לא שמישהו חשב אחרת, אבל Modern Warfare 3 ממשיך את המסורת ומציג את ההשקה הגדולה והרווחית ביותר בהיסטוריה של עולם הבידור כולו
משחקי וידאו מגה פופולריים כמו סדרת Call of Duty וסדרת Grand Theft Auto מזכירים לנו בכל פעם מחדש עד כמה פופולרי נהיה המדיום הזה – תורות ארוכים משתרכים מחוץ לחנויות שעות לפני הפתיחה, כשאלפי מעריצים משולהבים משתוקקים לשלם כ-60 דולר (ולעיתים קרובות אף יותר) בכדי להיות הראשונים לשחק בכותר החדש.
Call of Duty 4: Modern Warfare שהושק ב-2007 הצליח להקפיץ את הסדרה מעידן מלחמת העולם השניה אל העידן המודרני בהצלחה רבה, והפך אותה מ"סתם" סדרת משחקים פופולרית למותג הגדול ביותר בתעשיית הבידור כולה, תואר אותו היא דואגת להצדיק מחדש בכל חודש נובמבר.
החל משנת 2006 החלה אקטיוויז'ן (מפיצת המשחק) "מסורת" של השקות משחקי Call of Duty בחודש נובמבר והנה אנחנו כאן, חמש שנים אחרי – Call of Duty Modern Warfare 3 מושק למחשב האישי ולקונסולות ה-PlayStation 3, Xbox 360 ו-Wii, ומנתץ כל שיא מכירות ופופולריות אפשרי עם כ-6.5 מיליון עותקים שנמכרו ביום ההשקה, בארה"ב ובבריטניה בלבד.
מלחמה וירטואלית מעולם לא הייתה משתלמת כל כך |
כל אותם מיליוני עותקים שנמכרו בתוך כ-24 שעות בלבד מגיעים לשווי של יותר מ-400 מיליון דולר, והופכים את השקתו של Modern Warfare 3 להשקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של עולם הבידור כולו שמדיחה מן המקום הראשון את המשחק הקודם בסדרה, Call of Duty Black Ops, שהכניס כ-360 מיליון דולר ביום הראשון.
לשם השוואה, סרט הקולנוע (מדיום שנחשב עד לא מזמן לפופולרי ולמכניס ביותר בסביבה) שזכה להכנסות יום ההשקה הגבוהות ביותר הוא הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר", והוא נמצא הרחק מאחורי Modern Warfare 3 עם הכנסות של כ-250 מיליון דולר "בלבד".
Modern Warfare 3 אמור להיות הכותר המסכם של טרילוגיית ה-Modern Warfare שמהווה חלק מסדרת Call of Duty. בחודשים שקדמו להשקת המשחק נשמעה ביקורת רבה כלפיו שטענה כי מדובר בעוד גירסת "העתק הדבק" של המשחקים הקודמים בסדרה שנועדה אך ורק בכדי "לחלוב" את אינספור מעריציה.
אנחנו לא ניכנס לתוך תוכו של הוויכוח העיקש בין חובבי הסדרה ושונאיה, אך ההצלחה האדירה של Modern Warfare 3 לא משאירה שום מקום לספק – בנובמבר 2012 נראה כותר Call of Duty חדש שינסה להתעלות על קודמו, בפעם המי-יודע-כמה.