הרשת החברתית הגדולה ביותר בוחנת תוספת של לחצן שיאפשר להמונים לסמן בקלות פרסומים ותגובות שהם לא מחבבים
משתמשים רבים מתוך 2 המיליארד (או קצת יותר) שמרכיבים את פלטפורמת הפייסבוק היו שמחים מאוד לקבל תוספת של כפתור Dislike למערך כפתורי התגובה שכבר קיים בה, בכדי לתת לעולם לדעת אילו תכנים הם אינם מחבבים גם מבלי להשקיע את הזמן והמאמץ שבכתיבת טקסט – אך בהנהלת הרשת החברתית כבר הצהירו בעבר כי מבחינתם כפתור שכזה ייצור יותר מדי רוח ותחושות שליליות בשירות שכל מטרתו המוצהרת היא לקשר ולחבר בין אנשים ברשת, ולא לפלג אותם.
הסיכויים שנקבל כפתור אשר יהיה המקבילה השלילית ל-Like אי שם בעתיד הוא נמוך למדי, אם כך – אך נראה כי בפייסבוק כן בוחנים בימים אלה תוספת שתוכל לאפשר לצרכניה להוציא את האגרסיות שלהם באופן אפקטיבי יותר – אבל פומבי הרבה פחות. משתמשים מסויימים בארצות הברית זכו להיות חלק משלב בדיקה לכפתור Downvote אשר יתווסף בשורה נפרדת מסמלילי התגובה המלווים אותנו בשנתיים האחרונות – ומטרתו היא להוות "קיצור דרך" לפעולת סימון של תכנים שנויים במחלוקת עבור הקברניטים של הפלטפורמה.
משתמשים לא יוכלו לראות את כמות "ההצבעות השליליות" שקיבלו פוסט או תגובה, אך הפעולה הזו תאפשר לסדר את הופעת התכנים האוטומטית עבור הגולשים השונים כך שתכנים איכותיים יקבלו את מרכז הבמה, בעוד שתכנים שאינם אהודים ומוגדרים כשליליים ידורגו נמוך יותר ויופיעו פחות.
לא ידוע האם ומתי נראה את כפתור ה-Downvote מתווסף אל חשבונות הפייסבוק של כולנו בצורה רשמית, אך אין ספק שהוא יאפשר להרחיב משמעותית את מעגל המדווחים על תכנים פוגעניים בהשוואה לסדר הלחיצות הספציפי שנדרש כיום בכדי לבצע דיווח דומה, ש'מסובך' מספיק בכדי לגרום לחלק בלתי מבוטל מהמשתמשים לוותר על כל הרעיון. זו כנראה לא שיטה מושלמת, אך היא כן תהווה הזדמנות להפיג מעט מהלחצים אצל אלו שזקוקים לכך.
תוספת זו למנעד היכולות שתגדיל את הפוטנציאל להתאים לצרכנים תכנים שהם מחבבים קצת יותר עשויה להיות חשובה למדי בימים אלו – בהם נראה כי התנופה של פייסבוק התמתנה, והרשת רושמת דיווח ראשון בהיסטוריה שלה על קיצוץ במספר הצרכנים החודשיים הפעילים ובמספר שעות השימוש הכללי והממוצע בשירותיה (בצפון אמריקה). בכלל לא בטוח ש-Downvote הוא הפתרון לכל האתגרים, אך מדובר במאפיין קטן מתוך מהלך רחב שלם של "חישוב מסלול מחדש" אותו מבצעים צוקרברג ואנשיו בחודשים האחרונים. יהיה מעניין לגלות אילו תוספות ממתינות לנו מעבר לפינה בהמשך השנה.
חושבים שמדובר ברעיון טוב, רעיון רע – או שפשוט לא אכפת לכם מפייסבוק באופן כללי? בואו לשתף עם כולם בתגובות.