הצהרה באה מפי ג'ון קארמאק (John Carmack), מפתח משחקים שהתחיל את הקריירה שלו בשנת 1989 כשפיתח את המשחק Shadowforge. מאז עבד במפתחות משחקים גדולות כגון id Software ו-Raven Software ותרם רבות לפיתוחם של סדרות כותרים "שוברי קופות" כגון Doom , Quake ו-Wolfenstein.
"היום כמעט ואי אפשר לעשות החלטה גרועה בבחירת כרטיס מסך. כל אחד מהכרטיסים מתוצרת AMD או Nvidia עוצמתי בטירוף", אמר מר. קארמאק בראיון לאתר PC Gamer.
עם זאת, מפתח המשחקים הותיק מאמין כי בעתיד כל פתרון גראפי משולב יספיק על מנת להריץ משחקים ולא יהיה שום צורך בכרטיס גראפי חיצוני. בגלל העובדה כי ליבות העיבוד הגראפיות ישולבו בתוך אותה פיסת סיליקון יחד עם המיקרו-מעבדים, הן ייוצרו בתהליכים המתקדמים ביותר. לדוגמא, כותר הפעולה תפקידים החדש של חברת id Sotware יכול להסתפק גם בכח העיבוד הגראפי של המאיץ הגראפי המובנה של חברת Intel.
"Rage רץ על פתרון הגרפיקה המובנה של Intel, אבל זה [השבב המשולב של Intel] לא משהו שתרצו להריץ את Rage עליו בשלב זה. אבל גם זה הולך להשתנות עם הדורות הבאים. […] זה כמעט בלתי נמנע שנגיע לנקודה בה כל העולם של מאיצים גראפיים חיצוניים שעולים כמה מאות דולרים עושים משהו שנעשה דיי טוב באמצעות שבב משולב. אולי לא עכשיו, אולי לא בעוד שנה, אבל קשה לדמיין עולם בעוד כחמש שנים בו לא יהיה פתרון גראפי משולב תחרותי בכל שבב עיבוד", אמר ראש חברת id Software.
מוקדם יותר היום פרסמנו מבחני ביצועים של שבבי ה-LIano העתידיים של חברת AMD ונראה כי השבבים המכילים פתרון גראפי משולב מציגים קצבי ריענון שחיקים למדי גם בכותרים חדשים. אולי באמת בקרוב לא נצטרך לקנות מחשב גיימינג במיטב כספינו ונוכל להסתפק בליבה הגראפית המשולבת במעבד הראשי.