אתר שיתוף סרטוני הוידאו שהוקם בשנת 2005 עבר לאחרונה מתיחת פנים משמעותית. בין השיפורים: עמוד ראשי מלוטש ומאורגן לפי קטגוריות, דגש על רשתות חברתיות – ובעיקר, יותר מקום לפרסומות
מאז שהפכה גוגל את Youtube לחלק ממנה אי שם בשנת 2006, רבים תהו אילו שינויים יחולו באתר – כאשר מלבד השקת שירות צפיה בתכנים בתשלום וכמה שינויים מינוריים בעמוד הבית, לא הוצג שום חידוש משמעותי מרעיש כלשהו במהלך השנים. לאחרונה, הבינו בגוגל שכדאי לרענן מעט את העיצוב המיושן והלא-אקטואלי בעליל שמציג האתר, ומי שנוהג לגלוש ל-Youtube לעיתים תכופות ודאי כבר הבחין בכך.
כחלק מהעיצוב החדש, הוחלף צבע הרקע הלבן המיתולוגי של האתר בצבע אפור, וכמו כן אורגן העמוד הראשי והוא כעת כולל שלוש עמודות מאונכות במקום אינספור השורות המאוזנות שכלל העמוד הראשי המיושן. העמודה השימושית ביותר היא הימנית: אשר באמצעותה ניתן כעת לצפות בערוצים המועדפים, לסנן סרטונים על פי קטגוריות, להירשם לערוצים חדשים ואף לשתף סרטונים באמצעות הרשת החברתית פייסבוק.
YouTube – הדור הבא |
הדיווחים מעלים כי מטרת העיצוב החדש היא לאפשר למשתמשים אשר בבעלותם מסכים גדולים בעלי רזולוציה גבוהה להתממשק טוב יותר עם האתר, שכן הוא כעת מוצג בצורה ידידותית יותר. בבלוג הרשמי של Youtube פורסם כי שודרגה גם מערכת יצירת הערוצים, כך שכל משתמש אשר מעוניין להעלות סרטונים יוכל לעצב את הערוץ שלו לפי צרכיו – בין אם הוא בעל ערוץ פופולרי מאוד ובין אם הוא מעלה סרטון רק פעם בתקופה.
העיצוב החדש של Youtube עשוי בהחלט להתפס על ידי רבים כשטותי ומיותר, אך יש לציין כי לאחרונה השקיע האתר כספים רבים בפיתוח ערוצים עבור מעל ל-100 מפורסמים, יזמים וחברות בידור (כגון WWE) כך ששינוי במראה האתר הוא דיי מחייב.