– מבנה מערכת הקירור
לרוב, בגוף קירור רגיל, מספיק לתאר בקצרה את מבנהו אך מאחר ומדובר במערכת קירור מים ועוד ראשונה מסוגה, נתמקד קצת במבנה שלה.
בצידה הקדמי, המערכת עשויה פלסטיק שקוף המגלה את הקרביים שלה. ניתן להבחין בצד שמאל ברדיאטור אשר עשוי כולו נחושת, במרכז ממוקם המאוורר, בצד ימין מיכל המים וממש מעליו ממוקמת המשאבה, ממנה יוצאים שני צינורות המים לבלוק.
בחלק התחתון, ממוקמת רגלית פלסטיק אשר מחוברת למערכת באמצעות שני ברגים. זוהי אחת משתי רגליות אשר נכנסות לתוך חריץ PCI פנוי ומסייעות בקיבוע המערכת במקומה בתוך המארז.
בחלק העליון ממוקם המתג הבורר בין שתי מהירויות המאוורר, High ו-Low אך העובדה שהוא ממוקם בחלק של המערכת אשר סגור בתוך המארז מקשה על השימוש בו. אם תרצו לברור בין המהירויות השונות תאלצו לפתוח את דלת המארז בכל פעם. רצוי היה למקם כפתור שכזה בחלק האחורי של המערכת, ליד הגריל, או לצרף פאנל שליטה חיצוני.
בצד השמאלי הרחוק נמצאת "הזווית" אותה אנו מכירים מכרטיסי המסך, אשר גם היא מסייעת בקיבוע המערכת. ניתן לשים לב לכך שהמערכת בולטת בגובהה לפחות סנטימטר אחד מעל לחיבור הזווית, מה שהופך אותה לגבוהה יותר מכרטיס מסך.
בצד הימני המרוחק ניתן לראות את צינורות המים ואת חיבור החשמל של המערכת, המספק חשמל לפעולת המאוורר והמשאבה ומחובר לבורר מהירויות המאוורר. בצד זה נמצא גם מד לבדיקת גובה המים, ומשמאלו פתח מילוי מים.
בצידה האחורי, המערכת עשויה אלומיניום המקנה לה קשיחות ותמיכה לחלקים הפנימיים שלה. בחלקה התחתון, ניתן להבחין ברגלית הפלסטיק השנייה המסייעת בקיבוע המערכת.
המאוורר הממוקם במרכז המערכת מעניין מאוד שכן המבנה שלו אינו דומה למבנה של מאוורר רגיל. הסנפירים שלו אינם מחוברים למרכז המאוורר, הם למעשה רחוקים ממנו וניתן גם לראות כי מספר הסנפירים גדול אך גודלם קטן. מאוורר רגיל מושך אוויר מצד אחד וזורק אותו ישירות לצד השני, אך מן המבנה של המאוורר הנ"ל אפשר להבין כי מטרתו היא למשוך אוויר מצד אחד ולדחוף אותו לכיוון הרדיאטור, לקירור המים הזורמים בו, ומשם החוצה – מחוץ למארז.