ביום חמישי האחרון נערכה מסיבת העיתונאים השנתית של חברת Dell – האירוע כלל השקות והכרזות רבות והציג שינוי בגישת החברה, הכולל השקת מוצרים חדשים. באירוע נכחו רענן ביבר, מנכ"ל Dell ישראל, שלומי קוארטלר, מנהל השיווק של Dell ישראל וכן מגוון אנשים מהסגל הבכיר של נציגות החברה בארצנו.
בחלקה העיקרי של מסיבת העיתונאים, הציג ביבר מצגת העוסקת ומפרטת על פעילויות החברה במשך השנים ונתוני המכירות שלה בארץ ובחו"ל. כצפוי, הנתח העיקרי ממכירות החברה בארץ נובע מהמגזר העסקי, נתח המגיע לכ-85 אחוזים, מה שמשאיר פלח מזערי של כ-15 אחוזים לשוק הביתי. אך כל זאת עומד להשתנות בקרוב, בעקבות המהפכה אותה עברה החברה בתחילת השנה, עם התפטרותו של מנכ"ל חברת Dell העולמית, קווין רולינס, אשר התמקד בשוק המקצועי ופסח על ייעול השירות ופנייה למגזרים אחרים. את מקומו של רולינס תפס מייסד החברה מייקל דל, אשר הקיים את החברה בעודו סטודנט ובהשקעה זעומה של כ-1,000 דולר בלבד. תוכניותיו של מייקל דל כבר מיושמות בשטח ומניבות רווחים מכובדים לחברה, לרבות הרחבת אחיזתה בפלחי השוק השונים.
"יצרנית המחשבים Dell הגדילה עד כה את מכירותיה בישראל בכל המגזרים ברבעון הראשון והשני השנה, ואף כבשה את המקום השני במכירות מחשבים אישיים בישראל" , ציין ביבר.
לטענת ביבר, הייחוד של דל נובע משיטת ה"ייצור לפי הזמנה", שיטה המכונה Build to Order או בקיצור BTO – כאשר הלקוח בוחר להזמין את אחד ממוצרי החברה, באפשרותו לשנות ולהתאים את שלל הרכיבים לפי צרכיו וטעמו האישי . מודל יעיל זה מאפשר לחברה להגיע למקסימום יעילות, שכן מרגע הזמנת המוצר עד רגע שליחתו אל המפיצים המורשים עוברים כ-3 ימים בלבד. הדבר חוסך לחברה את הצורך שבהחזקת מלאי של מחשבים או רכיבים, שכן ברגע ביצוע ההזמנה עם הרכיבים הספציפיים נעשית גם הזמנה של הרכיבים הנ"ל מאחד מספקי החומרה והתוכנה השונים עמם דל עובדת. לאחר מכן, המחשב יוצא ישירות מפס הייצור של החברה אל המשאיות המובילות אותו אל המפיץ ובסופו של דבר אל הלקוח. מוצרי החברה המיועדים לשוק הישראלי נשלחים ממפעל החברה באירלנד כאשר הם מגיעים מותאמים לחלוטין לתקנים הישראליים, החל מלוח המקשים וכלה בספק הכח, כך שאין שום צורך בהתאמות או התקנות כלשהן אצל המפיץ המקומי.
סדרת ה-Vostro החדשה של דל |
במסיבת העיתונאים חשפה דל את אסטרטגיית המוצרים החדשה שלה, המתבססת על העברת המיקוד מהמוצר עצמו אל הלקוח. במסגרת שינוי זה, שמה החברה דגש על מגזרי השוק השונים וקבוצות הצרכנים השונות והחדשות, כאשר דל מתאימה לכל קבוצה ומגזר שורה שלמה של מוצרים, המותאמים לדרישותיהם הספציפיות.
לטענת רענן ביבר, "בשנת 2007 בלבד השיקה דל למעלה מ-20 דגמים חדשים של מחשבים ניידים, שולחניים ואחרים, זאת במטרה לענות על צרכיהם המגוונים של הקהלים במגזרים השונים אליהם פונה החברה".
על מנת לכסות את פלחי השוק השונים השיקה דל מספר מוצרים חדשים, אשר יאפשרו מתן מענה לדרישת הלקוחות השונים, וכמובן בחדירה לשווקים חדשים ומגוונים.
הצעד המשמעותי ביותר במגמת השינוי של החברה הוא השקת משפחת מוצרי ה-Vostro (פירוש המילה בלטינית הוא "שלכם") – תחת מותג זה תשווק דל מגוון רחב של מחשבים נייחים וניידים, המיועדים ספציפית לעסקים קטנים ובינוניים (SMB). סדרה זו כוללת כלי ניהול בסיסיים נוחים לתפעול, כאשר החברה יוצאת מנקודת הנחה שעסקים אלו מתקינים את שלל התוכנות שלהם עצמאית ואינם זקוקים למערכות יקרות ומתוחכמות, אלא למערכת אמינה וקלה לשימוש.
מחשבי ה-XPS הנייחים מגיעים לישראל |
מחשבי ה-Vostro הנייחים יהיו מבוססים על ערכת השבבים G33 ומעבדים כפולי ליבה בלבד מסדרת Core 2 Duo של אינטל, כאשר הדגם הבסיסי יכיל מעבד מדגם E6700, תמיכה בעד 4 ג'יגהבייט של זיכרון מסוג DDR2, אפשרות למערך RAID ומערכת הפעלה Windows XP או Vista, בהתאם להעדפות הלקוח. כמו כן קיימת אפשרות לשילוב כרטיס מסך חיצוני של NVIDIA, מדגמי ה- GeForce 8600GT/GTS או כרטיס Radeon X1300 Pro מבית AMD-ATI. כל מחשבי ה-Vostro יגיעו במארזים בצבע שחור בלבד, כאשר בארץ תשווק החברה רק את דגמי ה-Vostro 200, המגיעים עם מסך 19" בפורמט רחב.
סדרת ה-Vostro כוללת גם מחשבים ניידים, כאשר אלה יגיעו גם הם בשלל דגמים וגדלים, עם מעבדים מבית שתי היצרניות אינטל ו-AMD, ערכות שבבים וכרטיסי מסך מבית החברות AMD-ATI ו-NVIDIA ומסכים בגדלים הנעים בין 14.1 אינץ' ועד ל-17 אינץ'. גם הפעם, שלל הדגמים יגיעו בעיצוב סטנדרטי ובצבע שחור בלבד.
XPS M1330 |
בשוק הביתי, אותו סימנה דל כמטרה חשובה, הכריזה החברה על גימיק נחמד במסגרתו היא תציע מחשבים ניידים בעיצובים חדשים ובצבעים לפי בחירה. המחשבים הניידים מסדרת ה-Inspiron המיועדת למשתמש הביתי וסדרת ה-XPS המתאימה לגיימרים וחובבי הביצועים מוצעים כעת במגוון של כ-8 צבעים שונים, כאשר כל צבע קיבל שיוך שונה כגון: כחול – חצות או חום – אספרסו. לטענת החברה, הצבע הנמכר ביותר נכון להיום הוא האדום – אודם.
חידוש נוסף שמציגה החברה במסגרת סדרת מחשבי ה-XPS הניידים, הוא המחשב הנייד הדק בעולם – דגם ה-XPS M1330 הינו בעל מסך רחב בגודל 13.3 אינץ', משקל התחלתי של כ-1.8 ק"ג ועובי של כ-2.2 ס"מ (כ-0.9 אינץ'). בין שלל החידושים מציע ה-M1330 כונן אופטי מובנה ויציאת HDMI, התומכת בהצגת סרטים ותכני וידיאו בהבחנה גבוהה. כמו כן, הדגם החדש מעוצב בצורה עגולה ו"זורמת" ומיוצר מסגסוגת מגנזיום התורמת למשקלו הזעום, כאשר מלבד הצבעים הסטנדרטיים (שחור/לבן) הוא מגיע גם בצבע אדום.
מחשבי ה-Inspiron – מהיום גם בצבע |
מלבד תוספות נחמדות אלו לליין המחשבים הניידים של דל, גם סדרת הנייחים קיבלה צבע ייחודי נוסף משלה – מהיום יוכלו הלקוחות לבחור גם מארזים בצבע כסוף, בנוסף למארזים השחורים אשר היו זמינים עד כה. כמו כן, החליטה דל לשווק לראשונה בארץ את המחשבים הנייחים מסדרת ה-XPS, המציעים מערכת חזקה במיוחד המיועדת לגיימרים, כאשר בארץ ישווקו המחשבים בשתי גרסאות – אחת עם קירור אוויר והשניה עם קירור מים – במחיר התחלתי של כ-1,700 דולר.
בתחום המחשבים השולחניים המיועדים לעסקים גדולים הציגה דל את דגם ה-755 מסדרת ה-Optiplex, המציע תמיכה בתקן Energy Star 4.0 המחייב יעילות וצריכת חשמל אופטימלית. בדומה לכל סדרת ה-Optiplex, גם דגם ה-755 מגיע עם שלל רכיבים הנתונים לבחירת המשתמש ומסכים בגדלים שונים, החל מ-17 אינץ' וכלה ב-24 אינץ'.
תחום חדש אליו נכנסה החברה לאחרונה הוא מחשביים ניידים קשיחים, המיועדים לשימוש בעיקר במערכות בטחוניות. במסיבת העיתונאים הוצג מחשב מסוג זה מדגם Latitude ATG – זהו למעשה מחשב סטנדרטי מסדרת ה-Latitude, אשר עבר סדרה של שיפורים ושפצורים שונים.
מחשב ה-Latitude ATG מצופה ברובו המוחלט בגומי קשיח המגן עליו מפני נפילות ובשכבה המונעת שריטות. הכונן הקשיח הנמצא במחשב זה הינו בגודל 1.8 אינץ' אך נמצא במארז גדול יותר (2.5 אינץ') הממולא כולו בג'ל, למזעור הנזק אשר עלול להגרם בעקבות חבטות או פגיעות כלשהן. גם המסך עבר סדרה של שיפורים, ביניהם העלאת רמת הבהירות לכ- 300 nits, וציפוי המונע השתקפות.
בין החידושים המשמעותיים במחשב זה ניתן למצוא את הכונן הקשיח, אשר מעבר להגנה הפיזית מפני פגיעה והאפשרות לבחירה בכונן קשיח מסוג Solid State , מציע יכולת הצפנת המידע, כך שניתן יהיה לגשת אליו רק מתוך המחשב הספציפי – כל נסיון להעביר את הכונן הקשיח למערכת מחשב אחרת ימנע כל נסיון גישה למידע הנמצא עליו.
במסיבת העיתונאים ניסתה דל להמחיש את המאמצים הרבים שהיא משקיעה בשינוי המגמה ופניה לקהל לקוחות מגוון יותר, אשר כתוצאה מהם מצפה החברה לעליה משמעותית בנתח השוק שלה בקרב הלקוחות הביתיים – תחום בו היא מרכזת את מירב משאביה. לטענת אנשי החברה, השילוב של השקת סדרות ודגמים חדשים יחד עם שיטת ה"ייצור לפי הזמנה", הם שאמורים לספק לדל יתרון על פני המתחרות שלה ולהעלות את קרנה בקרב הלקוחות הפרטיים. מדובר כמובן בצעדים חשובים מצד דל, אך נסיון העבר מלמד שהחברות האחרות לא יאחרו לנסות ולצמצם את הפער. האם הן יצליחו? זו כבר שאלה אחרת.