בכנס GDC הציגה מיקרוסופט את יכולת DirectX 12 בהדגמת משחק המירוצים התובעני Forza 5 על גבי קונסולת ה-Xbox One, לכאורה
אם ביליתם באתרי הטכנולוגיה והמשחקים בימים האחרונים כנראה שנתקלתם בהרבה ידיעות מכנס GDC (ר"ת Game Developer Convention) שהתרחש שבוע שעבר בסן-פרנסיסקו.
נראה שמיקרוסופט לקחה על עצמה להיות מסמר האירוע כאשר הקדישה ערב שלם להצגת ה-API החדש שלה, DirectX 12. יחד עם מיקרוסופט, היללו AMD, NVIDIA ואינטל את ה-API החדש. סופרלטיבים כמו "פריצת דרך", "תאימות מושלמת לכולם" ו-"ביצועים גבוהים ב-Xbox One" נשמעו שם.
בכנס, הציגה מיקרוסופט הדגמה של המשחק הבא בסדרת המירוצים Forza, המיועדת לקונסולת ה-Xbox One. היא הציגה כיצד אפשר באמצעות DirectX 12 להשיג איכות תמונה מעולה ברזולוציית FullHD.
מקור התמונה: PCper.com |
האם הגענו לנקודה בה קונסולות המשחק אכן מדגימות איכות תמונה מעולה וחלקה יחד עם רזולוציה סטנדרטית בהרמוניה? ובכן, לא ממש. מסתבר שמיקרוסופט עשתה את אותו הטריק המלוכלך פעם נוספת.
מקור הידיעה: wccftech.com |
בתמונת בלוג של NVIDIA ישנה, פליטת פה מסגירה שהדגמת Forza 5 נעשתה למעשה במערכת מחשב מתקדמת הנושאת את המפלצת הגרפית Geforce GTX TITAN Black. משמע, לא רק שמיקרוסופט השתמשה בחומרת מחשב אישי כדי להדגים יכולת ששייכת לקונסולה, אלא גם עשתה זאת בשימוש כרטיס המסך עם הליבה הגרפית החזקה בעולם.
נכון שחומרת הקונסולות עלובה למדי בהשוואה למחשב הממוצע שרוכשים באותו המחיר, אבל בהחלט יש מקום לדאוג כאשר אפילו הדגמות שבאות להמחיש שיפור טכנולוגי הן שקריות. אולי כדאי שבפעם הבאה ניקח כל הדגמה שמביאים בפנינו בערבון מוגבל, אפילו אם היא מגיעה מענקית תוכנה.