לאחר חשיפת כרטיסי NVIDIA ברשת Best Buy האמריקאית, טוענת החברה כי מדובר ביוזמה נקודתית בלבד
אירופה מחוץ לתחום עבור כרטיסי תצוגה מתוצרת עצמית של NVIDIA. כך, לפחות, טוענת החברה בעקבות העובדה שלאחרונה נחשף שהיא מוכרת ברשת Best Buy האמריקאית כרטיסי תצוגה מתוצרת עצמית, מה שמהווה שינוי מהותי במדיניות של החברה על פיה היא מייצרת רק את השבבים ואילו את הכרטיסים עצמם, אלו שרוכשים המשתמשים, מייצרות חברות צד שלישי.
כפי שכבר דיווחנו לאחרונה, האתר HardOCP סיפר כי כרטיסי GTX 460 מתוצרת NVIDIA ניתנים לרכישה ברשת Best Buy, ואותו דיווח הוביל לגל תגובות ברשת שלא כולן היו ממש אוהדות. הסיבה: במהלך כזה נכנסת NVIDIA לתחום שהיה שייך באופן בלעדי, לפחות עד לאחרונה, ליצרניות הכרטיסים עצמן, מהלך שיכול בטווח הארוך דווקא לפגוע בצרכנים כי חלק גדול מהיצרניות של אותם כרטיסי תצוגה היו נאמנות ל-NVIDIA ולא ייצרו כרטיסים המבוססים על שבבי התצוגה של AMD.
אולי בגלל התגובות הללו הזדרז דובר החברה לומר שוב כי מדובר ביוזמה נקודתית בלבד. "אין לנו שום כוונה לעשות את המהלך הזה מעבר לחנויות Best Buy בארצות הברית. מדובר ביוזמה ייחודית ונקודתית עם Best Buy", אמר לאחרונה בריאן דל-ריזו, מנהל מחלקת השיווק של חטיבת ה-GeForce ויתר המוצרים השולחניים של החברה באירופה.
ההערכה היא שאחת הסיבות בגללן מיהרה NVIDIA לשחרר הודעה כזו בסמוך כל כך לחשיפת העסקה עם Best Buy היא ששוק המכירות באירופה, ובעיקר במזרחה, שונה מאוד מזה של צפון אמריקה. אם בצפון אמריקה השימוש באינטרנט לצורך ביצוע רכישות, כולל תחום החלפים למחשב, הולך וגדל, באירופה עדיין רוב המכירות בתחום הזה, ושוב בעיקר במזרחה וברוסיה, מתבצעות בחנויות מחשבים כשהרוכשים קונים את כרטיס התצוגה שלהם בקופסה, ולא באמצעות האינטרנט.
ל-NVIDIA אין מתקני ייצור שמסוגלים למלא את המדפים במדינות אירופה במוצרים מסחריים מלאים, ולכן במקרה כזה, אם היא תרצה לשווק כרטיסים מתוצרתה היא תצטרך לבסס את כל ייצור הכרטיסים כמעט במפעל חיצוני, מה שיגרום לעלייה בעלויות הייצור ובשורה התחתונה גם לעלייה במחיר הצרכן.
מכיוון שכך, נראה כי NVIDIA רצתה לשדר מיד צפירת הרגעה לכל היצרניות השותפות שלה, על מנת לוודא שאלה לא יפזלו לכיוונים אחרים.