסך ה-971P של סמסונג מגיע לרמת דיוק טובה ויחס ניגודיות גבוה. תיקוני צבעים שווים על גבי העקומה מעידים שהמסך מאוזן ללא נטייה לצבע מסוים באופן מיוחד.
יתרה מזאת, ניתן להסיק כי חלק ממצבי ה-Magic Bright הם למעשה כינויים לנקודות לבנות מוכרות, כגון Movie אשר מכוון את המסך לנקודה לבנה מסוג 5000K/5400K שהיא מעט אדמומית או Internet שמכוון את הנקודה הלבנה קרוב לרמת ה-6500K, כפי שהוגדר בתקן ה-sRGB.