האם דפדפן האינטרנט יהפוך לפלטפורמת המשחקים הגדולה הבאה ואיפה גוגל נכנסת בכל הסיפור?
הידעתם כי משחקי דפדפן היו קיימים עוד לפני העידן של פייסבוק? כן, אותם משחקים פשוטים וקלילים נמצאו במאות ואלפים באתרי תוכן שונים, להנאת עובדי משרד משועממים. בגלל הפופולאריות של פייסבוק, משחקי הדפדפן הפכו לנפוצים יותר וחברות כגון Zynga עשו את הקפיטל הראשון שלהם בזכות הפלטפורמה שיצרה פייסבוק.
גוגל כבר הספיקה להטמיע משחקי דפדפן בתוך הרשת החברתית שלה, גוגל+, אך החברה חושבת בגדול יותר. אם אנחנו יכולים לשחק פארמוויל בדפדפן, אז למה לא Call of Duty? המחסום היה נעוץ תמיד במשאבים שהדפדפן יכול לקחת ממערכת המחשב, אך כיום, באמצעות טכנולוגיות כמו HTML5 ותמיכה בהאצת חומרה מלאה, אין שום סיבה שמשחקים לא יותאמו לרוץ בדפדפן, או לפחות כך חושבת גוגל.
לפני כשבועיים, גוגל הכריזה כי הפעילה את תוסף ה-NaCl בפרוייקט Chromium, דפדפן קוד פתוח ממנו שואב דפדפן הכרום את קוד המקור שלו. התוסף החדש מאפשר למפתחים להריץ קוד C ו-C++ בתוך הדפדפן, כאשר הגרסה החדשה ביותר של התוסף, 98534 (או NaCl 3D), מאפשרת הרצת ישומים מורכבים הרבה יותר, וכפי ששמה מרמז – גם ישומים תלת-מימדיים.
ודאי גוגל עובדת קשה מאוד על מנת להביא משחקי מחשב גם למערכת ה-Chrome OS שלה המתבססת על הדפדפן, ולשם כך היא צריכה לאפשר הרצת משחקים בתוך הדפדפן.
בנוסף, גוגל משקיעה מאמצים רבים בכנס ה-New Game, כנס מפתחי משחקים בסביבת HTML5. גוגל אומרת כי בכנס הבא שיתפרס על פני יומיים, יתאספו מאות מפתחי משחקים עמצאיים יחד עם נציגים מחרבות גדולות יותר, כגון Codemasters ו-EA.
ולבסוף, פיסת המידע ה"מפלילה" ביותר. בעבוע שעבר, נוסף דיון מעניין מאוד בפורום המפתחים של מנוע ה-Webkit, אותו מנוע עליו מבוסס דפדפן הכרום. הדיון דיבר על API של ג'וייסטיק ועל האפשרות כי יוטמע אחד כזה בתוך המנוע. אם אכן יוטמע, תתאפשר תקשורת בין בקרי משחק שונים לבין הדפדפן. אפשרות כזו תאפשר פיתוח (או המרה) של משחקים שיסתמכו לא רק על עכבר ומקלדת ויאפשרו לגיימרים להנות ממשחקי דפדפן גם בעודם מתרווחים על הספה מול הטלויזיה.
הפיתוחים האלה אמנם עדיין נמצאים בחיתולים, אבל נראה כי גוגל בהחלט מקדמת את הנושא באגרסיביות, הרבה יותר ממוזילה או מיקרוסופט. אנחנו לא יודעים מתי נתחיל לראות משחקים מורכבים יותר רצים בדפדפן ואיך בדיוק תתאפשר הרצתם. אחרי הכל, המשחקים המודרניים תופסים לא מעט נפח בכונן הקשיח. אולי גוגל בונה על פתרון דומה לשל חברת OnLive? אולי נצטרך "לטעון" את המשחק לפני הרצתו? לא נדע, לפחות עד שגוגל תחליט להציג את הפיתוח החדש שלה.