Dell הודיעה השבוע שחלק מן הדגמים שהיא מכרה בין דצמבר 2004 לדצמבר 2006 כוללים רכיב פגום במסך ה-LCD, אשר גורם שבמשך הזמן מופיע על המסך פס לבן דק אחד או יותר ברוחב פיקסל אחד. כתוצאה מכך החברה החלה בתוכנית בינלאומית להחלפה של המסכים של דגמים אלו. אחת הסיבות שהביאו לכך ש-Dell החליטה להחליף את המסכים היא אתר מחאה עצמאי בשם Dell Vertical Line (הקו האנכי של Dell), שאסף תלונות של לקוחות אצלם אובחנה התקלה. באתר רשומים כבר 900 לקוחות שנתקלו בבעיה זו אך טרם מענה מ-Dell.
תוכנית ההחלפה כוללת תשעה דגמי מחשבים ניידים של החברה, מהם שלושה עליהם היא הודיעה כבר בחודש אפריל: Inspiron 9200, Inspiron 9300 ו-XPS Gen 2. כעת מודיעה על שישה דגמים נוספים שמתווספים לתוכנית זו, והם: Inspiron 6000, Inspiron 8600, Latitude D800, Latitude D810, Precision Mobile Workstation M60 ו-Precision Mobile Workstation M70. במקרה בו נתקל לקוח בבעיה זו בעבר ותיקן אותה על חשבונו, Dell מבטיחה פיצוי כספי.
בישראל: טיפול נקודתי לפי צורך
תוכנית החלפה זו רלוונטית כמובן גם ללקוחות Dell בארץ. רענן ביבר, מנכ"ל Dell ישראל מסר: "בכל מקרה של תקלה מדווחת, בודקים הטכנאים את התקלה לגופו של עניין. ייתכן שתקלות מהסוג המתואר קרו בישראל, והן נפתרות ברמה של מעבדות השירות המורשות שלנו מבלי לערב אותנו בעניין. כל לקוח, אשר מגיע עם תקלה, מטופל ברמת השירות הגבוהה ביותר. ביבר הוסיף כי: "בנוסף, אם נדרש להחליף חלק מקולקל כזה או אחר, הוא מוחלף בחלק מקורי, המסופק ישירות ממחסן חלקי החילוף של Dell בישראל. מוצרים שצוינו, ואשר נמכרו החל מדצמבר 2004 ואילך, מצויים עדיין במסגרת שלוש שנות האחריות של המוצר, כך שהם מטופלים במסגרת האחריות. אנו נהיה ערים למקרים בהם עשויה להופיע התקלה מהסוג המתואר, גם לאחר תום האחריות."