מיקרוסופט חשפה השבוע את אחת התכונות החדשות שיוכללו בחלונות 7, תכונה המאפשרת למשחקים ולתוכנות להשתמש במעבד ככח עיבוד גרפי לכל דבר, ה-WARP.
WARP (ר"ת Windows Advanced Rasterization Platform) היא מערכת שפותחה על ידי מיקרוסופט ותפקידה הוא לסייע, בעזרת המעבד, בחישובי הגרפיקה של כרטיס המסך. בחלק מהמערכות, המעבד לפעמים גם יכול לקחת לגמרי את עבודת הגרפיקה של הכרטיס. מיקרוסופט מדגישה שה-WARP תלוי לגמרי במהירות המעבד, ויתאים למעבדים בעלי תמיכה בסט הפקודות SSE2 ומעלה.
על פי מיקרוסופט, אפילו כרטיסי המסך הפשוטים ביותר כיום הם בדרך כלל חזקים פי 4 עד 5 מאשר מערכת גרפית בטכנולוגיית WARP שפועלת על מעבד בלבד. למרות שהבדל בביצועים בין מערכת שפועלת בהאצת מעבד בלבד לבין מערכת בעלת האצה של כרטיס הוא דיי גדול, לשימוש ב-WARP יש כמה יתרונות. משתמשים יוכלו עדיין להשתמש בתוכנות ומשחקים הדורשים האצה גרפית וזאת למרות שלא קיים להם כרטיס האצה גרפית, או שהוא חלש, או שמנהל התקן הכרטיס קרס, אינו פועל, או שאירעה שגיאה.
לפי מבחנים שמיקרוסופט ערכה, מעבד מרובע ליבות של אינטל, בעל שם הקוד פנרין, הצליח להוציא במשחק Crysis, תחת הגדרות נמוכות ביותר ברזולוציה של 800 על 600 פיקסלים, 5.69 תמונות לשניה (FPS). לשם השוואה, כרטיס המסך GeForce 8500GT מבית nVIDIA, שמיועד לשוק הנמוך, מריץ את המשחק באותן ההגדרות בקצב של כ-42 תמונות לשניה, באותן ההגדרות.
מערכת ה-WARP בנויה כך שגם אם בטעות שרפתם את הכרטיס שלכם או שניתק כבל ה-6PIN ממנו, ואפילו אם צרבתם עליו ביוס בעל שגיאות ואי תאימות, עדיין תוכלו להשתמש בהאצתו הגרפית של המעבד וכך בעצם עדיין תוכלו לבצע פעולות בסיסיות שדורשות כרטיס מסך.