ה-Wii, הקונסולה הפופולרית מבית נינטנדו, מושכת בעיקר את קהל הנשים – ולא מדובר בצירוף מקרים.
רבים שואלים את עצמם מדוע בנות אינן נמשכות למשחקי מחשב ולקונסולות משחקים, באותה מידה בה בנים נמשכים. בחברת נינטנדו, בה מודעים היטב לבעיה הזו, עושים הכל כדי למשוך את קהל הנשים שעשוי להכניס לחברה רווחי ענק. לפי מידע שפורסם ע"י נינטנדו בארה"ב, קונסולת המשחקים שמהווה את ספינת הדגל של החברה (ה-Wii), דווקא מושכת אליה כמות גדולה של בנות – זאת לעומת שאר הקונסולות בשוק. הצלחת ה-Wii של נינטנדו, ככל הנראה העלתה משמעותית את מודעות הנשים לקונסולה – שבשימוש בה אף ניתן לשרוף קלוריות.
מסקרים שנערכו בחודשים האחרונים בארה"ב, עולה כי ישנן כ-11.7 מיליון נשים המשחקות בקונסולות – זאת לעומת 33.3 מיליון שחקנים מהמין הגברי. 80% מהנשים המשחקות בקונסולות בארה"ב, משחקות ב-Wii, ואף מעדיפות אותה על פני שאר הקונסולות – זאת למרות חסרונותיה, שאת רובם נינטנדו אמנם תיקנה או עושה עדיין מאמצים לתקן. עוד עולה מהסקרים כי 11% מהנשים מעדיפות את ה-Xbox 360, ותשעת האחוזים הנותרים מעדיפות את ה-Playstation 3.
אם יש לכם אחת כזאת – קיים סיכוי של 25% שאתם בת |
לדברי נשיא נינטנדו, הנתונים לא מפתיעים כלל – זאת בעקבות התאמות מיוחדות שנעשו בקונסולה ע"י מהנדסי החברה – במיוחד לקהל הנשים והילדים. בין היתר, שלטי המשחק של ה-Wii מיוצרים מחומרים קלי משקל – מה שמאפשר לכל אחד להזיז בקלות את שלט המשחק ולהינות מהחוויה. בנוסף, התפעול הטכני של הקונסולה הוא קל יותר מאשר יתר הקונסולות הקיימות בשוק.
כך, פיתתה נינטנדו גם את הנשים בעולם להתחיל ולהשתמש בקונסולות משחקים, בידיוק כמו הגברים. בעקבות נתונים אלו, ייתכן מאוד שבשוק יצוצו יותר ויותר משחקים המיועדים לספק את קהל היעד החדש: יותר משחקי ספורט והרפתקאות, ופחות משחקי פעולה ויריות.