הכתבה המקורית: מי אמר ששעונים אנלוגיים "טיפשים" כבר אינם באופנה? כנראה שהכל תלוי בעיצוב
התרגלנו לדבר בעיקר על שעונים חכמים למיניהם בתקופה האחרונה, אך זה לא אומר ששעונים אנלוגיים רגילים ומסורתיים לא יכולים להפוך לסיפור הצלחה גדול בעידן המודרני – כפי שמוכיחה כעת יצרנית מסן פרנסיסקו בשם Xeric אשר מתקרבת אל רף 5 מיליון הדולר בקמפיין מימון ההמונים שלה.
חברה השעונים יצרה קו של מוצרים מרהיבים בהשראת משימות חלל מפורסמות של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א ובהשראת גילויים בחלל העמוק שתועדו תודות לה, ואף קיבלה את ברכתה לעשות שימוש בלוגו הרשמי – כך שהתוצאה היא שעון מכאני בשם Trappist-1 אשר זכה ליותר מ-16,000 הזדמנות במהלך החודש האחרון בפלטפורמת ה-Kickstarter.
השעונים מוצעים בגרסה המבוססת על גביש הקוורץ הטוב והמוכר (עם סוללות) בכדי לפעול ובגרסה בעלת מנגנון טעינה אינרציאלי מתקדם יותר שאינו זקוק לסוללות – במחירים התחלתיים של 190 דולר ו-300 דולר בהתאמה, כולל משלוח חינמי באספקה שמתוכננת להתחיל בחודש דצמבר 2019.
השעונים מעוצבים עם עיטורים שנועדו לדמות מערכת כוכבים אמיתית, כולל כוכבי לכת מיניאטוריים שנעים ביחד עם מחוגי השעות, הדקות והשניות ועם אלמנט שנועד לדמות את הנוף הנצפה מבעד לחלון המעוגל המפורסם בתחנת החלל הבינלאומית – זאת בתוספת לרצועות עור שנוצרו בידי אותה חברה אשר יצרה כפפות עבור אסטרונאוטים של נאס"א בעבר.
הגרסאות היוקרתיות יותר של השעון כוללות אפילו צינוריות גז עם כמות זערורית של חומר רדיואקטיבי שמאפשר להן להפיץ אור באופן קבוע למשך עשרות שנים ולהאיר את מחוגי השעות והדקות גם בחשכה מוחלטת – וגרסאות מוגבלות ויקרות עוד יותר של השעון כללו אפילו אלמנטים בתוך המחוגים אשר נוצרו ממטאוריטים אמיתיים, אם כי אלו נחטפו כבר ואינן זמינות עוד לרכישה.
חלק מן המאפיינים הללו הם אולי גימיק שיווקי ולא מעבר, אך נראה שהקהל הצביע ברגליים – עם יותר מ-4.8 מיליון דולר שנאספו עד כה ועוד מעט פחות משתי יממות שנותרו עד לסיום גיוס הכספים מדובר באחד מהמיזמים החברתיים הגדולים ביותר בשנים האחרונות. כעת נותר לנו רק לתהות מה הסיכויים שנראה גם שעונים דיגיטליים מקוונים וחכמים עם עיצוב נאה שכזה בעתיד – מה דעתכם? מוזמנים לדבר על זה בתגובות.
לחצו כאן למעבר אל עמוד הפרוייקט ב-Kickstarter
עדכון: מיזם הגיוס הגיע כבר לרמה של 5.2 מיליון דולר (!) עם שבע שעות שעוד נותרו להשקעה – אז אם עדיין לא השתכנעתם כעת יש לכם הזדמנות אחרונה בהחלט לשנות את דעתכם.