האפליקציה הפופולרית לזיהוי מספרי טלפון וחסימת ספאם, Truecaller, הציגה שדרוג מעניין לעוזר האישי שלה
במסגרת השדרוג החדש, משתמשי הפרימיום יכולים כעת ליצור העתק דיגיטלי של הקול שלהם, שיענה לשיחות הנכנסות במקומם, ויברר מול המתקשר מה מטרת השיחה. הפיתוח נוצר בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט ומשתמש בטכנולוגיית ה-AI Speech של Azure.
עוזר ה-AI של Truecaller הושק לראשונה בספטמבר 2022 ואיפשר מענה אוטומטי לשיחות, סינון הודעות והקלטת שיחות. הפיצ'ר המסקרן ביותר שלו היה קיום אוטונומי של אינטראקציה עם המתקשרים כדי לסנן שיחות ספאם, לקבוע את מטרת השיחה ולהציג אותה למשתמש בצורת תיאור טקסטואלי קצר.
כעת, עם השדרוג החדש, משתמשים יכולים ליצור לעצמם שכפול קולי דיגיטלי מותאם אישית עבור הקול האישי שלהם. תהליך יצירת הקול הדיגיטלי כולל בסך הכל הקלטת מספר שניות של משפט קבוע מראש. עם זאת, כדי לשמור על שקיפות, טרוקולר הגבילה את היכולת להתאים אישית את תוכן השיחה בעת שימוש בקול המשוכפל, כדי לוודא שהמתקשרים ידעו שהם מדברים עם גרסה דיגיטלית של המשתמש.
ההשקה של הגירסה החדשה החלה במספר מדינות, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, דרום אפריקה, הודו, שוודיה וצ'ילה, ומתוכננת להתרחב למדינות נוספות בקרוב.
למרות שהשדרוג מציע רמה ייחודית של התאמה אישית, הוא גם מעלה שאלות בנוגע לשימוש לרעה בטכנולוגיית שכפול הקול. יש כבר מספר רב של אפליקציות ליצירת קול מבוסס בינה מלאכותית, והיו דיווחים על נוכלים המשתמשים בטכנולוגיות אלו כדי לחקות קולות של מכרים ולהוציא במרמה מכסף מאנשים.
כשהגבול בין תוכן מקורי לסינטטי מיטשטש, עולה השאלה האם ההתפתחות המהירה בתחום הבינה המלאכותית מתרחשת בקצב מהיר מדי, והאם אנחנו מסוגלים להבין את ההשלכות הפוטנציאליות שלה במלואן.