אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אז כמה שווה סרטון באיכות HD? באתר שיתוף קטעי הוידאו הפופולרי בעולם מסכמים את השנה ששברה את כל השיאים (כן, אנחנו מתכוונים לגאנגנם סטייל)
בשנה האחרונה הצליחו ב-YouTube להפוך את עצמם למעין מונופול בעולם הקליפים והסרטונים, כאשר נראה כי בתקופה הקרובה רמת הפופולריות של רשת שיתוף הסרטונים אפילו תמשיך לגאות.השנה, החליטו באתר להשיק ערוץ מיוחד שיסכם את כל הסרטונים הפופולריים של אותה מדינה – כאשר אצלנו (מלבד הקליפ הקוריאני שמככב במקום הראשון), ניתן למצוא את אייל גולן, שלומי שבת ואת הפארודיות הישראליות המוצלחות ל-"Call Me Maybe" ו"גמבה סטייל".
בגוגל מדווחים כי השנה כמויות הצפיה בסרטונים דרך אתר YouTube זינקו משמעותית, זאת עקב אפשרויות השיתוף לרשתות החברתיות בהן משתמשים גולשים רבים. כמו כן, מעלים הדיווחים כי בכל חודש השנה צרכו הגולשים בממוצע 4 מליארד שעות צפיה – כאשר המדד המשמעותי ביותר לזינוק בכמויות הצפיה הוא הקליפ Gangnam Style, אשר כבר עומד לחצות את רף מליארד הצפיות (בעוד הקליפ הפופולרי בשנה שעברה היה 'Friday' של רבקה בלאק, שאשתקד גרף פחות מ-200 מליון צפיות).הפארודיות הישראליות שקשה לשכוח…
"אין ספק שקליפ הפופ הקוריאני כבש את העולם בסערה" אומרים בגוגל ומוסיפים כי "כמות הסרטונים שהביא איתו הקליפ – חיקויים, פארודיות ובדיחות, היא בלתי נתפסת". בנוסף לכך, טוענים בחברה כי הבחירות שהתקיימו לאחרונה בארה"ב גם הן תרמו לתסיסת האתר השנה, עקב כך שחלק נכבד מהמתמודדים המרכזיים ביססו את הקמפיינים שלהם בסרטונים ב-YouTube.
המתיחה האכזרית שכבשה את הרשת
הלהיטים שישארו איתנו עוד שנים רבות
אין ספק כי הפופולריות של רשת שיתוף הסרטונים העולמית נמצאת במגמת עליה, כשסביר להניח שאחת הסיבות לכך (לשמחתה ולצערה של גוגל) היא הפיכתה למקור חדש לפיראטיות. בסופו של דבר, זהו אתר שמוצף בתכנים שחלקם מועילים וחלקם קצת פחות – אך מה שבטוח הוא, שמדובר באתר שהגדיר מחדש את חווית צריכת התוכן בעידן האינטרנט הנוכחי.
אז מה היה הסרטון האהוב עליכם השנה? שתפו אותנו בתגובות!