ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית מאשרת את הפסקת ייצור כל נגני הבלו-ריי שלה, לאחר שלא השיקה דגמים חדשים מאז 2018
חברת LG אישרה רשמית את הפסקת ייצור כל נגני הבלו-ריי שלה, כולל את סדרת נגני ה-UHD Blu-ray ברזולוציית 4K. על פי דיווח של FlatpanelsHD, ההחלטה משתקפת כבר באתרי החברה ואושרה על ידי מספר מקורות. עם זאת, LG קוריאה נמנעה מלהכריז על יציאה מוחלטת משוק נגני הדיסקים האופטיים, והשאירה פתח לחזרה במידה והביקוש יתאושש.
החלטה זו מסמנת נקודת ציון משמעותית בהיסטוריה של המדיה הפיזית, שהחלה את דרכה עם הדיסקטים בשנות ה-70. מהדיסקט שהכיל קילובייטים בודדים, דרך מהפכת התקליטורים (CD-ROM) בשנות ה-80 שהביאה קיבולת של 650 מגה-בייט, ועד למהפכת ה-DVD בסוף שנות ה-90 עם קיבולת של 4.7 גיגה-בייט. הבלו-ריי, שהושק ב-2006, היווה קפיצת מדרגה משמעותית עם קיבולת של 25 גיגה-בייט בשכבה אחת, ובגרסת ה-UHD הביא איכות וידאו של 4K ותמיכה בטכנולוגיות HDR מתקדמות. אולם נראה כי אפילו יתרונות טכנולוגיים אלו אינם מספיקים בעידן הסטרימינג.
מעניין לציין כי LG לא השיקה דגמים חדשים מאז 2018, אז הוצגו לראשונה הדגמים UBK80 ו-UBK90. מגמה דומה ניכרת גם אצל מתחרותיה המרכזיות, פנסוניק וסוני, שגם הן לא הציגו דגמים חדשים בשנים האחרונות. נתון זה מדגיש את הירידה המתמשכת בשוק, שהגיע לשיא מכירות ב-2017, שנה בלבד לאחר השקת פורמט ה-UHD Blu-ray.
החלטתה של LG מצטרפת למהלכים דומים בתעשייה: Oppo עזבה את השוק ב-2018, וסמסונג הפסיקה את ייצור הנגנים ב-2019. כיום, המלאי הקיים של נגני LG עדיין זמין באזורים מסוימים באמריקה ואירופה, אך רק עד לסיום המלאי.
המכה לעולם המדיה הפיזית מתעצמת גם בזירת הגיימינג, כאשר סוני ומיקרוסופט הפכו את כונן הדיסקים לאביזר אופציונלי בקונסולות PlayStation 5 ו-Xbox Series X בהתאמה. צעד זה משקף את המעבר המתמשך לעבר תוכן דיגיטלי והורדות.
שנת 2024 ממשיכה להציג תמונה מעורבת עבור שוק הבלו-ריי. בעוד שחנויות מסוימות מדווחות על עלייה במכירות תקליטורי 4K Blu-ray, החלטות כמו זו של Best Buy ודיסני להפסיק את מכירת הפורמט, יחד עם פרישתה של LG, מעידות על אתגרים משמעותיים בשוק.
למרות שהאיכות הטכנית של בלו-ריי עדיין עולה על זו של שירותי הסטרימינג, נראה כי זה לא מספיק כדי לשמור על רלוונטיות בשוק המשתנה. העלייה במחירי שירותי הסטרימינג והתרבות הפרסומות בהם עשויות להוביל להתעניינות מחודשת במדיה פיזית, אך התחזית לטווח הארוך נותרת מאתגרת.
כרגע, האופציות העיקריות לחובבי המדיה הפיזית נשארות מוגבלות לנגנים של פנסוניק וסוני, לצד מותגי פרימיום כמו Reavon ו-Magnetar, המציעים פתרונות בטווחי מחירים גבוהים יותר. השאלה המרכזית היא האם גם הן ימשיכו להשקיע בפיתוח דגמים חדשים, או שמא החלטתה של LG מסמנת את תחילת הסוף עבור טכנולוגיית הבלו-ריי.
שערוריה, באיזה זכות. יש לאנשים הרבה מדיות כאלה שצרבו. אם אין כונן לקרא אותם אז האינפורמציה אבדה. באיזה זכות הם מעלימים אינפורמציה של אנשים?
😂