הודעות שנשלחו לבעלי חשבונות מוכרים בענקית הקמעונאות חושפים את השלב הראשון במהלך הכניסה לשוק המקומי – בינתיים ללא שירותי אחסון ושילוח ייעודיים
מזה מספר חודשים אנו שומעים דיווחים על מהלכים ובחינות שמבצעת חברת אמאזון בישראל לקראת כניסה מיועדת לתחרות ישירה על ליבו של הצרכן המקומי – החל מגיוס עובדים לביצוע תרגומים לשפה העברית וכלה בבחינת מיקומים אפשריים להקמת מרכז לוגיסטי מקומי וההשלכות הכלכליות שייגזרו ממהלך שכזה. עכשיו נראה שאנחנו מתקדמים צעד קטן נוסף בדרך להתפתחות המסקרנת הזו – עם תוכנית של אמאזון לספק למוכרים מקומיים פלטפורמת שיווק מקוונת.
אמאזון עובדת בשלוש שיטות עיקריות במסגרת החנויות המקוונות שלה בעולם – היא מוכרת מוצרים באופן ישיר לצרכנים עם אחריות על תהליך השילוח מקצה לקצה (מה שמאפשר לנו הצרכנים לקבל מחיר ידוע וסופי מראש, ללא תלות בעמלות שונות שהחבילה עשויה לפגוש בדרכה לביתנו), מציעה את שירותי האחסנה והשילוח שלה למוכרים וחנויות אחרים המתבססים על הפלטפורמה הדיגיטלית שלה ולקינוח מציעה גם אפשרות למוכרים להציע מוצרים דרך אתריה ללא התערבות בתהליך האחסנה והשילוח הלוגיסטיים של הסחורות.
האפשרות השלישית היא זו שתהיה זמינה בארץ בשלב הראשון, כך מסתמן, כאשר מוכרים מקומיים מוגדרים בפלטפורמה קיבלו הצעה להשתמש בשירותי החברה (ככל הנראה במסגרת גרסה עברית מותאמת של האתר שתעלה לאוויר מתישהו בקרוב) ולמכור את מוצריהם עם אחריות על האספקה – במילים אחרות, בשלב זה אמאזון עדיין אינה משיקה מרכז לוגיסטי משלה בארץ הקודש עליו יוכלו להתבסס ספקים ומוכרים, אך צרכנים שכבר התרגלו למראה ולשיטת העבודה של חברת הענק יוכלו בקרוב להשתמש בבסיס זה להזמנה של מגוון מוצרים גדול עוד יותר, ועם פוטנציאל לזמני שילוח מקוצצים בשל העובדה שהם לא יגיעו מחו"ל אלא ממחסנים שונים ורבים כאן בארץ.
מדובר בצעד ראשון הגיוני למדי עבור אמאזון, כאשר לא מן הנמנע כי הצלחה מסחרית שלו תשכנע את החברה לבצע את ההשקה המלאה המדוברת ולהתחיל להתחרות באופן אקטיבי ביבואנים הגדולים ובמרכזי הקניות בישראל – מה שיוכל להוביל לשינוי גדול נוסף בהרגלי הצריכה של כולנו.