המפיצה היפנית הגדולה מתנגדת עקרונית לקונספט ה-Loot Box שאימצו מקבילותיה – אך בהחלט מתכננת להציע לנו יותר ויותר משחקים המבוססים על קישוריות לרשת במקום על מצבים עלילתיים לשחקן בודד
הצעות הרכישה בכסף אמיתי בתוך משחקים, בעיקר אלו שנועדו לאפשר שיפור והתקדמות מעשית במשחקיות עצמה, ממשיכות להוות את נושא השיחה החם ביותר בשוק – וכעת גם חברת Square Enix היפנית הבולטת מחליטה כי הגיע הזמן להביע את דעתה בעניין.
מנכ"ל החברה הצהיר בראיון כי במפיצה לא מתכננים להוסיף רכישות בתוספת מחיר למשחקים סטנדרטיים בשוק הקונסולות ובשוק המחשבים האישיים, משום שמבחינתו צרכנים לא מקבלים בעין יפה את הצורך לתשלום נוסף במוצר שעליו כבר שילמו 50 דולר או 60 דולר – זאת בניגוד לעולם המובייל שממנו הגיע הטרנד מלכתחילה, שם כותרים חינמיים או כאלו שעלו דולרים בודדים עשויים לבחור בהצעת רכישות נוספות כמנגנון עיקר לצבירת הכנסות.
טוב לראות כי יש גורמים שעדיין בוחרים לנסות ולראות את נקודת מבטם של הצרכנים מבלי לחשוב אך ורק על שורת הרווחים, אך זה ממש לא אומר שב-Square Enix לא מעוניינים לאמץ את גישת המשחקים כשירות – היצירות השונות ימשיכו לקבל תכני DLC בתשלום נוסף, ומשחקים המוניים מקוונים כדוגמת Final Fantasy 14 יקבלו גם מיקרו-עסקאות בתוספת תשלום.
בנוסף, בחברה מתכננים להשקיע מאמצים מורחבים ביצירת משחקים עם מרכיבים מקוונים בולטים ומשמעותיים יותר על חשבונם של כותרים בהם המרכיב העיקרי הוא לשחקן יחיד מקומי – בין היתר באמצעות סטודיו Eidos Montreal המפורסם, שהעניק לנו את צמד משחקי Deus Ex האחרונים. במילים אחרות, ב-Square Enix אולי לא מסכימים עם היישום הספציפי של מפיצות כמו EA או WBIE, אך בהחלט מעוניינים במציאת שיטות לייצר הכנסות ורווחים מוגדלים ממותגים וכותרים קיימים, שלא בהכרח ימצאו חן ויתקבלו בהבנה אצל כלל קהילת הגיימרים.
ב-Square Enix כבר אישרו כי בשנה הקרובה אנו צפויים לקבל משחק חדש בסדרת Tomb Raider המאותחלת והאיכותית (שכנראה ייקרא Shadow of the Tomb Raider), ונראה כי נותר רק לקוות שהוא יהיה חוויה דומה לקודמיו – ולא כותר אשר יחפש תירוץ להצדיק חיבור קבוע לרשת או תשלום על חבילות תוספים שהן בגדר חובה לכל מי שירצו לקבל את מלוא הפוטנציאל.
למיטב זיכרוני לא יהיה המשך לDeux Ex: Mankind Divided. זה עלבון לא נורמלי בהתחשב באיך שהם סיימו את המשחק. אני לא כל כך מבין מה הסיפור של כל חברות המשחקים עם משחקי המולטפלייר. הן מפסידות כסף על משחקים לשחקן יחיד? אני בספק.
זה די מעציב אותי בהתחשב בעובדה שכבר אין לי ראש למשחקים מרובי משתתפים, אין לי מספיק זמן להשקיע בשביל להיות טוב בזה ולהדרס על ידי ילד בן 13 שיש לו 20 שעות ביום זה לא כיף. כן, הזדקנתי.
מסכים לחלוטין. אין סיבה טובה להתרכז רק במצב מרובה משתתפים. שישקיעו בשניהם, וכל אחד ישחק במה שהוא אוהב. אני בדר"כ גם מעדיף מצב לשחקן יחיד. ואף פעם לא שיחקתי במצב מרובה משתתפים שנהניתי בו משמעותית יותר מבמצב שחקן יחיד. מלבד במשחקי אסטרטגיה.