חברת הענק שהייתה מוכרת בעבר בעיקר בזכות מיקי מאוס ממשיכה לבלוע את המתחרות, ונראית מוכנה יותר מאי פעם להשקתו של שירות הזרמה שיתחרה בנטפליקס
באיחור של כמה חודשים מהתכנון המקורי, נראה כי עסקת הענק שבמסגרתה כל המוצרים והשירותים של חברת המדיה הנודעת פוקס (שנקראת 21st Century Fox בגלגולה הנוכחי) יעברו אל חברת דיסני יוצאת אל הדרך – בהסכם מנייתי ששוויו הכולל מוערך בכ-66 מיליארד דולר, עם 52 מיליארד דולר במניות דיסני שיעברו לבעלי המניות של פוקס ועוד חוב שיועבר אל אימפריית העכבר המצויר.
האימפריה של רופרט מורדוק ומשפחתו שנמצאת בדעיכה בחלק ניכר מתחומי העיסוק שלה בשנים האחרונות, כוללת בין היתר את ערוצי החדשות, הספורט והתוכן הטלוויזיוניים של פוקס, אולפני הפקת הסרטים 20th Century Fox שהחלו פעילותם בשנת 1935, רשתות טלוויזיה גדולות בבריטניה ובהודו, רשת הכבלים FX ערוצי נשיונל ג'אוגרפיק, אחזקה בחברת הסטרימינג Hulu ועוד – ורוב האמצעים האלו יעברו לשרת את חברת דיסני, שמהווה כבר היום אימפריה אמיתית עם בעלות על סרטי מלחמת הכוכבים וסרטי הקומיקס של מארוול – בהנחה שעסקה זו תאושר בידי הגורמים הרגולטוריים, כמובן.
דיסני כבר הודיעה כי בכוונה לפתח שירות סטרימינג לתכני וידאו משלה, שיתחרה בנטפליקס וכל דומיו ואף יגרום לכך שמרבית תכניה הפופולריים והאהודים ביותר של החברה לא יהיו זמינים בשירותים המתחרים – וכעת אפשרות רכישתה של פוקס תוכל רק להגדיל עוד יותר את היקף הסרטים והסדרות שיהיו בלעדיים לשירות סטרימינג עתידי זה, ולא ניתן יהיה למצוא אותם כמעט בשום מקום אחר, לצערם של הצרכנים שיזדקקו בסופו של דבר להתחיל לשקול תשלום על מספר שירותי וידאו מדי חודש בכדי לקבל גישה לכל מה שהם מעוניינים לצפות בו.
מן העבר השני, הדיל בין דיסני ופוקס עשוי להביא בשורות מעודדות קצת יותר לעולם הקולנוע, שם חובבי סרטי הקומיקס כבר חולמים על עולם חדש לגמרי של יצירות בהובלתה של חברת מארוול, כשגם מותג ה-X-Men, ארבעת המופלאים ו-Deadpool יצטרפו אל הנוקמים, שומרי הגלקסיה, ספיידרמן וכל השאר ברשת קורים גדולה ומסקרנת במיוחד. כל זאת מבלי להזכיר את העובדה שגם המותג Avatar, עם סרט הקולנוע המכניס ביותר בכל הזמנים, יעבור לידיה של דיסני.
אז האם אנחנו בדרך ליצירת אימפריית קולנוע שאף אחד לא יוכל לעמוד בדרכה? עדיין מקודם להתחיל עם הסיכומים, אך לא נתפלא אם אישור עסקת רכישה זו ידרבן את יצירתן של בריתות-על מקבילות מצד חברות מדיה מתחרות.