קונסולת ה-Wii המהפכנית של נינטנדו, עם השלט שיודע לזהות תנועות יד, ממשיכה למכור כאילו אין מחר. לאחר שניצחה את יריבותיה מ"הדור הבא" בחודשים ינואר, פברואר ומרץ, היא ממשיכה להאפיל עליהם עם נתוני מכירות מרשימים: 360 אלף יחידות נמכרו באפריל, זאת לעומת 174 אלף יחידות Xbox 360 ו-82 אלף יחידות PlaysTation 3.
הנתונים הללו מרשימים יותר כשנזכרים שקשה מאוד להשיג היום קונסולות Wii, מכיוון שהביקוש עולה בהרבה על ההיצע, כך שבעצם הפער בין ה-Wii למתחרותיה אמור להיות אפילו גדול יותר. לאור המספרים הללו, לא פלא שנינטנדו דיווחה לאחרונה על קפיצה ברווחים.
על פי חברת המחקר NPD, שמסרה את נתוני המכירות הנ"ל של הקונסולות, מכירות משחקי המחשב (כולל מכשירי משחק) בארצות הברית הגיעו באפריל לסך של 839 מיליון דולרים – עליה של 20 אחוזים יחסית לאפריל 2006. לפני מספר שבועות פתחה החברה באופן רשמי את ערוץ האינטרנט לכלל בעלי ה-Wii עם גרסה סופית ומלאה של דפדפן האינטרנט של Opera, אשר יהיה זמין חינם עד סוף חודש יוני.
נינטנדו פורחת, לסוני כואב הראש
במקביל, השבוע התברר שעסקי ה-PS3 מביאים בינתיים לסוני רק כאבי ראש, עם הפסדי ענק של 1.9 מיליארד דולרים בשל עלויות השיווק וההפצה של הקונסולה אשר נמכרת לצרכן במחירי הפסד (ועדיין עולה יותר ממתחרותיה). לדברי סוני, היא שלחה לחנויות 5.5 מיליון יחידות עד כה, אך לפי הניו-יורק טיימס המספר הנכון יותר הוא 3.6 מיליון, ועוד 1.9 מיליון שנמצאות "בדרך לחנויות" או במחסנים.
בתגובה לנתונים אלו אמר השבוע מנכ"ל Ubisoft, מפיצת המשחקים השנייה בגודלה באירופה, כי סוני תצטרך להתרגל לפלח שוק קטן יותר מזה של ה-PlayStation 2. יתר על כן, לדעתו החברה צריכה להוריד את מחיר הקונסולה בצורה משמעותית. בזאת מצטרף מנכ"ל Ubisoft למנכ"ל EA הפורש, לארי פרובסט, שאמר בשיחה עם משקיעים שהוא צופה כי הדומיננטיות של סוני תרד בסיבוב הזה של מלחמת הקונסולות, בעיקר בשל מחירה הגבוה של ה-PS3.
סוני, מצידה, בטוחה שההשקעה הרבה בקונסולה תשתלם בשנים הקרובות, ומתכוונת להפיץ עוד 11 מיליון יחידות לחנויות עד מרץ 2008. היא עוד לא אמרה את המילה האחרונה – ויש לה בשרוול כמה מוצרים מבטיחים, כמו העולם הוירטואלי Home או המשחקים שהיא חשפה ב"יום הגיימרים" המיוחד בשבוע שעבר.