יכולת ה-Status החדשה שנוספה לאפליקציית המסרים המיידיים וזכתה להרבה ביקורת בשל היותה העתק חסר מקוריות – הפכה להיות פופולרית יותר מסנאפצ'ט
זה לא תמיד נראה ככה מעל פני השטח, אך התחרות בעולם הרשתות החברתיות היא אדירה וחסרת רחמים – רעיונות חדשים לא מפסיקים לטפטף אל השוק ו"נחטפים" במהירות הבזק משירות אחד לאחרים, הכל בנסיון להבטיח שהקליק הבא שלכם במחשב או במכשיר החכם יהיה אצלן ובמסגרתן.
לפני כחודשיים קיבלנו המחשה אחת טובה מאוד למציאות הזו, כשפלטפורמת ה-WhatsApp הצטרפה אל אחיותיה אינסטגרם ופייסבוק והשיקה את שירות ה-Status החדש שלה, אשר היה זהה כמעט לחלוטין ל-Snapchat Stories שנוצרו אי שם בשנת 2013 – ופשוט איפשר למשתמשים לצלם תמונות, לעבד אותן ולהציג בתור סטטוס דינמי למשך כ-24 שעות, לפני שהוא נעלם ונדרש להחליפו באחד חדש.
היכולת החדשה עצבנה חלק לא קטן ממשתמשי שירות המסרים המיידיים משום שהחליפה למעשה את הסטטוסים הטקסטואליים הקבועים והפשוטים שהיו מוכרים היטב עד לאותו זמן, וזה הביא לשינוי קטן בגישה אשר הציב את ה-Status בתור תוספת נפרדת ביישום, ולא כתחליף ליכולת קיימת אחרת – מה שהשאיר חלק מהצרכנים "רק" עם טעם מר על כך שמדובר למעשה בחיקוי מינימלי למאפיין שכבר מסתובב לו ברשת במשך שלוש וחצי שנים.
עם זאת ולמרות הכל, נראה ש-WhatsApp Status הוא עוד סיפור הצלחה גדול עבור חברת האם פייסבוק – משום שלפי דיווח עדכני השירות נהנה כבר עתה ממעל ל-175 מיליון משתמשים יומיים פעילים, וזה מספיק למעשה על מנת להאפיל על כל בסיס המשתמשים של סנאפצ'ט כולה, אשר מונה כ-165 מיליון משתמשים ברחבי העולם, כך שבדומה למאפיין ה-Instagram Stories (שגם הוא קיבל השראה רבה מסנאפצ'ט) מדובר כאן למעשה על חיקוי שהפך לפופולרי יותר ממקור ההשראה, בזריזות שיא שכנראה ממש לא מקבלת נקודות זכות אצל אלו שמצדדים ומעדיפים את המקור.
WhatsApp ממשיכה להוכיח את עצמה בתור הפלטפורמה החברתית השנייה בגדולה ובפופולריות שלה אחרי פייסבוק עצמה, ואנחנו לא נופתע אם בעתיד הקרוב נראה עוד ועוד מאפיינים כדוגמת ה-Status שיתווספו אליה, במטרה להעניק לה כלים להרוויח מעורבות אישית גדולה יותר מצד 1.2 מיליארד המשתמשים שלה, ולהפוך אותה לדומה יותר לרשתות חברתיות פופולריות אחרות. נקווה שזה לא יבוא על חשבון היכולת הבסיסית והחשובה ביותר שלה לספק לנו מרכז נוח ומוכר לביצוע שיחות טקסטואליות (או קוליות וויזואליות) עם כל האנשים שאותם אנחנו מכירים.
WhatsApp was bought by Facebook in 2014
אני היחיד כאן שלא אכפת לו ולא מעניין אותו הבולשיט הזה?
כאילו יש לי מעל 200 אנשי קשר בווצאפ ולא ראיתי עדיין מישהו אחד שמשתמש בזה.
כעעע תכלס מה מעניין כל החרא הזה
ההבדל הוא שSNAPCHAT יותר פופלרי בארה"ב מאשר FACEBOOK עצמו.
אם כולל את כל העולם אז פייסבוק וWHATSAPP יותר פופלרים. אבל בארה"ב הם כנראה חכמים מספיק בשביל להבין שפייסבוק זה תאגיד הרשע.
בישראל פחות פופולרית בחוויה שלי 🙂
כן כי עיקר המשתמשים של SNAPCHAT הם בארה"ב.