מפתחת השבבים החליטה לבצע מיתוג מחדש של מנהלי ההתקן עבור כרטיסי ה-Radeon שלה, עם מראה עדכני ואפשרויות נוספות
בצל הארגון מחדש של כל אשר קשור לעיבוד גראפי תחת 'קבוצת טכנולוגיות ה-Radeon' הטרייה (בראשותו של ראג'ה קודורי) אשר נוסדה לפני מספר חודשים – ב-AMD מציגים עתה גם חזון ומראה חדשים עבור תוכנות מנהלי ההתקן שלהם לכרטיסי מסך. אמרו להתראות לשם Catalyst, וקבלו בברכה את Radeon Software בכלל, ואת Crimson בפרט.
המהלך הנוכחי של AMD מרגיש כמו ניסיון להידמות למתחרה המרכזית NVIDIA, אשר כבר כמה שנים דוחפת קדימה את ה-GeForce Experience שלה – תוכנה אחת שמרכזת את כלל היכולות והמאפיינים הקשורים לכרטיסי ה-GeForce למיניהם תחת גג מעוצב וממותג אחד, שכולל תחתיו גם את מנהלי ההתקן שלה (שבעבר מותגו בנפרד כ-ForceWare, בדומה ל-Catalyst של AMD).
במסגרת הגישה החדשה של AMD, אנחנו עתידים לראות הפצה של עדכון אחד מאסיבי למנהלי ההתקן שלה אחת לשנה, פחות או יותר, אשר יזכה לשם מילולי ייחודי שילווה את כל הפצות הדרייברים של אותה תקופה – Crimson יהיה השם הראשון שילווה אותנו השנה ובמהלך השנה הבאה, וכך למעשה מנהלי ההתקן החדשים של החברה יקבלו את השם Radeon Software Crimson Edition, עם תת מספר לכל עדכון קטן יותר שיגיע מדי חודש או כמה חודשים.
מעבר למיתוג החדש, מנהלי ההתקן העדכניים של AMD יציעו מראה חדש ומודרני משמעותית, ומבטיחים להציע אפשרויות שליטה נוחים ומתקדמים על מאפייני והגדרות המשחקים המותקנים במחשב שלכם, שליטה על מאפייני וידאו, תמונה, תצוגה בריבוי מסכים וכמובן – אפשרויות המהרה מקיפות יותר.
כל אלו הם דברים אשר כבר קיימים בצורה זו או אחרת אצל NVIDIA, לצד כמה וכמה יכולות ייחודיות נוספות שאינן זמינות אצל AMD (הזרמה ישירה למכשירים מבוססי Tegra, הזרמת משחקים מקוונת ישירה וכדומה), אך נראה כי בסאניוייל מקווים לפגוע בבטן הרכה של המתחרה – ומבטיחים כי מנהלי ה-Radeon Software יהיו קלילים וזריזים מאוד בפעולתם. זאת בניגוד ל-GeForce Experience שנחשב בעיני רבים כשירות תוכנתי איטי יחסית וזולל משאבים.
המהלך הזה של AMD הוא כנראה חיובי ומתבקש, אך עם כל הכבוד הוא יפעל רק עם חומרה תחרותית שתגבה אותו – ועל כן אנחנו ממשיכים להמתין בקוצר רוח לדור ה-Arctic Islands העתידי ב-16 ננומטר, שלפי השמועות הנוכחיות תציע סוף סוף עדכון ארכיטקטורה בכל הרמות והדגמים, ולכאורה גם יוכל לספק יעילות יחסית של עד פי 2 מזו שראינו בדגמי ה-Fiji של הדור הנוכחי.