יחד עם כרטיסי המסך החדשים מסדרת GeForce RTX 50 אנחנו גם מקבלים גרסה חדשה של סט התכונות DLSS אשר מבטיחה לקחת את כל מה שהכרנו עד כה צעד אחד קדימה
בשימוש כרטיסי מסך מתקדמים לגיימינג כיום, סט התכונות DLSS הוא דבר שמוכר מאוד למשתמש שמעוניין להוסיף כמה עשרות אחוזי ביצועים על חשבון הנמכות באיכות התמונה או לחלופין שיפור באיכות התמונה מבלי לפגוע באופן ניכר בביצועים.
יחד עם ההשקה של סדרה חדשה של כרטיסי מסך, סדרת GeForce RTX 50, משיקה NVIDIA גם גרסה חדשה של DLSS, גרסת DLSS 4 המיועדת לשימוש גם בסדרות GeForce RTX 40 ו-RTX 30. שיפור גדול שמגיע בדמות תכונה יחודית לסדרת RTX 50 של NVIDIA הוא היכולת ליצור בצורה מדויקת פריימים נוספים בהסתמך על פריימים קודמים, טכנולוגיה שהכרנו בגרסה הקודמת עם צאת סדרת RTX 40 שהיא כמובן RTX Frame Generation.
החזון של NVIDIA עם הטכנולוגיה הזאת עבור RTX 50 הוא לא רק לייצר פריים אחד נוסף לכל פריים שמוצג, אלא להגיע אפילו למצב של עד 3 פריימים נוספים. בנוסף, תכונות Frame Generation משופרת עבור סדרות RTX 50 ו-RTX 40 רוצות לשפר את ביצועי המשחק קלות תוך כדי הפחתה של שימוש בזיכרון גרפי. במצב זה אין ל-NVIDIA כוונה להפחית כלל באיכות התמונה אך בכל זאת להעניק כמה אחוזי ביצועים במתנה למשתמש וגם להפחית את נפח הזיכרון הגרפי בו נעשה שימוש. אנחנו רואים יתרון בטכנולוגיה שכזאת בעיקר עבור מוצרים מאותגרי זיכרון גרפי כמו ה-GeForce RTX 4060 8GB.
אנחנו נכנסים לתקופה שבה גם משחקי עבר וגם משחקי עתיד יקבלו את התמיכה ב-DLSS 4 וכרטיסי מסך חדשים שיתמכו בכך צפויים להרוויח את הביצועים המשופרים. כמובן שחשוב לשים לב לאיכות התמונה וניתוח של איכות התמונה יהיה חלק בלתי נפרד משימוש בטכנולוגיה הזאת בשביל לקצור ביצועים נוספים מהחומרה הקיימת, ביצועים להם זקוקים גיימרים שמחליטים לרכוש מסך גיימינג בעל תדר גבוה במיוחד שכן לאחרונה מסכי OLED מסוג 4K 240Hz או 1440P 360Hz הופכים לנגישים יותר ויותר.
הנה דוגמה לכותר מבוקש שיושק בקרוב עם תמיכה ב-DLSS 4 לרווחת משתמשי GeForce RTX 50 ו-GeForce RTX 40. אנו ממתינים לראות כיצד יראו הביצועים אל מול איכות ויזואלית במשחק הזה עם שלל כרטיסי מסך.
כמובן שישנו גם הצד של עקיבת קרניים ועם כרטיסי המסך מסדרת GeForce RTX 50 מבטיחה NVIDIA גם לשיפור משמעותי ביכולות ה-Raytracing עם טכנולוגיית Ray Reconstruction משופרת, שהיא טכנולוגיה שלמעשה משלימה את התאורה המציאותית בהתבסס על מידע חלקי בלבד של עקיבת קרניים בשביל להקל על עומס כרטיס המסך בעת רינדור בזמן אמת.
מבטיחה זה טוב.
השאלה אם גם מקיימת …