עדיין לא רשום אצלנו?

צור חשבון חדש

אורח יקר, אם ברצונך להצטרף לקהילת החברים הקבועים שלנו, אנא הירשם דרך עמוד ההרשמה. תהליך זה הינו חינמי לחלוטין ולוקח דקה אחת בלבד. לאחר מכן, תוכל להנות מיתרונות רבים הזמינים למשתמשים רשומים בלבד.

תודה,
   צוות האתר

ברוך הבא לאתר HWzone!

שלום אורח

ברוך הבא לאתר המחשבים הגדול והותיק בישראל.
באתר תוכל למצוא תוכן מגוון ומעודכן אודות כל תחום המחשבים - החל מחומרה ומידע טכני מעמיק, דרך משחקי מחשב וקונסולות, גאדג'טים וסלולר, ועד כל מה שחדש ומעניין בעולם הטכנולוגיה והאינטרנט ברמה היומיומית.

אוהב מחשבים וטכנולוגיה? הגעת למקום הנכון!

חיפוש
חפש:
קטגוריה: כוננים קשיחים
מחיר: 50 שקלים
הצטרפו לרשימת התפוצה
הוספה הסרה


חדשות

עידן ה-8 ביט מעולם לא נראה טוב כל כך

img
(18:56 ,29.05.2011)

פרסומת

אלגוריתם חדש מאפשר להפיח חיים חדשים בציורים ברזולוציה נמוכה במיוחד

אם גם אתם מוצאים עצמכם נתקפים מפעם לפעם ברגשי נוסטלגיה עזים שמקורם בשנות השמונים והתשעים, ובפרט בקונסולות המשחק הצנועות של ימים אלו - בהם מרבית האקשן התרחש בדמיונם של השחקים ולווא דווקא על המרקע (כן, אותם הימים בהם המילה "מרקע" עוד נחשבה ללגיטימית), ודאי תשמחו לשמוע על אלגוריתם חדש ומעניין, שמאפשר להפוך את כל אותן ציורים ודמויות קלאסיות ודלות פיקסלים לחגיגה לעיניים, גם בסטנדרטים של היום.

שני חוקרים - יוהאנס קופף (Johannes Kopf) ממיקרוסופט ודני לישינסקי מהאוניברסיטה העברית (כבוד!) פיתחו אלגוריתם שמבצע "פירוק לפיקסלים" (depixelizing) ו"שדרוג" (upscaling, סלחו לנו על התרגום העילג) לציורים ברזולוציה נמוכה, "Pixel Art", הופך אותם למודרניים, חלקים ומעוגלים - ועושה זאת בצורה מדוייקת ואיכותית עד מאוד.
האלגוריתם החדשני מסוגל לזהות וליצור קווים מתאר מעוגלים גם מפיקסלים שנוגעים האחד בשני בקודקודיהם - מה שמאפשר upscaling טוב יותר מכל מה שראינו עד היום.

החוקרים המוכשרים התרכזו בציורי 8 ביט ו-16 ביט מעוטי פיקסלים, ויצאו מנקודת הנחה שכל פיקסל בתמונה ומיקומו הוא חשוב ביותר. האלגוריתם יוצר שני אלכסונים בכל פיקסל ועוקב אחרי תנועתם - וכך הוא "יודע" היכן יש המשכיות של הצבעים והצורות השונות, כאשר שימוש בטכניקת "שגם עקומות" (spline curves) מאפשר את יצירתם של קווים מעוגלים ונעימים למראה מהמידע המתקבל. האתר של קופף, בו מתפרסם המאמר על האלגוריתם הססגוני, מציע כמה וכמה דוגמאות לפעולת האלגוריתם, יחד עם השוואות למגוון אלגוריתמים שונים הנפוצים כיום.

גם לאלגוריתם זה ישנם כמה חסרונות - כמו העובדה שהוא מתבסס תמיד על יצירת צורות עגולות, גם כשהדבר גורע מהתוצר הסופי, וכמו העובדה שהחוקרים מודים בכך שמדובר באלגוריתם סבוך ו"כבד" מבחינת החישובים הדרושים, אך רובן המוחלט של הדוגמאות מוכיח מעל לכל ספק כי מדובר באלגוריתם המוצלח והמתקדם ביותר שנוצר עד כה.

השניים מקווים שאופטימיזציות עתידיות לאלגוריתם יאפשרו לבצע upscaling בזמן אמת למשחקי הרטרו שרבים מאיתנו גדלנו עליהם. זה עשוי להישמע כמו פגיעה חצופה ביצירות המופת של עולם משחקי הוידאו הקלאסי, אך דוגמית קטנה מהתוצאה הסופית בהחלט גורמת לנו לקוות שעוד נשמע משני החוקרים הללו, וכמה שיותר מהר.

עשו לנו לייק:
וקבלו את כל החדשות, הכתבות, והעדכונים שלנו - ישירות לפייסבוק שלכם!

תגובות

הוסף תגובה סה"כ התפרסמו 9 תגובות
מאת: dj-electric  (ב-19:11, 29.05.2011)
אבל אני משתמש בAASupersaiX2 עוד מלפני שנים רבות ובדיוק ככה זה נראה, גם עם אפסקיילינג לרזולוציה גבוהה
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
מאת: Super Sonic  (ב-19:33, 29.05.2011)
לדעתי זה שטותי ואפילו לא משפר אלה גורע,יותר יפה פיקסלים כמו פעם.
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
מאת: IME3  (ב-21:02, 29.05.2011)
הייתי עושה דברים דומים באילוסטרייטור
יש של כלי שהופך כל תמונה לאובייקט וקטורי

מספק תוצאות דומות


להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
4.  גם כן
מאת: IME3  (ב-21:03, 29.05.2011)
התוצאה הסופית לא יותר יפה מהמקור בשום צורה :|

במקום פיקסול של המקור אתה מקבל מריחה
לא הרווחנו כלום
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
מאת: bobo | אורח (ב-21:46, 29.05.2011)

להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
מאת: Supreme | אורח (ב-23:12, 29.05.2011)
מעדיף פיקסלים.
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
מאת: Moty_p  (ב-14:03, 30.05.2011)
VOODOO3?
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
מאת: DARK-SPIRIT  (ב-22:56, 30.05.2011)
אני אישית חושב שפיקסל ארט יותר יפה ואין צורך לשנות אותו.
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
מאת: ארז | אורח (ב-00:19, 20.11.2012)
יש את האופציה הזו בערך בכל אמיולטור שקיים
להמלצה על תגובה זו לחצו כאן
עוד באותו הנושא