מפתחת ומפיצת המשחקים האמריקאית תשלם כמעט 6 מיליארד דולר בעבור החברה הצנועה (לשעבר) שגרמה לכולנו להתמכר למשחק שבו מתאימים צבעים של ממתקים
אם הייתם זקוקים לעוד הוכחה לשינויים הגדולים שעובר עולם הגיימינג בשנים אלו – קיבלתם אותה, באדיבות אקטיוויז'ן (Activision). מפיצת המשחקים שמהווה את אחת משלושת הגדולות ביותר בשוק הכריזה כי הגיעה להסכם לרכוש את King Digital Entertainment השבדית, המוכרת לרוב האנשים בתור המפתחת של משחק הדפדפן והמובייל המגה-ממכר Candy Crush Saga.
King היא חברה שקיימת עוד משנת 2003, אך זכתה להצלחות הגדולות שלה רק במהלך העשור הנוכחי, תודות לרצף של משחקים פופולריים מאוד עבור הפלטפורמה המקוונת של פייסבוק ועבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS, כשהכותר הבולט מכולם הוא כמובן Candy Crush Saga, בו השחקנים נדרשים להתאים ממתקים מסוגים שונים בשלבי פאזל מגוונים. פשוט במיוחד אך גם נוטה להיות ממכר ביותר, ובשילוב עם שלל אפשרויות רכישת 'בונוסים' והטבות בתוך המשחק – מדובר גם במדפסת כסף רצינית.
העסקה האדירה הזאת, שמוערכת בכ-5.9 מיליארד דולר, מגלמת תוספת של כ-16 אחוזים לעומת שווי השוק של מניותיה של King – אם כי בו בעת מדובר גם בעלות שנמוכה בכ-20 אחוזים משווי השוק שאיתו הונפקה המפתחת בבורסת ניו-יורק לפני כשנה וחצי. עסקה טובה? בהתחשב בכך ש-King דיווחה על רווח נקי של מעל לחצי מיליארד דולר (!!) בשנה שעברה, יתכן מאוד שהתשובה היא חיובית.
עם ביצוע העסקה, אקטיוויז'ן תהפוך רשמית לענקית גם בתחום משחקי המובייל והקז'ואל – בדומה למתחרה שלה EA Games, אשר רכשה את מפתחת משחקי הקז'ואל הגדולה PopCap Games בשנת 2011, בעבור סכום נמוך משמעותית של כ-750 מיליון דולר.
העסקה הנוכחית היא הגדולה ביותר בעולם הגיימינג בשבע השנים האחרונות – מאז שאקטיוויז'ן התאחדה עם בליזארד במהלך שעלותו הוערכה בקרוב ל-19 מיליארד דולר. לשם השוואה, עסקת הענק של מיקרוסופט לרכוש את המפתחת של מיינקראפט הסתכמה בעלות של כ-2.5 מיליארד דולר "בלבד"
שידאגו קודם למשחק המח**ן שהם הוציאו למחשב זה עתה ואח"כ שיעשו עסקאות ענק עם חברות אחרות.
חברה חזירה ומגעילה שכל מה שמעניין אותה זה עוד ועוד כסף.