מאז השקתה של קונסולת ה-Xbox 360 בנובמבר 2005, נפוצו ידיעות רבות על לקוחות שסבלו ממגוון תקלות חומרה. המפורסמת שבהן זכתה לכינוי "טבעת המוות האדומה", על שם שלוש האורות האדומים שנדלקים מסביב לכפתור ההפעלה של הקונסולה, ומעידים על כך שהיא התפגרה סופית ואין שום דרך להשיב אותה לחיים ללא ניתוח מדוקדק במעבדת תיקונים של מיקרוסופט.
ההערכות מדברות על כך שכשליש מהקונסולות סובלות מכשלים שונים, וחלק לא מבוטל בכלל סובל מ"טבעת המוות האדומה", לעיתים אפילו מספר פעמים. מיקרוסופט סרבה בהתחלה להודות בכך שישנה בעיה גורפת במוצר, אך עם הזמן התרככה והכריזה שהיא מאריכה את האחריות מ-90 יום לשנה, כדי שאלו שסובלים מתקלות שונות יוכלו להגיש את הקונסולה שלהם לתיקון מבלי שיאלצו לשלם על כך.
באופן מפתיע, מיקרוסופט הכריזה אתמול שהיא רואה את הבעיה כחמורה עוד יותר, התנצלה בפני כל הלקוחות, והאריכה את האחריות לשלוש שנים שלמות – ועוד רטרואקטיבית. זה אומר שגם אם רכשתם את הקונסולה לפני שנה וחצי, תזכו לאחריות לעוד שנה וחצי. השינוי תקף בכל רחבי העולם (במקומות בהם הקונסולה משווקת באופן רשמי, כמובן), ומיקרוסופט אפילו תשלם את הוצאות המשלוח למעבדת התיקונים.
עולה למיקרוסופט הרבה כסף |
אם זה נשמע לכם כמו סיפור יקר, אתם צודקים. סוף יוני הוא גם סוף שנת הכספים של מיקרוסופט, ובעקבות ההכרזה היא גם הציגה שינוי משמעותי למדי בדו"ח לסוף השנה, שכולל כעת הוצאה של כמיליארד דולרים לכיסוי כל העלויות המשתמעות מההכרזה. פיטר מור, סמנכ"ל חטיבת הבידור של מיקרוסופט, בעיקר התנצל בפני הלקוחות בראיונות השונים שהעניק לעיתונות אך לא נתן הסבר נוסף למהלך יוצא הדופן. מור גם פרסם מכתב פתוח לקהילת ה-Xbox, באתר הרשמי של Xbox. אולם אין שם הרבה חדש.
במקביל דיווחה מיקרוסופט שלא עמדה ביעדי המכירות לשנת הכספים שהסתיימה. עד כה מובילה מיקרוסופט על סוני, אך עם זאת מכרה החברה רק 11.6 מיליון קונסולות, נכון לסוף יוני, לעומת יעד מכירות של 12 מיליון קונסולות, כך מסר סמנכ"ל הכספים של החברה, כריס לידל, במהלך שיחת ועידה עם אנליסטים.