מפעילת הסלולר הוירטואלית החדשה שרכשה את Five מטילה פצצה: שיחות, הודעות וגלישה ללא הגבלות ב-120 ש"ח לחודש, אך האם יתכן שזה טוב מדי מכדי להיות אמיתי?
בחודש שעבר הרעידה הוט את עולם האינטרנט כשקיבלה אישור להפעיל חברת בת לשירותי אינטרנט והחלה להציע חיבור במהירויות של עד ל-100 מגה ביט לשניה במחיר מצחיק של 20 ש"ח, וכעת נראה שיש מי ששואפת ליצור אפקט דומה בשוק התקשורת הסלולרית – הכירו נא את חברת Hallo, המפעילה הוירטואלית החדשה שרוצה להכניס את תוכניות ה"דבר כפי יכולתך" לאופנה.
לפני כמה חודשים הכרנו לכם את Five, מפעילה וירטואלית חדשה בשוק הסלולר שעתידה הייתה להתחיל לפעול במהלך החודשים הראשונים של שנת 2012.
מאז עברו הרבה מים בנהר, ואותה Five (שהוקמה במקור על ידי חברת איתוראן תחת השם סלראן, אך מאוחר יותר נמכרה ליזם יחיאל בן שושן) נרכשה בידי ספקית השיחות הבינלאומיות Hallo (שבבעלות היל"ת – החברה הישראלית לתקשורת) תמורת סכום של כעשרה מיליון ש"ח.
מלחמת המחירים בעולם הסלולר עומדת לעלות מדרגה? |
עתה, כאמור, נחשפת התוכנית השאפתנית עד מאוד של Hallo המתחדשת – המפעילה הוירטואלית הודיעה היום כי בכוונה להציע לצרכנים חבילה שכוללת שיחות סלולר ומסרונים ללא הגבלת כמות תמורת סכום של 100 שקלים לחודש בלבד, זאת בתוספת לחבילת גלישה סלולרית ללא הגבלה במחיר של 20 שקלים בחודש, שמסתכמות יחד לחבילת שירותים מלאה ב-120 שקלים לחודש בלבד, מחיר תמורתו ניתן לקבל בחברות הסלולר השונות כיום לרוב "רק" כמה מאות דקות שיחה ומסרונים וחבילת גלישה בנפח גיגה בייט או שניים.
שירותי הסלולר של Hallo עתידים להיות מושקים בשבועות הקרובים תחת הקידומת 015, כשבחברה טוענים כי בידיהם הסכם אירוח על גבי הרשת של חברת פלאפון. כרטיס SIM של Five יעלה 116 ש"ח בתשלום חד פעמי, ובחברה מתכננים לשלב גם שירות סלולרי מוזל (יחסית) בחו"ל – דקת שיחה מכל יעד בעולם לישראל תעלה שקל וחצי, מסרון יעלה חצי שקל ומחירו של מגה ביט של גלישה יעמוד על 8 ש"ח.
בעתיד, תציע החברה גם כרטיס SIM לגלישה סלולרית עבור מחשבים ושירותי תשלום מראש (pre-paid) "במחירים שנמוכים ממחירי השוק כיום".
באופן טבעי, הכרזתה של Hallo יצרה תרעומת של ממש ברחבי הרשת בתוך שעות ספורות, שהביאה את אנשיה החברה לנסות ולהבהיר את התנאים שמאחורי המסלול הבלתי מוגבל.
בחברה סיפרו כי מפאת האופי החופשי של חבילת הגלישה הסלולרית, מכשיריהם של הלקוחות לא יוכלו לשמש כנקודות גישה (hotspot) עבור מכשירים אחרים. בנוסף, לקוחות לא יוכלו לרכוש חבילת גלישה סלולרית בלבד – רכישתה תהיה מותנית ברכישת חבילת השיחות והמסרונים הבלתי מוגבלת.
באופן דומה, בכדי למנוע מצבים של ניצול לרעה בחבילת השיחות והמסרונים הבלתי מוגבלת, ב-Hallo הסבירו כי יעקבו אחר דפוסי השימוש של הצרכנים בנסיון לבודד מקרים חשודים. "במונח 'ללא הגבלה' הכוונה היא לפי 2 מהיקף השימוש של משתמש רגיל" ניסו להבהיר בחברה, ורק הוסיפו לבלבול סביב הנושא.
בשורה התחתונה, נראה כי ב-Hallo לא מתכוננים להטיל מגבלות כלשהן על לקוחות סטנדרטיים, אלא רק להגן על עצמם מפני מי שינסו למצוא את הפרצה בתוכניות האטרקטיביות באופן שיסב לחברה נזק.
מנכ"ל Hallo, רוני לשצ'ינסקי | בקרוב אצלנו..? |
מפנה מסקרן בסיפור הגיע בשעות אחר הצהריים, כשבפרטנר וגם בפלאפון טענו כי אין ל-Hallo ולחברת האם היל"ת שום הסכם עימם. נסביר כי בגילגולה הקודם של המפעילה הוירטואלית כ-Five תחת בעלותו של בן שושן, היו בידיה לכאורה הסכמי אירוח הן עם חברת פלאפון והן עם חברת פרטנר, מה שאמור היה לספק ללקוחות כיסוי טוב יותר ואפשרות לעשות שימוש בשלל מכשירים סלולריים (הרשת של חברת פלאפון תומכת במכשירי דור שלישי בלבד, בעוד שהרשת של פרטנר תומכת גם במכשירים מהדורות הקודמים).
כעת מבהירים בפלאפון ובפרטנר כי תוקפם של הסכמים אלו פג עקב אי עמידתה של סלראן/איתוראן בתנאיהם, ולחברות אין שום הסכם אירוח עם Hallo והיל"ת.
ב-Hallo מיהרו להגיב באופן רשמי לדברים וסיפרו כי ההסכם בין בעליה הקודמים של המפעילה הוירטואלית לחברת פלאפון הינו תקף ומחייב ולא ניתן לביטול חד צדדי, בעוד שבין החברה לחברת פרטנר אכן אין הסכם מוגמר, אלא הסכמות מסחריות כלליות.
"בסופו של יום היל"ת, כמו כל מפעיל וירטואלי אחר, תוכל לספק את שירותיה בלי תלות ברצון החברות המארחות ולחולל את השינוי הנדרש בשוק התקשורת הסלולרית, לטובת הצרכנים" סיכמו המגיבים מטעם Hallo את דבריהם.
אין ספק כי המיזם של Hallo עשוי לקרוץ מאוד לפלח נכבד של משתמשי הסלולר "הכבדים", אך עושה רושם כי במפעילה יצטרכו לטפל במספר בעיות טכניות לפני שיוכלו להכריז באמת ובתמים על מהפכה (נוספת) בעולם התקשורת הניידת. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בסקרנות רבה.