Super Mario Run: הצלחה גדולה-קטנה

המשחק הנייד של זכה לעשרות מיליוני הורדות, אך מתוך כל אותם מתנסים רק אחוזים בודדים בחרו לשלם על המוצר המלא

המסע של חברת (Nintendo) בעולם משחקי המובייל ממשיך להיות מעין מראה מסקרנת עבור השוק כולו, ומוכיח כי למרות שיש בו פוטנציאל עצום – ללא המתכון הנכון והמדוייק ההצלחה היא בהחלט לא ודאית ולא ברורה מאליה.

במסגרת הדיווח הכספי הרבעוני שלה, החברה חשפה את נתוניו המסחריים של Super Mario Run, שהפך למשחק המובייל הראשון שלה לפני כמה חודשים ויצר תחושות מנוגדות חזקות אצל השחקנים בשל מחירו הגבוה ביחס לגישתו הפשטנית. לפי הנתונים הללו, כותר הפלטפורמה בכיכובו של השרברב האהוב זכה לכמות מרשימה של יותר מ-78 מיליון הורדות ממשתמשי ה- שעבורם הוא זמין – אך במקביל רק כ-6 אחוזים מכלל המורידים החינמיים בחרו להמשיך מעבר לשלושת השלבים הראשונים ולשלם סכום של 10 דולר עבור גישה למשחק המלא, מה שתורגם להכנסות כלליות של כ-53 מיליון דולר עבור ושותפותיה לתהליך.

הגיבור הכי גדול של החברה היפנית נהנה מפופולריות גדולה, אבל לא ממש הצליח בתרגום שלה להכנסות גדולות

בחברה דאגו להצהיר כי מדובר ביחס נאה בין משתמשים חינמיים למשתמשים משלמים שגבוה יותר מהיחס הקיים עבור מרבית משחקי המובייל, אך במקביל נאלצו להודות כי היקף ההכנסות נמוך מהציפיות שלהם, ומהווה למעשה כשלון יחסי עבור המותג הפופולרי והמוכר ביותר שלה, שהיה אמור לשבור קופות בהופעתו הראשונה בקטגוריה הניידת.

למרות האכזבה היחסית עד עכשיו, לנינטנדו יש עוד כמה וכמה נקודות ציון משמעותיות שיוכלו לשנות את המצב בעתיד הקרוב – החל מנחיתתו המצופה של Mario Run במכשירי האנדרואיד במהלך חודש מרץ, דרך השקתו של כותר המובייל השני של החברה, Fire Emblem Heroes המשלב בין תפקידים לטקטיקה בתורות, כבר בימים הקרובים, וכלה בהנחתתו של המותג האהוב Animal Crossing במכשירים הניידים שתגיע ברבעון השני של השנה.

משחק המובייל השני של מציע פורמט חינמי לגמרי שאינו מוגבל במספר השלבים, אלא כולל הצעות רכישה מתוך המשחק – אולי זו השיטה שתעניק הצלחה מרשימה יותר, בדומה ללהיטי המובייל הגדולים ביותר כמו Clash of Clans ו-Candy Crush Saga

כל אלו הם אירועים שעתידים להעשיר עוד קצת את קופתה של המפתחת היפנית, ויוכלו להפוך לסיפורי ההצלחה להם היא זקוקה בתור סיבה טובה מספיק להמשיך ולהשקיע בתחום – לצד ההשקעה בקונסולת ה-Switch החדשה שלה כמובן, שאף תוכל לחלוק תכנים עם הסמארטפונים והטאבלטים בטווח הארוך בשל הדמיון הפיזי והחומרתי. אז האם נמצאת בדרך הנכונה, או שהיא אבודה ופשוט עוד לא הבינה זאת? אתם מוזמנים לשתף אותנו בנקודת המבט שלכם.


שיתוף

הגב

מיין לפי:   החדש ביותר | הישן ביותר | המדורג ביותר
Evgeniy Shaposhnikov
אורח

40שח למשחק

Moshiko Azraf
אורח

עדיף להוריד פרוץ ללא אינטרנט..
לא משתלם

Evgeniy Shaposhnikov
אורח

יש דבר כזה

Guy Doe
אורח

אני עדיין מתלבט. אין לי אינטרנט בתחנת רכבת באשדוד ולא בנסיעה ברכבת.
אין לי אינטרנט בשדה תעופה (מוגבל לשעה מתוך 3 שעות שמבלים שם).
למה שאקנה משחק שמיועד למכשיר >>>ניייד<<< כשהוא מצריך חיבור אינטרנט תמידי?

Sargon
אורח

המשחק הזה יחסית כישלון.
כמות ההורדות יכולה גם להיות מוסברת לנוכח העובדה שהמשחק תפס את כל המקומות של הFEATURES בכל החנויות.
נראה לי שהביקורות היו רעות כי המשחק הוא סתם דומה למשחקים אחרים במובייל, רק עם סקין של מריו אבל המחיר יותר גבוהה.
בקיצור המשחק קצת פגע במותג של נינטנדו. במשחק המריו הבא למובייל תהיו בטוחים שאנשים יהיו יותר ספקניים.

Tamir Friedman
אורח

Hershko Adva
יצא לך? נראה משחק טוב

Hershko Adva
אורח

אף פעם לא הורדתי משחקים לסלולרי. גם הפעם לא. מחכה לנינטנדו סוויטש.

wpDiscuz