אינטל הבטיחה לנו מעבדים ביתיים עם 28 ליבות בעיתוי המתאים ביותר – משום שהיום אנחנו כבר מקבלים הבטחה ל-32 ליבות עיבוד, באדיבותה של AMD
כש-AMD הציגה מעבדי EPYC לעולם השרתים עם עד 32 ליבות פיזיות ו-64 ליבות לוגיות, במראה כללי דומה מאוד לזה של מעבדי ה-HEDT הביתיים שלה, עלתה לנו בראש המחשב כי ביום מן הימים המספר הענק הזה יהיה זמין גם ליוצרים, עורכים וחובבי גיימינג למיניהם – ומסתבר שהיום הזה היה קרוב הרבה יותר ממה שחשבנו.
מפתחת השבבים האדומה חשפה את משפחת ה-Threadripper 2 שלה, עם ליבות Zen Plus מודרניות בתהליך ייצור של 12 ננומטר וללא ליבות גראפיות מובנות – וגרמה להבטחה של אינטל להביא מעבד 28 ליבות ביתי לשוק (שהגיעה רק אתמול) להחוויר לפתע.
מעבדי ה-Threadripper 2 יהיו זמינים לאותה תושבת TR4 קיימת ששימשה ומשמשת גם את דור ה-Threadripper הראשון, עם אותן ערכות שבבים מסוג X399 (לצד ערכת שבבים חדשה ומעודכנת קלות בשם X399 Refresh) – אבל עם הרבה, הרבה יותר ליבות פעילות. 24 ליבות ו-48 נימים ואפילו 32 ליבות ו-64 נימים, כאמור.
הדגמים המובילים בגלגול החדש יאופיינו במעטפת תרמית מפלצתית של כ-250 וואט, לצד תדרי עבודה של 3GHz כבסיס ו-3.4GHz במצב טורבו עבור כלל הליבות, בתוספת לאותם 60+4 עורקי PCI-Express 3.0 שכבר מוכרים לנו וארבעה ערוצי זכרונות DDR4.
מעבדי ה-Threadripper 2 אמורים לעקוף את אינטל לא רק בכמות, אלא גם בעיתוי ההגעה לשוק. בעוד שאינטל לא סיפקה מידע ממשי על משפחת המוצרים או הפלטפורמה בה יתמוך דגם 28 הליבות העתידי שלה, שאמור להגיע עד לסוף השנה, ההערכות הן ש-AMD תציע את מעבדיה למכירה כבר בחודש אוגוסט הקרוב, כאשר יש כבר לוחות אם שיתאימו לעבודה עמם. סימן השאלה המרכזי שמרחף כרגע מעל כל מירוץ החימוש המדהים הזה הוא המחירים – אשר טרם ידועים עבור אף אחד מהצדדים.
צפו לעדכונים בהקדם – ואל תשכחו לספר לנו מה דעתכם על ההתפתחות הזו!
" מה דעתכם על ההתפתחות הזו" – נו באמת !
מה כבר יכולה להיות דעתנו ? אוי לא ?
יאללה, SHOOT !!!
הקריאה לשתי החברות !
"כן ירבו ( הליבות )" הכי קלישאתי, אבל גם הכי אמיתי.
ומעל לכל – היינו כחולמים !
250 וואט?? זה הולך להיות תנור שחבל על הזמן!!!
לא ניראה לי שמישתמש ביתי או שימוש לגיימינג יהיה רלוונטי מה עוד שאף אחד לא יודע מה יהיה המחיר
כניראה אסטרונומי בכל מיקרה לא בישבילי
אל תעלב חס וחלילה אבל לפי התמונה אתה לא נראה גיימר ולכן זה באמת לא בשבילך.
כתוב בדיוק מי קהל היעד של מעבדים אלו.
צעד צפוי אך מבורך.
הטכנולוגיה של amd מאפשרת להם ליצור מעבדים מרובי ליבות בקלות יחסית מאשר אינטל.
עתיד הגיימינג יהיה על מעבדי 32 ליבות 😉
גיימר אמיתי מכין כבר אחד כזה…
מזל טוב.
וגם עמדו במילה לא לעשות אינטל עם התושבת.
כבר ראינו איך 6ליבות של אינטל טוחנות את ה8של AMD. _ (בהתאם לשימוש כמובן לכן המבחן של אינטל לא יהיה בשימוש בייתי)
בואו נחכה למבחנים ביצועים וצריכה ואז נדע לשפוט יותר.
שימו לב שהמחירים שלהם יצטרכו להיות "עממים" יותר, ואינטל כנראה מכוונת למוסדות ואירגונים. _ _ (מזכיר לי איך שפירקו את GTX680 גרמו לו לעבוד כמו QUADRO)
אז ביצועים מול מחיר יהיה המעבד המנצח שכל מכללה בית ספר או עסק אירגוני ישמחו לרכוש לעצמם.
בגדול
לפי התמחור הנוכחי שלהם לספינת הדגל זה יצא בסביבות ה-1000$.
על זה לא מדברים כל כך.
זה פחות מחצי מחיר לליבה מאינטל.
יש כבר דגמים עם 28 ליבות למוסדות וארגונים מזמן כבר, מהסדרת Xeon Platinum
זה היה די ברור שהם יעמדו במילה.כל הרעיון של הפלטפורמה החדשה שלהם zed היכולת "להדביק" מספר רב יותר של ליבות.
וזה היתרון שלהם על אינטל, לאינטל אמנם יש טכנולוגיה מתקמדמת יותר וביצועים טובים יותר אבל הליך ייצור הרבה יותר יקר.
(אני יודע שגם אינטל מתכננת לעבור לתהליך דומה מאוד של amd לא יודע אם זה בוצע עדיין).
https://www.tomshardware.com/news/intel-28-core-processor-5ghz-motherboard,37213.html
אני מניח ששאלת התמחור של המפלצת הזאת תעסיק מאוד את אינטל, כי בסוף הם לוקחים שבב שמאוד יקר לייצר אותו, ואותו שבב נמכר במחירים מאוד יפים בשוק המקצועי ולדרוש עבורו מחיר זהה יהיה התאבדות.
אסייג את דברי אלא אם כן השבב החדש מיוצר בשיטה חדשנית שמוזילה את עלויות הייצור.
לא לגמרי, התושבת זהה אבל צריכת החשמל תהיה יותר גבוהה יותר ויצרני הלוחות כבר מדברים על זה שלא כל הלוחות הקיימים מסוגלים לספק את הדרישות החדשות.
יש לי 30 כאלו מערכות באוברקלוק די משמעותי עם קירור מים.
אני מגיע ל-230-240W צריכה ככה.
אין קריסות אין כלום.
אפילו אין מזגן.
לא עוברים 75 מעלות גם בחישובים רצופים הכי רציניים.
ולהזכירך בסטוק המעבדים הללו מגיעים ל-190W+-.
אולי יש לוחות שלא לקחו מספיק ספייר.
לוחות לאוברקלוק אמורים להיות בטווח.
שאלת תם: איך מסנכרנים גישה לזיכרון עם כל כך הרבה ליבות? נשמע שזה יהיה צוואר בקבוק משמעותי (?)
בנוסף, היישומים שבהם שימוש בכל כך הרבה ליבות במקביל נראים לי מאוד נישתיים (בגלל הסיבה כאמור, נראה לי שרק stateless processing רלוונטי פה).
האם אני מפספס משהו?
קשה לי להאמין ש- AMD ישווקו את ה 32 ליבות במחיר שבו מכרו אשתקד את ה- 16 ליבות. זו טעות שווקית ומסמוס הזדמנות
למכור במחיר כזה, שיכניס להם מתח רווחים אופטימאלי יותר.
אני צופה שיהיו רבים שיהיו מוכנים לשלם על מעבד שכזה בין 1500-2000$, וכל עוד לא מוצתה מיכסת הקונים הזו, הרי
שחבל לצאת בהוזלות מחירים נוספות כבר על ההתחלה של השווק.
כמו כן אם ימכרו אותו ב- 1000$, אז לא ישאר מרווח תמחירי מספק בכדי להכניס את גרסאת ה- 16 ליבות, היכן שהוא בין
מחירו של ה- 8 ליבות ryzen 2700 , למחירי ה- thread ripper 2.
צריכים להשאיר מספיק מרווח תמחורי לתמרון שכזה, אחרת לא מנצלים את כל המנעד האפשרי עד הסוף.
לכן להערכתי הזהירה, יתחילו במחיר גבוה ממש מ- 1000$, ותוך כדי ניסוי וטעיה ימצאו את נקודת האיזון האופטימלית במשוואת
ההכנסות לסך המכירות, או בקיצור מתח הרווחיות האידאלי עבורם.
נחוש שלי ככה למען הספורט שבדבר, הסדרה תתומחר כך:
מחיר 1600$ לגרסאת 32 ליבות – נגיד יקראו לה 2950x
מחיר 1200$ לגרסאת 24 ליבות – נגיד יקראו לה 2920x
מחיר 800$ לגרסאת 16 ליבות – נגיד יקראו לה 2850x
מחיר 600$ לגרסאת 12 ליבות – נגיד יקראו לה 2820x
*נזכור שב- 300$ יש לנו ryzen עם 8 ליבות = דגם 2700.
פרטים ותוצאות Cinebench דלפו לרשת
מעבד TR2 בעל 32 ליבות יקרא 2990X , ירוץ ב 3.4 בעומס על כל הליבות ו Precision Boost של עד 4 גיגה הרץ.
הצליחו להביא אותו ב OC ל 4.12 גיגה הרץ ולקבל תוצאה של 6400 ב Cinebench
עדין לא ברור עם יצאו 2950X בעל 16 ליבות ו 2970X בעל 24 ליבות
https://translate.google.co.il/translate?sl=zh-CN&tl=en&js=y&prev=_t&hl=iw&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.hkepc.com%2F16912%2F%E7%8D%A8%E5%AE%B6__32%E6%A0%B8%E5%BF%8364%E7%B7%9A%E7%A8%8B4GHz_Boost_AMD_Ryzen_Threadripper_2990X%E7%8D%A8%E5%AE%B6%E6%9B%9D%E5%85%89&edit-text=
קניתי! תארזו לי שניים
ה 2990X עורך הופעה ב 3DMark
ויש גם מחיר מחיר משוער – 1750$
https://www.techpowerup.com/245570/amd-ryzen-threadripper-2990x-makes-an-appearance-on-3dmark
https://www.techpowerup.com/245553/amd-ryzen-threadripper-2990x-32-core-cpu-listed-for-eur1509
nec_000 צדק!!!
במה?
במחיר!!!
אני מאוד שמח על הפריצה קדימה של ריבוי הליבות. עם זאת… אני מאוד דואג שצריכת החשמל בלוחות אם תקפוץ בהתאם. כמו גם בעיית ניהול רמות החום. כלומר, יותר מאווררים, ספקי כוח יותר עוצמתיים ברמות הכניסה החדשות של 8 ליבות, שלא לדבר על הדור הבא של כרטיסי המסך – שלא אתפלא אם AMD מתכננת לשלוף שפן או שניים מהכובע גם בכיוון זה.
wccftech מדווחים שה 2990X וה 2950X יושקו ב 13 באוגוסט היחד עם לוחות אם חדשים.
עוד םרטים בלינק
https://wccftech.com/amd-ryzen-threadripper-2990x-2950x-august-launch/
יש גם קצת מידע טכני פה:
גם בשבילי זה יצור אפקט דומה. כמו לקנות למבורגיני כדי לנסוע בעיר בלבד.
אבל כל הכבוד להם. הגיע הזמן שיראו נוכחות בולטת.
עזוב, אני לא מדבר על מחסור באפקט חיובי, אני כבר מגיע למצבים של אפקט שלילי. אתה מסנדל את הלמבורגיני הזאת.
אני כבר רואה את הגהינום של להפעיל תוכנות ומשחקים עם המערך הזה, ואת המצבים התוכנתיים שיאלצו לנטרל 24 מתוך 32 ליבות רק כדי להגיע ליציבות. גם ככה למעבדי 16 הליבות הקיימים יש מצב שמנטרל חצי מהן
לבוא ולומר "למצבים של אפקט שלילי" זה הזוי בעיני.
אין פתרון אחיד ויחיד .
לכל צורך יש את הפתרון שלו.
המעבדים האלו לדעתי לא באמת ייעודים למשחקים אלא יותר לצרכים אחרים לחלוטין.
למשל מי שמשתמש במידולים /אנימציות וצריך לרנדר – ישמח מאד לקבל מעבד כזה. כי במחיר יחסית זול ומקבל שיפור בביצועים באופן ניכר.
אבל מי שרוצה בשביל משחקים – נכון, האפליקציות/המשחקים לא נכתבו שיעבדו באופן מקבילי עם 32 מעבדים/64 תהליכים …
איזה שטויות במיץ תסלח לי.
לא מתאים לך.
יש לי כבר כשנה 30 מערכות כאלו והן יציבות בטירוף.
איזה לנטרל ואיזה בטיח.
לא מבין מאיפה הבאת את השטויות הללו.
סליחה.
הכיוון הוא לשם. כרגע המחסור באופטימיזציה הוא פשוט נוראי, אני רואה את זה ב7900X שמותקן במערכת שאני עובד ומשחק בה.
יש כרגע כיוון לשיפור מאינטל. ראג'ה שעבר אליה משתמש בכסף הטרי שיש לו עכשיו כדי לדחוף שימוש בVULKAN כסטנדרט להרבה אולפנים. זה יעשה רק טוב לכולנו.
ולא, לא דיברתי רק על משחקים, האנשים שעוסקים עם תוכנות אדובי למיניהן יודעים משאבים לא מנוצלים יש באי-אלו מצבים. לא יכול להיות שמעבד המהיר ביותר בעולם לביצוע כמות אדירה של פעולות הוא ה-8700K
אני לא יודע אם יש חבילת תוכנה יותר שבורה מאדובי.
ממש לא דוגמה.
בכל דבר אחר יש סקיילינג ישיר.
או שזו בכלל חלונות ששבורה.
אבל אני חושב שבכל מקרה אתה מגזים.
אהלן
כמה שאלות מסקרנות.
האם זה משנה בכלל שהתוכנה מפגרת מאחור בתחום הגיימינג ?
הכוונה שלי – הרי מתקדמים למעלה ולא במישור רוחבי. עולים רזולוציות למעלה, מעמיסים יותר על ה GPU.
אם מחפשים גיימינג, אני לא מדבר כאן על מגוון רחב של תוכנות שמבצעות פונקציות שונות.
בהנחה שאנחנו מדברים כאן על סטנדרט של 60 פריימים, ולא גיימינג תחרותי אז כבר הוכח שמעבדים גם מדורות ראשונים
של i5\i7 עומדים במשימה בצורה מכובדת עם המהרה מתונה\סבירה.
מה אפשר להרוויח מבחינת המעבד ( שאי אפשר לקבל נגיד עם 8700K ) מעוד ליבות גם במידה והתוכנה תצמצם את הפער הזה ?
זו שאלה שדווקא מסקרנת אותי זמן-מה, כגיימר. אנחנו נצטרך אי פעם 32 ליבות לגיימינג ? זה לא הופך את הפיתוח של המשחק
להרבה יותר מסורבל\מגושם ? לא רלוונטי לחוסר יציבות \ עקביות ?
שאלה טובה , כמו שאני רואה את זה כרגע כשעושים השוואה בין 6 ליבות מהירות של אינטל
ל 8 קצת פחות מהירות של AMD עם כרטיס כמו 1080TI אז רואים שיש פער בביצועים לטובת אינטל.
כלומר המעבד הוא זה שמגביל לפני הכרטיס המסך ולכן בהחלט אפשר לומר שתכנות טוב יותר של המשחקים כדי שיתמכו בריבוי ליבות היה עוזר.
יכול להיות שבאמת עד עכשיו לא הייתה סיבה לתכנת לריבוי ליבות במשחקים אבל עכשיו בהחלט הגענו לנקודה שיש צורך להתחיל וזה רק יגבר
בדור הבא של הכרטיסים במיוחד לאור העובדה שלא נראה לי שנצליח לשבור את מחסום ה 5GHZ במעבדים בזמן הקרוב.
צריך בסך הכל ליישם במנועים את הטכנולוגיות החדשות והיעילות.
רוב המנועים עוד על DX11 ומיעוטם יישמו חלק קטן מהסטים של DX12.
שלא לדבר על וולקן שרק יישום שיטת ה-DRAW CALLS שם תבטל מגבלות עצומות.
זה יוצא משהו כמו פי 10 אובייקטים בסצנה מבלי לפגוע בביצועים.
בא נתחיל בניצול החומרה הקיימת ואז ריבוי ליבות יוסיף פשוט למורכבות הסצנה ולדברים שיקרו במקביל במאסות פלוס אייג'נטים של AI רבים שיוסיפו תבלינים למשחק\הדמיה וכו'.
יש כבר עכשיו תוכנתית אפשרות לכל זה לקרות.
תלוי במפתחי המנועים.
אין לדבר סוף.
אז לסיכום אני לא רואה בגיימינג ספציפית צורך בריבוי ליבות כה מאסיבי. בטח לא בזמן הקרוב.
אני טוען שבקושי החומרה הקיימת מנוצלת טוב ושצריך להתחיל בזה.
ועוד נקודה לגבי כתיבת תוכנה מרובת נימים לעבודה על מספר ת'רדים בא זמנית.
אם זה כתוב טוב זה בכלל לא חשוב כמה ליבות תדחוף תמיד תקבל סקיילינג.
תוכנה שנכתבת למספר ספציפי של ליבות כתובה כנראה לא טוב ולא הגיוני.
סתם ככה תראו פרוייקט וותיק שמשנה את כל התפיסה לגבי גרפיקה.
לא יודע איפה זה עומד היום.
עוד אנשים משיחיים שחיים בסרט וחושבים ש-VR זה העתיד הבלתי נמנע ושאנחנו על סף מהפכה בתחום
תתעלם בבקשה מהדיבורים על עתיד ה-VR בסרטון.
תתמקד בטכנולוגית רינדור האטומים שלהם שלטענתם אמורה להחליף את שיטת הפוליגונים.
זה החידוש פה.
אתה לא יודע איפה זה עומד היום, כי הם לא יודעים איפה זה עומד היום. כבר הרבה שנים שאותו סטודיו מנסה להאכיל אותנו שיש בידיו כלים לגרפיקה אינסופית שיכולה לרוץ על שבב שעשוי ממסטיק שמוציאים מהנעל. בפועל יש סטנדרטים, יש צורך בזיכרון גרפי בכמות מסויימת, יש צורך בכח חישוב מטמתי סטנדרטי של ליבות GPU כמו שמכתיבים אותן אצל אנוידיה. לדעתי מה שקורה עכשיו ימשיך לקרות בשקט וללא הפרעה בעתיד הקרוב
הסרטון הוא רק דוגמה לאפשרויות שלא חשבנו עליהן.
בכל אופן אם רק יישמו במנועים הגראפיים את מה שזמין כבר היום תהיה קפיצה עצומה בביצועים וזו עובדה.
רק זה לוקח המון זמן כנראה.
שנים.
זה היה מעניין, תודה.
מה שלי חסר זה ההסבר הטכני לאופן עבודת הציור וההאצה, משהו שכלל לא נכנסו אליו, אלא רק הציגו תזה שמורגש בכח,
שהלכו מסביב ולא נכנסו פנימה, אפילו לא להסבר טכני מספק – שאהיה בטוח שהבנתי.
כמו כן לא נכסנו למהות החישובית שתסביר לנו, מדוע נחסך כאן הרבה מאד כח חישובי.
עכשיו,
השאלה האם ההתעלמות מהנושא הטכני חישובי מתמטי תוך נסיון ללכת מסביב נובע מ:
א. נסיון לשמור סוד בכדי לשמור על הפטנט בלעדי (שזה לגיטימי)
או
ב. נסיון התחמקות מהמהות, משום שאין מאחוריו באמת כלום. ואז (כנראה) הסיבה להצגת הנושא,
היא (אולי) כדי לגייס כספים ממשקיעי הון סכון, שאינן מבינים כלום ומוכנים להשקיע גם מבלי להבין.
על גבם של כאלו הורצו המוני הונאות במרוצת השנים.
למיטב הבנתי הכח ה"אינסופי" פה נובע מזה שאובייקטים רחוקים\קטנים מרונדרים עם מספר נמוך יותר של "אטומים" מבלי לפגוע במראה.
ומצד שני אובייקטים קרובים\גדולים\מפורטים ירונדרו עם מיליארדי "אטומים".
בדומה למה שעושים במנועים היום עם LOD ודומיו אבל הצורה תמיד "מושלמת" כי היא מורכבת מנקודות ולא פוליגונים שטוחים.
מה שגם חוסך הרבה מאד כח חישוב.
לי זה נשמע הגיוני וככה גם עובדים עם POINT CLOUD שזה תיאורטית אותו דבר.
"נשמע הגיוני" היא הסיבה העיקרית שאנשים עדיין מחזיקים מהם. את הדמו הראשון המדובר ראינו לפני הרבה שנים. מאז לא ראינו הצגת יכולת טכנית אחת, ולו הפשוטה ביותר שאנחנו יכולים להפעיל במחשבים שלנו. יכלו לייצר דמו פשוט ולתת לנו אותו, ובמקום זה ממשיכים להתפלסף עלינו
בהחלט הגיוני שגם אתה צודק במקרה זה.
למרות שאחרי חיפוש קטן נראה שהם כן שחררו איזה כלי.
אין לי זמן לנסות.
אבל נראה מעניין.
https://www.euclideon.com/solidscan/
ברמת העקרון הזהירה ובהמשך לדבריו של ליאור,
מנסיוני בתעשיה אם משהו הוא רציני ועובד, די מהר נמצאים המשקיעים שמוכנים לשים עליו הרבה כסף ומאמצים את הטכנולוגיה.
אפילו יכולה להיות חברת ענק כמו נוידיאה שמגששת, רואה אם מדובר במשהו שיש לו פוטנציאל, ואם כן שמה על השולחן הצעת קנייה לטכנולוגיה.
עצם העבודה היבשה שהדבר, שוב ממה שהבנתי בזהירות הנדרשת, רץ כבר הרבה מאד שנים – משהו כמו עשור סדר גודל ?
ועדיין מדובר בחברה שהיא בחיתולים ובשלבי prototype ללא משקיע רציני ששם עליהם מיליונים (או אפילו קנה אותם ממש),
עושה לי רושם כמשהו שהוא לא רציני מספיק.
פטנט המאה לרוב מוצא אימוץ על ידי כריש מהר, ולא נדרש שיעבור עשור עד שמישהו יזהה זאת.
כרגע הנני משתמש רק בכלי הזה בתור אבן בוחן, להסתכלות על הטכנולוגיה מזוית ראייתו של משקיע (שמבין משהו בעולם של הון-סכון),
ומתעלם לחלוטין מההיבט הטכנולוגי (שעדיין לא הבנתי אותו מספיק לעומק – בהיעדר חומר שמסביר אותו כמו שצריך – הם לצערי הולכים מסביב מדי).
חקרתי קצת יותר.
הרבה יותר.
והמסקנה:
הם כנראה רווחיים בזכות מכירת התוכנה+סורקים שלהם דווקא.
וכן צדקתי. הטכנולוגיה מבוססת POINT CLOUD.
ואז זה מביא אותי לעובדה המצערת (מבחינתם) שאני עושה שנים את אותו דבר בקוד פתוח.
עם קינקט של מיקרוסופט בגרושים (סורק שלהם עולה אלפים רבים של דלרים).
וזה עובד אחלה.
לא רלבנטים.
לא מעניין ולא חדש מבחינה טכנולוגית.
מה שמעניין אצלם זה החיבור לגיימינג…לפחות בתיאוריה.
מעניין למה לא משתמשים ב-PCL שקיימת המון שנים בקוד פתוח כדי לבנות מנוע משחקים\הדמיות?!
זה באמת נראה טוב.
במערכת ROS יש אפילו MESHING מה-POINT CLOUD והשוואה למש צורני מתוכנת תלת כדי לזהות אובייקטים.
נו…
החיים ממשיכים.
MSI הודיעה שלוחות B450 שלהם יתמכו גם במעבדים עם יותר מ 8 ליבות
והשמעות התורניות אומרות שגם הדור הבא של ריזן הולך לקבל תוספת ליבות. מדברים ע ל 12 או 16 ליבות.
https://www.techpowerup.com/246100/msi-drops-first-hint-of-amd-increasing-am4-cpu-core-counts
סיוט ה-VRM הולך לעלות מדרגה, אני חושש.
הם מחקו את הוידאו.אם ריזן הולך להגדיל את הליבות, אז כנראה יהיה שיפור בליבות CCX.
6×6 vs 4×4
תגידו.
יש למישהו כבר מידע עם איזה לוחות TR4 המעבדים החדשים עובדים?
בגלל הקפיצה המשמעותית בצריכה.
כל הלוחות הקיימים אמורים לקבל ביוס מעודכן, ככל הידוע לי
אבל מישהו בדק בפועל?
כי לא מצאתי.
והקפיצה מ-190W ל-250W היא לא מינורית.
בטח אצטרך לבטל את האוברקלוק.
אבל שווה את הכפלת הליבות.
TDP זה מספר יפה, אבל כמעט ואין לו חשיבות בעולם הזה. הוא מתייחס לנפח גוף הקירור שהמעבד זקוק לו, באופן מאוד כללי.
צריכת החשמל פר תדר כן אמורה להיות מוכפלת. אלו ליבות ZEN1 אחרי הכל.
האם מישהו בדק בפועל? המעבדים האלה עוד לא זמינים לצרכן, אז התשובה תהיה כן – במעבדות יצרני לוחות האם
בקיצור.
עוד לא יצא.
וחיפושי לריק.
תודה רבה.
מי אמר בנצי'ים ולא קיבל
טוב אז בגדול , הכוכב הוא ה 2950X שמציג שיפור ביצועים נחמד של כ 7% על פני הדור הקודם ובמחיר ללא תחרות של 900$.
2990WX מאכזב , מציג תוצאות נמוכות בהרבה מה 2950X ואפילו מה 1950X בהרבה משימושים כנראה עקב רוחב פס זיכרון מוגבל.
בשלב הזה הוא נראה יותר גימיק. היחידים שבאמת יכולים להרוויח כרגע ממעבד כזה אילו מי שבאמת עובדים על דברים שיכולים לעשות שימוש בכל הליבות כי בכל שאר המשימות הוא פחות טוב ובגדול.
תשמעו חברים נראה לי כבר מכל הסיפורים של חוסר ניצול ליבות וכו'
נראה לי שזה בגלל שכולכם משתמשים בחלונות.
נראה לי זו בעיה בכלל של חלונות.
כי באופן לא קלישאתי כל מה שאני כותב או מריץ על לינוקס מקבל סקיילינג ישר לכמות משאבי החומרה.
זה החלונות הארורה הזו אני אומר לכם.
תתקדמו למערכת הפעלה נורמאלית.
נתקעתם בשנות התשעים.
שים לב להבדלי מהירות השעון ביניהם ושם טמון ההבדל.
כמו שתמיד היה ברמת השרתים.
תראה את הסרטון הריאשון של סטיב.
ההבדל במהירות השעון לבדו לא מסביר את ההבדלים , הוא תורם אבל ההבדל הגדול כנראה נעוץ ברוחב הפס של הזיכרון פר ליבה של ה 2990WX.
אשתי משתמשת ב3ds max ומבצעת רינדורים .
לפי הבנתי מעבד 2990WX הרבה יותר טוב מ2950X במשימה הזאת.
זה אני אומר לפי הבנצ'מארק של cinebench שהמעבד 2990WX באזור ה5000 נקודות והמעבד השני 2950X באזור ה3000 נקודות.
לא חושב שנכון לומר "גימיק".
http://hwbot.org/submission/3916636_sampson_cinebench___r15_ryzen_threadripper_2990wx_8532_cb
אני קורא לו גימייק כי השוק של מעבד כזה מאד מצומצם , המטרה העיקרית שלו זה להראות שהם מסוגלים להתחרות באינטל ולא באמת לענות על צורך.
מבחינה פרקטית יש מגוון מאד מצומצם של שימושים כמו רינדוד ו VM שלמעבד הזה יש שימוש וזה גם צריך להיות השימוש הכמעט בלעדי של המחשב כדי שהמעבד הזה יהיה משתלם כי הוא נופל בצורה מאד משמעותית בכל השאר השימושים ממעבדים אחרים כמו ה 2950X ו 1950X בצורה די משמעותית.
בנוסף שים לב שהסקילינג הוא לא ביחס ישר. כלומר אתה מקבל פי 2 ליבות אבל לא פי 2 ביצועים.
מודע לכך שזה לא באותו יחס.
לי פחות מעניין "כמה מעבדים/תהליכים" יש לו אלא תכלס – כמה יותר מהר ממעבדים אחרים לצורך משימה ספיציפית – רינדור .
למי שמתעניין : ביצועי 2990WX על לינוקס
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd-linux-2990wx&num=1
יש גם השוואה לחלונות עשר:
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=2990wx-linux-windows&num=1
ייתכן שחלונות 10 לא אופטימלית בניצול כמות עצומה כזאת של ליבות.
ייתכן שהאפליקציות לא אידיאוליות להשוואה מול חלונות (לפעמים אלה אפליקציות יוניקס/לינוקס שעברו הסבה לחלונות דרך ספריות התאמה)
מי צריך לדסקטופ 32C/64T ?
אף אחד.
אלה מעבדים לתחנות עבודה ולצרכים ספציפים.
^^^
טוב אז ככה נכנסתי לפני שבת לקישורים שהבאת ועיינתי קצת לעומק.
אני עומד אחר דעתי מלפני כמה הודעות שבהכל חלונות אשמה.
בלינוקס החיה התורנית מביסה כל מתמודד בכל מבחן שדורש ריבוי ליבות…ובהפרש משמעותי.
לינוקס זה כבר לא מה שהיה פעם.
וסופה של חלונות לגווע ולמות.
פשוט כי זו לא הדרך הנכונה להפעיל מחשב באופן כללי ובכלל שלא לדבר מתחת למכסה המנוע (הפתוח לרווחה עם הסברים) של לינוקס.
שנות התשעים.
אתם יודעים שאדם כבר היה בחלל?
ויש טענות אפילו שנחת על הלבנה בכבודה ובעצמה לפני כבר כמה עשורים.
תתקדמו.
זה בדיוק הקטע של טכנולוגיה.
קדמה.
זה כבר די ברור שיש למעבד הזה בעיה עם וינדוס אבל זה בטח לא אומר שהגיע הזמן של WINDOWS למות , לא כמערכת ביתית ולא כמערכת מקצועית.
מיקרוסופט יעשו את ההתאמות וישפרו את הביצועים.
הבעיה הגדולה של המעבד היא הביצועים החלשים שלו במשימות שלא דורשות ריבוי ליבות מה שהופך אותו לרלונטי לדברים מאד ספציפים.
^^^
לחלונות יש בעיה עם המעבד הזה אולי.
איך זה שמערכת הפעלה שמפותחת על ידי הקהילה בצורה וולנטארית וללא אופטמיזציות ככה מהקופסה מנצלת תוכנה חדשה?
למה משתמשי חלונות יהנו מכל הכיף הזה אולי עוד שנה שנתיים כש-AMD יוציאו מעבד 64C\128T???!!!!!!אחד אחד אחת
אולי כי זה כתוב נכון מלכתחילה ואופטימיזציות רק משפרות ביצועים?
אולי כי הקוד פתוח וכולם רואים ואי אפשר לעשות שטיקים על משתמשים עם רוגלה מחופשת למערכת הפעלה???!!!
הרבה שאלות.
אולי ואולי זה המעבד הספציפי הזה , יכול להיות המון סיבות.
לא הייתי משווה את המערכות על סמך המעבד הספציפי הזה , יש הרבה דברים אחרים שאפשר להשוות הרבה לפני.
לכל אחת יש היתרונות והחסרונות שלה ואת USE CASE שלה.
אם המצב היה הפוך לא היית אומר שלינוקס היא מערכת הפעלה דפוקה,נכון?
בטוח שאם אני יחפש חומרה שעובדת יותר טוב על WINDOWS או רק WINDOWS אני אמצא כמה כאלה.
המעבד 32 ליבות של AMD הוא מעבד לשרתים בכלל, שברגע שמוכנס למערכת הפעלה חלונות 10 שהיא מערכת ל PC, מה בדיוק ציפו לראות פה ?
המעבד הזה מחייב מערכת הפעלה מינ' שבמינ' 2016 server ויתכן שצריך גרסה יותר מסטנדרט, שיודעת לגשת לכמות ליבות כזו כמו כמו שצריך.
זו הסיבה שלינוקס או unix אוכלות את ה 32 ליבות בלי מלח, אלו מערכות שמותאמות לשרתים (גם).
המעבד הזה הוא epyx עם חצי כמות רוחב פס זכרון וזה הכל. משמעות שולית יחסית.
אל תעשו מזה משהו אחר. יש להתאים את הכלי (מעבד שרתים 32 ליבות) ליישום שצריך אותו.
מי שמנסה לנסוע עם מעבד שרתים כבד על תוכנות שבקושי למדו מה לעשות עם 8 ליבות רק אתמול, שלא יתפלא אם זה לא עובד כמו שציפו.
הבעיה פה בכלל לא במעבד, ולא אצל AMD, הבעיה אצל מי שלא יודע איך להריץ אותו בסביבה תואמת ועל כלי ראוי, והצופים שבשגגה
סוברים, שתחום ה PC המצומצם אותו הם מכירים מייצג את העולם הרחב.
לא רק שהוא לא מייצג, אלא שרוב החומרה שמיוצרת כיום בעולם (מבחינה כמותית) היא לסביבת Enterprise ו- cloud,
תחום שצומח בקצב מהיר פי כמה מעולם ה PC, ותחום שהוא חשוב להתפתחות הכלכלה והתעשיה בעולם עוד יותר פי כמה.
גם הרבה פחות יספיק.
אני על 4790k 4C/8T ולא מרגיש שחסר כוח במעבד הזה.
אוקיי מקבל הכל.
רק ראוי כשאתם ממליצים על מחשב עם מעבדים כאלו ולשימושים כאלו לכלול בחבילה את חלונות סרבר שוודאי תשמח אנשים שיצטרכו למתוח את התקציב בכמה אלפי שקלים.
אם מקצועי אז עד הסוף.
חלונות לשרתים זה לא מוצר שאפשר להכנס לחנות ולקנות סתם ככה.
הכל טוב ויפה.
אז להסביר שהחומרה שלהם לא תהיה קרובה ללהיות מנוצלת על חלונות ביתית.
או למתוח את התקציב.
אחרת באמת שיקנו מעבדים חלשים יותר.
פשוט בושה שקדמה טכנולוגית עובדת בצורה ארכאית כזו.
בהתחלה גם windows לא ידעה לנצל 64bit או ריבוי נימים ומהר מאוד היא הסתגלה.
אבל כן ראוי לרשום את ההסתיגויות של se7en כל עוד זה המצב.
בדיוק כמו שאני לא ממליץ כרגע לאנשים לקנות את המעבד הזה (אלא אם הם מודעים למגבלות שלו) ,אני לא הייתי ממהר להמליץ לאנשים לקחת WINDOWS SERVER עם המעבד הזה , בלי לראות בנצי'ים אנחנו לא באמת יודעים אם המצב שם יותר טוב.
כמו שאני רואה – עשו באנצ'ים על חלונות 10 פרו וזה כן מנצל את כל הליבות של המעבד.
(נכון, אולי כדי להגיע למצב האופטימלי צריך חלונות סרבר , אך זה לא אומר שלא עובד עם חלונות 10 פרו )
https://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-threadripper-2-2990wx-2950x,5725-3.html
הוא לא אמר שזה לא עובד ,הוא אמר שהסקילינג שאתה מקבל עם WIN10 הוא הרבה פחות טוב מהסקילינג שאתה מקבל עם לינוקס.
וגם לא הייתי ממהר להניח שהמצב עם WINDOWS SERVER הוא יותר טוב , זה דרוש בדיקה.
^^^
לא פחות נכון.
הנחתי הנחה…כמו בחתימה שלי.
בשלב זה בכל אופן עד שיהיה עוד מידע רלבנטי יש לפחות לציין בפני המשתמשים שבאים לעצה ותבונה על המצב בשלב זה.
המקום שבו יהיה סקיילינג טוב על מעבד 32 ליבות, הוא כנראה רק על ms server 2016 באם מדברים על מערכת מבית MS,
ויתכן שרצויה גרסת enterprise (לא ברור במדויק עד שלא נעמיק בנושא כמובן, אך הדבר עושה רושם שהוא מחוץ לסקופ של הפורום הזה).
מערכת שכזו מריצה יישומים עסקיים/מסחריים, כמו למשל שרת ענק ms sql server ומרחב עבודה תואם של (למשל) חצי טרה RAM.
במצב דברים שכזה, כל ה- 64 threads של המעבד (32 ליבות) מקבלות פרוסה לעבוד עליה במקביל, והניצול של הליבות גבוה.
יתכן שבמערכות הפעלה של unix או linux וכפי שהוזכר כאן קודם בשרשור על ידי כמה מן המכובדים והמלומדים – הניצול יהיה טוב יותר,
או בכל אופן זו המקובלה הרווחת בתעשייה בקרב אנשים שזהו מקצועם והתמחותם, שעימם התייעצתי (במקרה) ממש לאחרונה ברכש
הנוכחי של שרתים אצלנו בחברה.
במקרה הספציפי הזה של "ניצולת מעבדים ומשאבים לפי סוג מערכת ההפעלה", קטונתי, וזו כבר נישה בתחום התמחות במערכות
הפעלה מקצועיות לשרתים, שרק למומחים יעודיים בדיספילינה יש את הכלים לתת בהם את הדעת הראויה.
לפעמים התוכנות עצמן מגבילות למספר ת'רדים, לרוב נמוך יותר מ-64
לדוגמה:
https://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_threadripper_2990wx_review,18.html
ווגאס פרו (שנבחנה) יודעת לנצל עד 16 ת'רדים. יותר ליבות מזה לא יעזרו.
לא חושב שאפשר להאשים את מערכת ההפעלה. יש מבחנים שכן יודעים לנצל הכל למשל cinebench:
https://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_threadripper_2990wx_review,10.html
יש שם גרף של IPC בליבה בודדת בתדר של 3500 מה"צ ללא טורבו. AMD הדביקו את הפער (כמעט) בתחום הזה.
^^^
לא קראת את ההשוואה בין וינדוס ללינוקס , אנחנו מדברים רק על תוכנות שיודעות לנצל את כל הליבות.
המסקנה היא שהסקילנג בלינוקס הרבה יותר טוב מ WINDOWS.
סטיב פרסם השוואה מעניינת בין 2990WX לi9-7980XE
ב WINDOWS ו ב LINUX. שווה צפייה
I REST MY CASE
אני הייתי שמח לראות מבחני ביצועים דומים גם של מעבדי 4, 6 ו-8 ליבות גם בלינוקס וגם ב Windows 10 בכדי לראות האם מדובר בבעיית אופטימיזציה למספר ליבות גדול, כלומר הבעיה קיימת רק במקרים בהם מספר הליבות במעבד הוא גדול באופן משמעותי, או האם Windows 10 פשוט לא מנהלת בצורה יעילה מעבדים מרובי ליבות.
אכן הווינדוס הוא הבעיה, אז מה יהיה בשנה הבאה עם TR3 כניראה?
AMD עם הGLUED TOGETHER הוכיה שיכולה להביא מיספר ליבות מטורף במחיר עממי יחסית וכעת אם באמת שנה הבאה ניראה מעבדי 48/64 ליבות אז התועלת תיעלם ביגלל הוינדוס.
microsoft תעשה אופיטמזציה, ככה גם היה עם כפולי\מרובעי ליבה ולמי שזוכר גם עם xp 64bit.
אולי בלינוקס הביצועים עדיין יהיו עדיפים וזה כבר בגלל הארכיטיקטוריה והאופי של המערכת הפעלה.
חדשות טובות, מחירי הדור הקודם יורדים.
299/399/799 ל1900X/1920X/1950X!
AMD Ryzen Threadripper 2990WX performance can see up-to 2X Boost with CorePrio tool
https://www.guru3d.com/news-story/amd-ryzen-threadripper-2990wx-performance-can-see-up-to-2x-boost-with-coreprio-tool.html
מדהים מה בחור אחד הצליח כמעט לבד למצוא.
היית מצפה שהמהנדסים של מיקרוסופט ו/או AMD ימצאו את זה כבר מזמן.
אכן, רק תדמין את החיסכון בזמן רינדור שהופך לחצי רק ביזכות סימון V אחד בתוכנה קטנה.